Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ook ik wil

  • Miek

    gaan scheiden, maar o wat is het moeilijk allemaal.

    We hebben 2 kinderen, een vqn 3 en een van een half jaar. We zijn nu 10 jaar bij elkaar, maar het gaat gewoon niet meer, praten leverd niks meer op, hoor steeds hetzelfde, steeds maar weer ja sorry en bla bla bla. Alleen……het is zo moeilijk, iedereen ziet ons als het perfecte paar, niemand die enig idee heeft hoe het er hier (al heel lang) aan toe gaat. Ik kan goed toneelspelen naar andere toe, en zelfs mijn moeder heeft niks door. Ik ben nu hard op zoek naar een baan, zodat ik wat meer financiele zekerheid heb, we hebben een schuld,en als we gaan scheiden word de helft van die schuld ook van mij, daarnaast wil ik eigenlijk met mijn kinderen in ons (huur) huis blijven wonen. Heb geen idee wat de wet allemaal zegt en hoe alles zit. Weet alleen dat ik zou graag zou willen zeggen hoe het echt gaat, dat iemand ervan af weet.

    Pffff zit hier nu weer te janken. Ik kan de knoop maar niet doorhakken, kan maar niet zeggen, ga nu weg ajb. Stiekem hoop ik dat er wat gebeurd, nu een flinke ruzie oid zodat ik het eruit kan gooien. Hij weet over mijn twijfels, maar ik zeg het al zolang dat hij volgens mij denkt jaja het zal wel, terwijl het nu echt heel hoog zit,

    O ik merk alweer dat ik een heel verhaal tik, waar jullie volgens mij niks aan hebben maar ik ben het even kwijt

  • Sanne

    Mijn ex en ik zijn uit elkaar gegaan toen mijn jongste dochter 2.5 maand was..de oudste was toen 3.5 jaar..

    Mijn ex kwam ermee op de proppen..en zei me..ik zie het niet meer zitten…ik was helemaal overstuur..we hadden tenslotte kinderen en de jongste was notabene net geboren..ik zat nog in mijn zwangerschapsverlof.

    En hoe moest ik het allemaal redden in mijn eentje..ook financieel..van mijn baan kan ik niet rondkomen..

    Ik ben goed opgevangen door mijn moeder en heb heel lang met haar gepraat over van alles en nog wat..en uiteindelijk zijn we dus uitelkaar gegaan..

    Nu ruim een jaar later..kan ik wel terug kijken op een best wel zware periode..maar ook moet ik zeggen dat het op een gegeven moment allemaal vanzelf gaat…en ik moet zeggen dat de sfeer hier in huis veel beter is geworden..

    Ondertussen heb ik een nieuwe vriend die wel “vader” wil zijn voor mijn kinderen..

    De spanningen zijn bijna weg..we hebben onze draai gevonden..en wij zijn klaar voor een nieuwe start..maar dat wil niet zeggen dat ik er nog vaak verdriet om heb…

    Ik wil je alleen zeggen..heel veel sterkte met je beslissing…en echt hoor..als je wil dan red je het met je kinderen !!!

  • Joey

    …. moet zo weg.maar hou je zelf niet voor de gek. Zeg wat je allang al denkt te gaan doen. Je hebt er al zolang over nagedacht…. en als het tocht niet lukt om te zeggen nodig je partner uit bij een onafhankelijk iemand. Maar liefst moet je het zelf zeggen. het is toch zonde van de tijd…. maar doe het bovenstaande als je echt overtuigd bent… het kan ook dat na enkele jaren een relatie ff in een dip zit. Waar twee bij een zijn is het vaak ook dat twee personen elkaar moeten aanvullen of helpen. Jij weet je achtergrond zelf en wij niet.

    Mocht je uitelkaar gaan probeer eerste te praten met je ex en e.e.a. op paper (niet gelijk in eeste gesprek doen hoor) te zetten, bijv. alle kosten fifty-fifty.

    Hoor wel van je.

    groet Joey

  • willemijn

    omdat jij de zorg voor de kids hebt kun je via de rechter laten regelen dat jij in het huis mag blijven wonen heb ik ook gehad, gewoon navraag naar doen, omdat er al genoeg voor hun verandert, blijven ze dan tenminste op hun eigen plekkie wonen