Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

verlaging alimentatie

  • willemijn

    ik heb een brief van de advocaat van mij ex gekregen met de mededeling dat hij minder alimentatie wil betalen omdat hij geen draagkracht heeft. zoveel betaald hij al niet zo'n ?59 per kind (ik heb er 3) en hij wil dit omlaag brengen naar een bedrag van ?26 per kind per maand, er wordt als reden opgegeven dat hij meer moet betalen aan de aflossing van zijn lening.

    wie heeft er tips en ideëen voor mij om dit te voorkomen!!!!!!!!???????

    alvast bedankt

  • Ad

    Hij mag het verzoeken als er veranderingen in zijn financiele positie zijn gekomen.

    Jij mag ook om verhoging vragen als je weet dat hij meer verdient of een partner heeft, die ook in de huishouding bijdraagt.

  • Ad

    Ik bedoel te zeggen, je kan een verzoek niet tegenhouden alleen de rechter zal bekijken hoe de draagrkacht van hem nu is en of dit aanleiding is om de alimentatie te verlagen of niet

  • willemijn

    dat weet ik ook dat had mijn advocaat ook al tegen mij gezegt, maar ik heb wel zoiets van bij mij is ook alles duurder geworden en ik ben daardoor ook niet meer gaan verdienen. ik ga nu op mijn strepen staan. hij mag ook merken dat hij kids heeft, toch, of zie ik dat verkeert. (ik zit met 1 hand in verband dus er kunnen typfouten staan, excusen daarvoor)

  • Ad

    Dat geldt voor hem hetzelfde misschien.