Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

even voorstellen

  • chantal mam van 3 !!!

    ik heb sinds 1 april(helaas geen grapje) gevraagd aan mijn man of hij alsjeblief weg kon gaan, heeft ie gedaan , hebben vaak therapie gehad maar ik kan niet met hem leven, hij heeft 2 kanten noem het ook wel een gespleten persoonlijkheid, de ene kant is super, ben ik voor gevallen 8 jr geleden maar de andere kant woede enz kan ik moeilijk mee leven, zelf heb ik ook mijn fouten maar ga nu kiezen voor de kinderen,normaal als hij weggaat net als 1 april dan bel ik hem op, wil dat die weer thuis komt , dit keer was het anders, met als gevolg we hebben gepraat althans geprobeerd en hij was ook van mening dat we niet veranderen en de 2e kant boven zal blijven en daar moest ik maar aan wennnen en daar pas ik voor, wil niet leven met het idee… hoe komt ie thuis kan ik wat tegen hem zeggen of kan ik niks zeggen, elke keer maar afvragen, hij is zondag thuisgekomen en maandag heb ik de auto ingepakt met zijn kleding en woont nu ergens anders,er komt van alles bij kijken, wat een geregel de toekomst is onzeker, ik weet niet waar ik aan toe ben

    ik hoop dat ik er kom met de 3 kids, denk het wel

    het is nu rustiger in mijn hoofd ondanks al het geregel

    wil niet zeggen dat ik af en toe huil , ben wel 7 jr getrouwd geweest met deze man

    en heb 3 superkids van hem, dus verbonden blijf ik altijd, ik hoop dat hij zijn geluk bvind en ik ook en dat er onderling een goede band zal zijn en tot die tijd weet ik nog van niks en kan ik alleen hopen dat we allen er gelukkiger uitkomen

    chantal

  • Nicole

    Hoi Chantal,

    Nou meid, das nog heel vers allemaal.

    Maar zo te lezen ben je je wel heel bewust dat zo niet verder gaat, en je voor jezelf en de kinderen moet/wilt kiezen.

    En of je toekomst zo onzeker is??????

    Ach, ik weet het niet hoor.

    Het leven dat je de laatste jaren hebt geleefd was zo te lezen ook niet helemaal zeker, en dat brengt veel onrust in huis, en ook zeker in je hoofd.

    De rust in je hoofd zal je goeddoen, ook voor de kinderen.

    Het zal een tijdje duren voor je het een beetje een plaatsje hebt gegeven, maar geef/gun jezelf die tijd.

    Ik wens je heel veel sterkte, ook met je kinderen.

    En misschien helpt het je, om hier af en toe je hart te luchten. ;)

  • Sanne

    Jee chantal..

    Ik wil je zeggen..na regen komt zonneschijn..het is nu makkelijk gezegt..maar het is zo hoor..

    Zelf zat ik ook in zak en as toen mijn ex en ik de knoop doorhakte..of althans..mijn ex was er al zeker van..

    We hadden net een kindje van nog geen 3 maanden en een dochter van 3 jaar.

    En toen moest ik het alleen doen..hoe moest ik dat doen..financieel..ik werkte al wel en zat nog in mijn verlof…kon ik wel werken nu ik er alleen voor stond dacht ik..hoe moet dat nu met oppas enzo..maar gelukkig ben ik blijven werken..en ik heb hulp gekregen van iedereen en vooral van mijn moeder en zusje..en ik ben ze eeuwig dankbaar..en nu nog steeds.

    En de kleine baby..hoe moest ik 2 kinderen in mijn eentje verzorgen..kan ik dat wel?

    Ja ik kan het..ookal is het soms erg zwaar..zeker rond de tijden van de spits :D

    Maar op een gegeven moment gaat het allemaal automatisch..en krijg je vanzelf een ritme.

    Ook inderdaad het geregel overal..alles aanvragen waar je eventueel recht op hebt etc etc..maar dat ging bij mij best vlot allemaal.

    En dan krijg je nog de reacties van iedereen..eerst vertellen en later de reactie…nou toen kwamen de tranen steeds weer terug..en in mijn geval vroeg dus iedereen waarom? Jullie hebben net een kleintje…dan zat het toch niet goed?

    Ja toen we aan een tweede begonnen dacht ik dat het goed zat..en als ik nu terug kijk..zat het niet goed..eigenlijk was mijn ex het al niet eens met wat ik graag wou..ik wou een “burgelijk”gezinnetje..die op zondag leuke dingen wou doen met het gezin.

    Hij wou dus lang leve de lol..en nu heeft hij dat..

    Ik heb nu sinds 3 maanden een vriend..hij heeft geen kinderen..maar wil graag mijn vriendje zijn..en hij wil vaderfiguur zijn..

    Ik was ook bang in het begin..nou hier zit de eeuwige vrijgezel..wie wil er nu een vrouw die 2 kleine kinderen heeft….niet dat ik gelijk op jacht ging hoor..daar stond mijn hoofd niet na ;-)

    Maar er bestaan dus best lieve mannen..die ook de kids erbij willen hebben.

    Ja mijn ex had vrijwel gelijk een nieuwe vriendin met 2 kinderen..maar het is een makkelijke vrouw..die hem vrijlaat..hij mag zich als puber gedragen..en dat stukje mocht hij van mij niet..en dan bedoel ik lang leve de lol..hij heeft 2 kinderen en is 30+ dus mag je best je verantwoordelijkheden kennen vind ik..en die heeft hij dus niet.

    Wat ik nogmaals wil zeggen..het is nu even een rottijd..maar echt..het gaat over..en ik hoop voor jou dat je over een tijd..als je er aan toe bent..een nieuwe partner vindt..niet alle mannen zijn hetzelfde..ik zie nu pas wat ik al die jaren eigenlijk gemist heb..en ik ben trots op mijn vriendje..hoe hij mij behandeld..en zeker hoe hij als “leek” met mijn kinderen omgaat…het is soms zo erg dat ik moet zeggen..ehh hallo ik ben er ook nog ;-)

  • chantal mam van 3 !!!

    ja en daar hoop ik eigenlijk ook op , denk dat ik in hetzelfde soort schuitje zit , de jongste is nu 10 mnd,, aalleen al dat geregel , verplicht moeten werken met al de drukte van 3 kids, weet niet of ik dat trek, dan heb ik echt 24 uur per dag een baan, ben nu al dat ik het af en toe nieteens meer bijhoud, halen brenegn eten koken , baby voeden, vanmiddag naar de gemeente en het is zeker allemaal vers, maar heb hulp om me heen!

    chantal

  • Sanne

    Fijn voor je dat je hulp hebt hoor..dat kun je in deze situatie echt goed gebruiken..en je zal het nog wel zwaarder hebben..je hebt 3 kinderen dus het zal best pittig zijn.

    En ze zijn nog zo jong..zelf was ik 12 toen mijn ouders gingen scheiden..wij waren ook met ons drietjes..maar wij waren ouder en zelfstandiger..tuurlijk hadden wij onze moeder ook nodig toen..maar kleine kinderen zijn afhankelijker dan oudere kinderen…dus daar heb je echt nog een dagtaak aan.

    Ik werk 2 dagen..dat deed ik ook al toen wij nog samen waren..maar toen was het geregel niet zo als nu.

    Meid..ik wens je nogmaals sterkte…en echt het is even passen en meten hoe je het allemaal moet doen, maar op een gegeven moment loopt het allemaal weer..

    ook hoop ik dat je een goede regeling kan treffen met je ex…en als ik het nu weer over zou moeten doen dan had ik het gelijk via een advocaat laten doen.

    Ik ben nu ruim een jaar verder en niks is nog echt rond..binnenkort komt het alimentatieverhaal voor..en de omgang is weer een andere zaak dus die komt als het goed is ook voor…en ik hoop dat het snel is, ik ben het gedoe allemaal meer dan zat en ik wil nu duidelijkheid hebben…ik heb een nieuwe vriend en ik wil normaal opnieuw kunnen beginnen.

    Succes met het regelen van van alles

  • Marrigje

    Hoi Chantal,

    Ik ben sinds 6 februari verlaten door mijn echtgenoot. Zo noem ik het echt, want het was niet in goed overleg of wat dan ook.

    Hij heeft een nieuwe vriendin, 23 jaar jonger dan hij, en dat moet ‘het’ zijn.

    Hij laat ons, mij en zijn 6 kinderen lekker in de steek. Op dit moment heeft hij alleen contact met de oudste twee van 21 en 19, en ik heb de zorg voor de andere 4, 17, 9, 6 en 2 jaar.

    Ik zal, om rond te kunnen komen en te blijven wonen waar ik woon, een baan van 40 uur moeten aannemen, en dat is waar ik me nog het meeste zorgen over maak.

    Zodra ik dat rond heb, kan ik weer slapen denk ik.

    Ik herken de chaos en gedachten die je opschrijft.

    Ik hoop dat jou ex meewerkt en er goede regelingen uit komen.

    Sterkte

    Groetjes

    Marrigje

  • willemijn

    hoi

    ik ben nu net een jaar alleen en heb ook 3 kleine kinderen (nu 2,4,5 jaar) het is in het begin heel moeilijk om je draai te vinden, maar de kids wennen er heel snel aan. voor jezelf is het moeilijkst om die stap te zetten. ik leefde ook maar zo van het gaat wel beter en dat het zo beter is voor de kids om bij elkaar te blijven. maar nu ik voor mezelf en de kids gekozen heb is de rust wedergekeerd hier in huis, de oudste geeft aan dat ze blij is dat we uit elkaar zijn er is nu niet zo veel ruzie meer, dat zegt toch genoeg. het wordt altijd beter duurt misschien een poos, maar ja je bent ook niet van de een op de andere dag in deze situatie gekomen dat is ook een hele tijd over heen gegaan. ik heb er soms nog wel moeite met deze situatie waarin ik nu verkeer, maar ja dit is beter dan in een hel te leven zo denk ik maar

    sterkte met alles

  • chantal,mam v 2&?

    weet je ben opgelucht en altijd fijn om te lezen dat ik niet alleen bben…rust staat hier nu ook bovenaan alhoewel met zieke kinderen…:?:?

    maar komt ook wel goed…