Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

omgangs regling..

  • Stella

    hoe hebben jullie die geregeld??

    en staat dat ook met tijden enz er bij bij de advokaat op papier??

    geven jullie de kids met een gerust hart mee aan de vader?

    gr stella

  • Stella

    sorry regEling

  • Sanne

    Wij zijn bezig met een regeling…

    Ruim een jaar geleden zijn we uitelkaar gegaan en hebben toen dingen op papier gezet..maar dat bleek niet te werken…dus nu gaat het via een advocaat en binnenkort via rechter, want we komen er niet uit samen..jammergenoeg.

    En nee ik geef mijn kinderen niet met een gerust hart mee aan hun vader..

  • Stella

    waar ben jij bang voor ?

    en wil je meer vertellen over hoe je omgangsregeling er uit gaat zien?

    gr stella

  • Sanne

    Ik weet dat de vader niet voor de kinderen kan zorgen als het er op neer komt.

    Hij kan ze wel vermaken en met ze spelen, maar de verzorging hoort er ook bij.

    Het is nu al regelmatig voorgekomen dat hij de verzorging ( en dan heb ik het met name over de jongste van 1 ) het op zijn moeder afschuift.

    We zijn uitelkaar gegaan toen de jongste nog net geen 3 maanden was..hij kwam alleen steeds de oudste halen..en de jongste mocht thuis blijven.

    Als ik moest werken ging ze wel mee, maar oma gaf haar de fles..schone luier etc etc.

    En soms belt hij op en vraagt of hij iets met de oudste mag doen..dan heb ik zoiets van..ja hallo je hebt twee kinderen.

    Ze zijn wel eens blijven slapen…de jongste sliep bij oma op de kamer…en vaders hoefde er niet uit s'nachts. ( hij woonde bij zijn moeder..en sinds kort bij zijn nieuwe vriendin )

    Het zit me ook dwars dat ik dus altijd voor de “lasten” op kan draaien..hij doet alleen de leuke dingen met de kinderen.

    Hij heeft er geen idee van hoe zwaar het toch wel is met twee kinderen..ik red me wel..maar hij ziet niet in dat er een hoop verzorging bij komt..en dat het ouder zijn een verantwoordelijke taak is.

    Hij is ook bij ons wegggegaan omdat hij eigenlijk toch wel weer “vrij”wou zijn na mijn idee…dus als het hem uitkomt wil hij de kinderen…maar hij zou nooit eens iets met ze alleen gaan doen…simpelweg omdat hij dat niet kan.

    Hij heeft nu een vriendin die hem vrij laat en z'n gang laat gaan..ook zij heeft 2 kinderen..deze zijn iets ouder dan die van mij.

    Hij gedraagd zich als een puber van 18..terwijl hij 30+ is…en dan vind ik dat je je verantwoordelijkheden moet hebben..zeker als je kinderen hebt.

    En dit zijn maar kleine dingetjes…alle kleine dingetjes worden op een gegeven moment grote dingen.

    Ik heb er nog geen idee van hoe de regeling er uit zal zien.

    We zijn nu nog met advocaten bezig..als het goed is is het bijna klaar en wordt het via de rechter gedaan, omdat wij er niet uitkomen.

    Hij eist dingen waar ik het niet mee eens ben..en andersom..dus dat schiet niet op.

    Sinds de geboorte van de oudste sta ik er al eigenlijk alleen voor..ik had de zorg al voor haar..en zeker vanaf de geboorte van de jongste..zij weet niet wat een vader figuur is..en dat ligt niet aan mij, maar hij wou haar nooit meenemen…terwijl ik altijd zei..joh neem haar lekker mee in de wagen..ze snapt nu niks maar zo kun je wel iets opbouwen…ik heb mijn best gedaan vind ik.

    En nu hij dus een vriendin heeft…komt hij wel aan met dat hij ze eens per twee weken wil hebben…terwijl hij dat niet wou toen we net uitelkaar waren..waarom niet? Omdat hij dus niet voor ze kon zorgen..nu heeft hij dus een vriendin..en kan zij hem helpen…en dat zie ik dus niet zitten…als hij niet voor ze kan zorgen..dan heb ik net zolief dat ze gewoon bij mij zijn in het weekend..ik wil wel leuke dingen met ze doen..

    En ik wou een normale regeling..maar de laatste tijd zit hij me met de dood te bedreigen…hij maakt me voor van alles uit…etc etc..dat maakt het er voor mij niet makkelijker op…en ik heb er geen behoefte aan om mijn kinderen naar zo iemand te doen..ookal is het de vader van mijn kinderen..

    En ik wil de kinderen niet weghouden bij hun vader..echt niet..ze hebben het recht om hun vader te zien…maar wat hebben ze aan zo'n vader denk ik dan.

    Ik heb meerdere malen gevraagd of ze bij hem konden logeren, zodat ik in het weekend ook iets leuks kon doen..dan krijg ik te horen..voor jou pleziertjes hoef ik ze niet..

    Ik moet zeggen dat het er allemaal echt niet makkelijker op wordt hoor..ik baal er ook van als een stekker dat het allemaal zo moet lopen…maar uiteindelijk kies ik voor mijn kinderen..en ik wil het beste voor ze…

    Een jaar geleden had ik niet gedacht dat het dus zo kon gaan..toen dacht ik..zo wij zijn dan uitelkaar maar zonder gezeik…zo kan het dus ook….maar helaas..het is helemaal anders gelopen.

    Ik heb sinds kort een vriend..hij is gek op mijn kinderen…en hij wil wel het “burgelijke” gezinnetje spelen wat ik altijd wou…

    Mijn ex is blij met zijn nieuwe vriendin, omdat hij mag doen en laten wat hij wil…hij hoeft nergens rekening mee te houden…ik ben gelukkig met mijn vriend, omdat hij wel een verantwoordelijke vader wil zijn voor mijn kinderen.

    Het is alleen de regeling nog waar ik mij mee bezig hou..en ik hoop dat dat snel voorbij is..dan weet ik waar ik aan toe ben.

    Ik moet er wel bij zeggen dat ik het gezag heb over de kinderen…ik wou het geregeld hebben toen we nog samen waren..hij stelde het steeds uit..en nu heeft hij dus geen gezag, hij heeft ze alleen erkend.

  • Nicole

    Een omgangsregeling kàn voor beide partijen duidelijkheid geven.

    Wij waren het er ook over eens dat hij de kinderen zo vaak mocht zien als ie wou.

    We zijn echt als hele goed vrienden uit elkaar gegaan destijds.

    Op papier hadden we een regeling van eens in de 2 weken een weekend, en elke woensdagavond, omdat de 2 oudsten op judo zaten, en hij daar met ze naar toe ging altijd, en dat zo door wou blijven doen.

    En hij wou de kinderen graag ook de zondag buiten de weekenden.

    Alleen die stond niet op papier, maar goed, ze gingen wel in het begin.

    Die woensdagavond was er al snel af.

    Was een beetje lastig allemaal voor hem. Pfffffffffffffff :?

    Die zondag volgde niet snel erna, die werd dus ook geschrapt.

    Tja, want hij had een nieuwe vriendin, en die had ook 2 kinderen!!! Ja, dus????

    Bleef dus nog het weekend over eens in de 2 weken.

    Maar ja, omdat de kinderen van hem en haar het niet altijd goed konden vinden, werd het weekend teruggezet naar alleen nog de zondag.

    Ja, dan hadden hun het ook iets rustiger, want het was toch best wel druk met al die kinderen bij elkaar!!!!! Pfffffff, alsof dat het probleem van mij en de kinderen is.

    Hij wou toch die vriendin met haar kinderen, en zij hem met zijn kinderen.

    En nu sinds 2 jaar ziet hij ze helemaal niet meer, heeft ie het kontakt verbroken.

    Mijn kinderen hebben het er heeeeel moeilijk mee gehad, maar dat interesseert hem blijkbaar niet.

    Hij blijft bij zijn besluit, punt uit!!!!

    Wat ik eigenlijk maar zeggen wil is; ik dacht dus ook een bezoekregeling te treffen, zodat hij zich dan aan zijn afspraken moest.

    Nou, mooi niet dus!!!!

    Ik, als moeder zijnde moet mij aan de regels houden, en hij mag doen en laten wat ie wil!!!!!!

    Ik kan hem namelijk niet dwingen.

    Mijn kinderen willen hem nu niet eens meer zien, ze zijn zo boos en verdrietig, en zijn bang dat ie straks weer hetzelfde flikt.

    Ze hebben een verlatingsangst van jewelste.

    Maar wat nu als ie strakkies ineens weer aan de deur staat, en hij ze weer wil zien???

    Moet ik ze dan maar gewoon weer meegeven alsof er niks is gebeurd??

    En als het hem dan weer niet uitkomt, hij het kontakt dan gewoon weer kan verbreken??

    DACHT HET TOCH ZEKER NIET!!!!!!

    Nee, ik zal mijn kinderen beschermen zoveel ik kan.

    Dus zo zie je maar weer, een omgangsregeling zegt eigenlijk helemaal niks!!!

    Tis gewoon een stukje papier, en voor mij verder niks.

    Ik hoop dat het bij jullie allemaal beter gaat wat dat betreft.

    Sorrie dat een beetje een lang verhaal is geworden.

  • Stella

    sanne en nicole ..

    jeetje wat een verhalen…

    wat een k*t vaders zeg..

    en wat erg voor de kids…

    wat zou ik het erg vinden voor mijn kids als ze hun papa niet meer zouden zien..

    zelf heb ik het zo bedacht week 1 vrijdagavond 17 uur tot zaterdag 18 uur en week 2 zondag 13 uur tot 16 uur

    mijn as ex gaf aan de kids vaker te willen zien dan eens in de 14 dagen en ik vind een heel wekend de kids bij hem te lang (kids hebben struktuur nodig ivm adhd en ass) hij kan hier niet zo goed mee omgaan)

    dat was de reden dat ik de vraag hier stelde

    gr stella

  • Sanne

    Ik zou niets liever willen dat mijn kinderen en hun vader elkaar normaal kunnen zien..

    Weet je wat het is..mijn ex en ik zijn zo verschillend nu we uitelkaar zijn..hij is lang leve de lol..ondanks dat hij een vriendin met 2 kinderen heeft..maar zij vind dat allemaal maar goed…ik ben meer van het burgelijke en schaam me er niet voor :D

    Ik heb nu een vriend die dat gelukkig ook wil zijn..

    Hij heeft wat hij wil..en ik wat ik wil..dus beide gelukkig…ik zou alleen niet zo'n vriend willen hebben..dus ik snap zijn vriendin niet helemaal, omdat ze ook 2 kids heeft..maargoed dat is mijn zaak niet en ik bemoei me daar ook niet mee…als hun happy zijn is het prima.

    Maar het is gewoon zo dat het echt een vervelende situatie is voor de kinderen..en dat doet me soms ook veel pijn en verdriet…zeker als ik soms naar de jongste kijk..ze was nog geen 3 maanden toen we uitelkaar gingen..en toen ze haar 1e verjaardag vierde heb ik bijna de hele dag zitten huilen..ik keek terug op de bevalling..en het hele afgelopen jaar..die ze dus zonder vader heeft moeten doen..het kind heeft er gelukkig geen besef van..maar ik helaas wel…en mijn oudste dochter had zo'n leuke 1e verjaardag..en dat ging ik dus ook vergelijken…ik had het zo te doen met die kleine jarige….

    Om even op de omgang terug te komen…wij hadden dus afgesproken dat hij de kinderen kon halen wanneer hij wou..hij kwam op een gegeven moment dus elke dag de oudste halen..en de jongste dus niet..oke het was een klein babytje..maar toch..als je een band op wil bouwen doe je dat in mijn ogen vanaf het begin.

    Toen was het op een gegeven moment zo dat ik eens vroeg of ze een nacht ( in het weekend ) konden blijven slapen..ik was er wel even aan toe om een avondje iets leuks te gaan doen..hij dacht dat ik gewoon een avondje thuis rust wou..en toen hij lucht kreeg dat ik uit ging…wou hij ze niet..niet voor mijn pleziertjes….meneer ging wel elk weekend stappen en lol maken..maar ik mocht dus niet.

    En dit is een paar keer voorgekomen…

    Toen hebben ze weleens bij mijn moeder laten logeren..en toen kreeg ik het verwijt dat ik ze dumpte bij mijn moeder zodat ik lekker de beest uit kon hangen..en werd dus voor van alles uitgemaakt.

    En dit zijn dus allemaal kleine onbenullige dingen…maar op deze manier heb ik helemaal geen zin om ze naar hun vader te laten gaan…ik word voor van alles uitgemaakt..ik kan kogels door mijn kop krijgen etc etc..

    Alles moet op zijn manier gebeuren en daar pas ik voor…

    Hij heeft een advocaat ingeschakeld voor een omgang..oke prima..ik heb dus ook contact opgenomen met een advocaat..en reageerde gelijk toen ik zijn brief had ontvangen..vervolgens ging daar een maand overheen zodat mijn advocaat een herinnering heeft gestuurd naar die van hem…jaja zo graag wil hij die omgang..

    Maargoed samen komen we er niet uit..dus ik wacht op een bericht voor een rechtsuitspraak..daar ben ik natuurlijk helemaal niet blij mee..ik had het liever gewoon via de advocaten geregeld willen hebben..maarja..

    In de eerste brief van hem stond dus ook dat hij de kinderen de helft van elke vakantie wou hebben…dus ik vroeg hem..hoe hij dat wou doen met zijn werk enzo…nee dat wil ik helemaal niet hoor zei hij…ik wil ze gewoon dan en dan…dus nu blijkt het gewoon dat hij ze wil puur uit macht en zijn rechten wat hij zou hebben als vader..niet omdat hij ze graag wil hebben elke helft van de vakantie..

    Maar hij laat het dus wel in zo'n brief zetten…

    Hij wil ze bijvoorbeeld ook 2 dagen doordeweek en een nacht…daar ben ik het dus niet mee eens, mijn dochter is 4 jaar en gaat naar school..ik hou van regelmaat..en het is al vermoeiend zat om naar school te gaan voor een kind van 4.

    En dit zijn dus ook kleine dingen..

    Hij belt op om te vragen of de oudste mee mag naar een speelparadijs met hem..zijn vriendin en haar kinderen..ja leuk zeg ik..en je jongste dan? die kan zich ook vermaken daar en die hoort er net zogoed bij!

    Ja ehh het is vanaf 3 jaar..en laat ik nou net weten dat het vanaf 0 jaar is…dus dat zei ik ook….dan niet kreeg ik als antwoord.

    Ja het probleem is dat het allemaal niet in de auto past..dus dan mag mijn jongste thuis blijven…dan denk ik weer..ehh jij wil iets met je kinderen doen..dus laat je haar kinderen maar thuis…en ik weet het die kinderen kunnen er ook niks aan doen hoor..maar daar heb ik niks mee te maken..het gaat om mijn kinderen en hun vader…ook weer iets lulligs..maar het gaat om het principe.

    Zelf had ik als voorstel van zaterdagochtend tot zondagavond..vond ik een redelijk voorstel en dat eens in de twee weken..als dat goed gaat zien we wel verder..

    Maar daar is hij het dus niet mee eens..hij vind dat hij recht heeft vanaf vrijdag tot zondag…

    En het is nu al zo dat de kinderen meestal vervelend zijn als ze daar vanaf komen en met name de oudste…dat kan ik dus ook opknappen maar dat wordt vergeten…ach ja dat is zijn probleem ook niet he…

    Hij kan genieten van de kinderen..hij heeft alleen de lusten..maar ik heb soms het idee dat ik alleen goed ben voor de lasten..ja ik zie ze tenslotte de hele week al…ik werk..mijn oudste gaat naar school..dus nee tijd genoeg..ik mag niks leuks doen in het weekend..en ik heb juist het weeeknd gevoel gekregen sinds mijn oudste op school zit…

    Hij belt elke avond naar de oudste en als zij dus druk aan het spelen is of iets anders aan het doen is..wil ze hem niet spreken..simpelweg omdat ze daar geen zin in heeft..en ja dan krijg ik een sms met de mededeling dat ik de boel opstook..en dat ik de kinderbescherming op mijn dak krijg…het probleem is dat hij niet echt weet hoe hij met een kind om moet gaan..hij kan zich niet verdiepen in de gedachte van een kind…hij praat met haar alsof ze een volwassen meid is..ze is 4 jaar!

    En ook dit is weer iets waar wij dus constant een conflict over hebben…echt niet leuk meer..maar de zin om aan een bezoekregeling mee te werken wordt wel steeds minder zo…maar ik weet het..ik moet aan kids denken..ze hebben recht om hun vader te zien..weet ik dondersgoed…maar het is zo moeilijk…

  • willemijn

    bij mij is het ook via de rechter geregeld, maar ik geef ze ook niet met veel plezier mee, ik ben ongerust dat er iets gebeurt waar ik GEEN zeggenschap over heb, maar ja heb de politie al een keer aan de deur gehad toen ik de kids “weigerde” dus dat kan ook niet zomaar, tot hun twaalfde zijn ze verplicht om er heen te gaan als de ander zijn of haar kids wil zien daarna mogen de kids zelf beslissen wat ze doen. dus regel het nu nog goed samen met je advocaat nu het nog kan

  • willemijn

    wie weet hoe het met de vakanties zit en met de feestdagen, ik dacht namelijk dat het ook samen was ieder de helft dan maar daar merk ik in de praktijk weinig van, want het staat wel zo op papier dat we dat samen zouden delen, niet dat ik ze graag bij de vader wil hebben maar ik heb ook eens tijd voor mezelf nodig om alles te verwerken en een plaats te geven, ik kan niet een “buitenstaander”de zorg geven van de kids omdat ik m'n rust nodig heb toch?