Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

omgang werkt niet

  • Nicole

    ja jean,

    dat is zeker te triest voor woorden.

    maar aan de andere kant geeft het wel aan hoe je zoon er over denkt, en zich er bij voelt.

    kinderen merken/voelen heel goed wanneer ze welkom zijn en wanneer niet.

    als ik merk dat mensen me liever zien gaan dan komen, hoeft het voor mij ook niet meer, en ik denk dat dat bij kinderen net zo gaat.

    alleen is het heel verdrietig dat die persoon dat je ex en/of die nieuwe vriendin is.

    ik zou nog maar eens heel goed nadenken voor je die nieuwe weekenden weer laat vastleggen met je ex.

    ik zou, net als sanne al zei, de kinderen niet meer laten gaan.

    geef ze rust en veiligheid.

    en natuurlijk zal het, ook al kiezen ze er zelf voor, in het begin best moeilijk zijn, maar ik denk echt dat je er goed aan doet ze thuis te houden.

    wonen je ex en zijn nieuwe vriendin samen by the way?

  • jean

    ja hij is bij haar ingetrokken,haar huis dus,dat maakt het allemaal lastig.gevoelsmatig is het nog steeds haar huis..de kinderen komen daar echt op visite,mogen weinig moeten vroeg naar bed, 20.30 (11 jaar),terwijl hij thuis om 21.00 uur, op zaterdagavond een half uurtje later..anders hebben ‘ze ’natuuurlijk niets meer aan hun avond…

    het verevelende van alles is dat ik eigenlijk toch wel een beetje afhankelijk ben van de omgangsregeling,de vakantiedagen dat ze bij hem zijn ga ik alle dagen werken,dit om te zorgen dat ik de resterende dagen vrij kan nemen…een grote familie heb ik niet en een oppas in een vakantie regelen is erg lastig….ik moet 's morgens vaak al om 06.45 benginnen…

    mijn gevoel om ze niet meer of in ieder geval ee stuk minder daar heen te laten gaan wordt wel versterkt door jouw reactie en die van sanne!eerst vond ik dat ze gewoon moesten gaan maar dat begint aardig bij te draaien.

  • Nicole

    kijk, nu zeg je al zoiets.

    papa woont bij zijn vriendin, en hun zijn daar op visite.

    hoe wil je een kind een nòg vervelender/ongewenst gevoel geven dat dat ie bij zijn vader “op visite” is??

    moet ie vooral zo door blijven doen, dan is eind gauw in zicht.

    kinderen willen zich thuis en veilig voelen bijn hun ouders, of ze nu gescheiden zijn of niet.

    en juist als ze toch al niet zo vaak gaan, willen ze ook effe lekker met papa alleen zijn, effetjes niet steeds aandacht moeten delen.

    het beste is dan dat je ex de tijd neemt om zonder haar en mèt zijn kinderen leuke dingen te doen.

    dat heb ik mijn ex ook vaak gevraagd, maar hij weigerde dat ook.

    mijn kinderen vonden het op een bepaald moment ook niet meer zo leuk om nog te gaan.

    zijn vrouw is bijv een echte poetser.

    dus elke dag dat ze er waren, moesten de kinderen verplicht uren buiten spelen (ook in de regen) omdat zij persè moest opruimen,stofzuigen en dweilen, omdat ze een hond hadden.

    dan denk ik bij mezelf, ga lekker dweilen vlak voor je naar bed gaat, kunnen de kinderen gewoon hun gang gaan.

    ik dweil ook geregeld, maar als het slecht weer is,dan zet ik lekker een dvdtje op ofzo, en dan blijven ze wel zitten op de bank hoor.

    maar dochter durfde al nergens tegenin te gaan, want die was/is doodsbang voor haar vader.

    en wist ik maar waarom, ze weet het zelf niet eens.

    toen ze een paar jaar geleden gingen verhuizen naar een kleiner huis, was er ineens geen plek meer voor mijn kinderen om te slapen bij hun.

    dus was het slapen er af en was er nog een zondag in de 2 weken over.

    maar toen de vader van mijn ex zonder woning kwam te zitten, kon die wel bij hun intrekken.

    en dat heeft mijn dochter (en ik ook) nooit kunnen snappen.

    wie laat zijn eigen kinderen nu stikken, en neemt zijn eigen vader dan wel in huis.

    ze vraagt wel eens aan mij; “mama, wat zou jij hebben gedaan, als het omgedraaid was”?

    en het antwoord meen ik uit de grond van mijn hart:“jullie komen op de 1e plaats, dus als mama geen plaats had, nam ik jullie desnoods bij me in bed, of zorgde voor een slaapbank in de kamer, of wat dan ook”.

    ik heb mijn ex wel een voorsteld een luchtbed te kopen en ze daar op laten slapen bij haar kinderen op de kamer ofzo.

    maar zelfs dat “kon” niet.

    nou sorrie hoor, waar hebben we het dan eigenlijk nog over.

    maar ik zie het alweer, ik ratel weer door over mezelf, sorrie!!

    maar echt jean, bekijk heel goed wat het beste voor je kids is.

    als ze niet welkom zijn, en de een geeft al aan niet meer te willen gaan, dan zegt dat al genoeg.

    ga anders eens naar buro sociaal raadslieden (als die er is bij jullie), daar kun je ananiem heel veel info krijgen.

    ik ben er ook al geregeld geweest.

    ze hebben daar wetsboeken en dergelijke, waar in ze antwoorden voor je kunnen vinden misschien.

    ga niet mee in wat hij alleen wil, zet de kinderen voorop.

    en gezien het feit dat je hier om hulp vraagt, geeft al aan dat je van je kinderen houdt en het beste voor ze wilt.

    groetjes Nicole ;)

  • Nicole

    Hoe kan je ex de kinderen thuis brengen? Heeft hij een sleutel van je woning? Zorg ten eerste, als dat zo is dat je die onmiddellijk van hem terug krijgt, hij heeft geen enkel recht je woning zonder jouw toestemming te betreden. Doet hij dat niet zet dan andere sloten op je deuren.

    Vertel ook aan de oppas dat je van dit soort praktijken niet gediend bent en dat je niet meer wil dat ze hieraan meewerkt.

    Het is logisch dat je kinderen hier niet vrolijk van worden. Hij moet ervoor zorgen dat hij zich aan zijn afspraken houdt, ik kan sommige mannen niet begrijpen, ze zijn het woord “vader” niet waard als ze zo met hun kinderen omgaan.

    Valt er niet met hem te praten over de vaste omgangregeling doe dan wat jij wil. De rechter zal jou nooit afvallen mocht hij een nieuwe procedure opstarten v.w.b. de omgangsregeling omdat jij je al die tijd er wel aan gehouden hebt en hij niet.

    Zorg er in 1e instantie voor dat hij nooit meer je woning kan betreden dus ook de kinderen niet zomaar met oppas binnen kan zetten :( en zelf aan de boemel gaan. Jouw kinderen gaan op een gegeven moment zelf wel voelen hoe hun vader over ze denkt en in de gaten hebben dat ze een blok aan zijn been zijn. Heel triest dat een vent zo om kan gaan met zijn eigen kinderen, hard voor de kinderen om daar achter te komen maar sta in ieder geval altijd klaar voor ze om ze op te vangen. Beter een 100% goede en lieve moeder dan een 50% vader.

  • jean

    gelukkig heeft mijn ex geen sleutel van mijn woning,de buren wel,voor evt noodgevallen.die zullen de jongens nooit op de stoep laten staan,want dan heb je kinderen er weer mee..moeilijk moeilijk..

    hij belde gisteren en vroeg aan de oudste of hij het erg had gevonden van afgelopen zondag;oh nee hoor was het antwoord,alsof dat joch zou durven zeggen wat hij er écht van vond.lastig hoor!

  • Nicole

    hoi jean,

    nee, natuurlijk zegt je zoon niet wat ie ècht denkt.

    wel triest eigenlijk, toch?

    dat een kind niet eens eerlijk durft te zijn tegenover een ouder.

    dat herken(de) ik ook zo in mijn oudste dochter.

    ze heeft er nog wel eens over, als haar vader ter sprake komt.

    dat ze nooit tegen hem in durfde te gaan, nooit een grote mond gaf, zelfs geen mening durfde te geven, het gewoon overal mee eens was, puur en alleen uit angst.

    ik heb het er destijds geregeld met mijn hulpverlener van jeugdzorg over gehad.

    ook dat ze thuis juist heel vrij was wat dat betreft, en echt haar gevoelens (ook woede en dergelijke) toonde.

    antwoord van de hulpverlener was; “ze is zichzelf bij jou, daar voelt ze zich veilig. ze voelt dat ze ook zichzelf mag bij je”.

    kijk, wat hij zegt, zit natuurlijk wel iets in.

    zelfs bij volwassenen werkt het zo.

    als ik me ergens niet prettig of niet veilig voel, ben ik mezelf ook niet.

    p.s. ik ben dus de Nicole zònder . ;)