Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

urgentie

  • stella

    kun je urgentie krijgen voor een huurwoning in een andere woonplaats (25 km verder) als er sprake is van huiselijk geweld ?

    gr stella

  • Clodis

    Is per gemeente verschillend, ik ben ook op zoek naar een woning in een andere plaats maar helaas ik krijg geen urgentie nou is er bij ook geen huiselijk geweld. Bij de meeste gemeentes is het zo dat als een situatie levenbedreigend is je urgentie krijgt!!

  • Nanda

    Nee hoeft niet altijd, als jij aan kan tonen waarom jij perse in die stad wilt/moet wonen dan kennen ze het meestal wel toe, maar het is geen garantie !

  • Daisy mama van Ivan 20-12-2004

    ik heb urgentie gekregen, dit na lang wachten hoor, moest alle papieren van rechtbank etc inleveren en ook nog betalen 22,50euro en toen kreeg ik uiteidnelijk urgentie, heb inmiddels anderhalve weekmn eigen huurhuisje na 7 maanden bij ouders te hebben gewoond

  • Nicole

    Als er sprake is van huiselijk geweld moet je onmiddellijk aangifte daarvan doen. Ik hoop wel dat je dat doet want er zijn nog té weinig vrouwen die dat doen en de mannen die hun handen niet kunnen thuishouden hebben zo vrij spel.

    Heb je een huur- of een koopwoning? Als het een huurwoning is (trouwens ook bij koop hoor) kun je voorlopige voorzieningen aanvragen. Dat betekent dat jij in de woning kan blijven met de kinderen tot de rechter uitspraak doet aan wie de woning wordt toegewezen. Heb je een huurwoning dan heb je in de regel niets te vrezen en kan jij daar blijven wonen met de kinderen, bij koop moet blijken of je hem kan uitkopen. Zo niet, dan heb jij wel even adempauze terwijl je daar voorlopig kan blijven wonen om een andere woning te zoeken.

    Urgentie wordt vaak niet meer verleend, ook niet in geval van mishandeling en zeker niet als je niet economisch of sociaal verbonden bent aan een bepaalde plaats.