Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ex schoonfamilie

  • Sanne

    Hoe gaan jullie daar mee om?

    Ik niet goed meer..helaas voor mijn kinderen..maar het was niet mijn keus.

    Bij mijn ex schoonfamilie zit het zo..mijn ex en ik zijn uitelkaar..dus ik ben de boeman ( vrouw )

    Ik heb er lang genoeg bijgelopen om te zien hoe hun met de “koude”kant omgaan..

    Nu ben ik dus diegene die er niet meer bij hoort..oke dat kan ik nog accepteren..als ze mij tegen komen..draaien ze hun hoofd enzo om..en meer van dat soort dingen…ik weet niet wat ik fout heb gedaan..maarja we zijn uitelkaar en dan is het ook klaar..goed!

    Het hele afgelopen jaar heb ik op iemands verjaardag een bloemetje gestuurd..kreeg geen dank je wel..maar oke ik laat me niet kennen en de volgende die jarig was heb ik gewoon weer iets gestuurd..dat heb ik een jaar lang gedaan ( de laatste was jarig op 31 dec )

    Toen heb ik maar besloten dat ik het niet meer ging doen..ik vond het goed zo en liet mij van mijn goede kant zien.

    Op de verjaardag van mijn kinderen zijn er een paar ex familie leden geweest..oke er hing wel een kleine spanning..maar ik deed het voor mijn kinderen ( met name de oudste, want die is zich al bewust van het jarig zijn )

    Nu is het zo dat ik wederom het verwijt krijg dat vooral mijn ex schoonmoeder ( de oma dus ) de kinderen zo mist..en dat ik diegene ben die ze daar weghoudt.

    Nu heb ik al zolang als dat we uitelkaar zijn gezegd..oma kan bellen..vragen of ze iets mag doen met de kinderen..en als ik niks heb of zo, dan kan ze ze rustig meenemen..echt ik ben de moeilijkste niet..een oma heeft netzo goed recht om haar kleinkinderen te zien en andersom ook.

    Als ik eerlijk ben kan me die hele ex schoonfamilie gestolen worden..maar wederom..denk aan de kinderen..niet aanmezelf.

    Ook de overgrootouders…ik heb vaak zat gezegd..ze mogen bellen..ze mogen langskomen..etc etc…en dat wordt niet gedaan..en ik krijg dan weer het verwijt dat ik ze weg hou..

    Mijn kinderen zijn te klein om ze daar alleen naar toe te laten gaan..

    Nu kan mijn ex ze natuurlijk wel daarmee naar toe nemen..maar als hij de kinderen al een keer heeft, dan wordt die tijd dus alleen besteed aan alle familie bezoeken..en dat lijkt me ook niet de bedoeling..

    Kortom..ik hoor er niet meer bij..wat ik logisch vind en ik wil er ook niet meer bij horen..maar mijn kinderen zijn nu ook de dupe..en alleen omdat ze mij niet meer mogen op de één of andere manier…en ook mijn kinderen worden genegeerd hoor als we in het centrum zijn…en vooral voor de oudste vind ik dat sneu..ze ziet een bekende en dan zegt die bekende niks…ja die bekende wordt zenuwachtig, omdat ze mij zien ;-)

    En nu moet ik ook zeggen dat het best een aparte familie is…ze hebben over iedereen een grote bek..maar als puntje bij paaltje komt dan zeggen ze niks.

    ook mijn ex schoonmoeder…altijd een grote bek hier en daarover..en dan denk ik..ja je hebt overal lak aan..en nu opeens niet meer aan mij..tenminste zo zie ik het..als ze lak aan mij had, dan had ze de kinderen wel een keer gehaald om iets leuks te doen ofzo…want ik heb daar geen problemen mee, alleen denken ze dat ofzo…luisteren kunnen ze dus niet, want ik heb meerdere malen gevraagd dat ze rustig een keer kon bellen om iets te regelen…maarja bij mij houdt het na een jaar een keer op…en dan moet ik het maar accepteren dat ik het verwijt krijg dat ik ze “weg hou ” wat ik dus niet doe in mijn ogen.

  • willemijn

    ik zit in het zelfde schuitje als jij met de ex schoonfamilie, nadat ik de stap had gezet om te scheiden omdat met mijn ex niet te leven viel ben ik de boevrouw geworden ik doe alles verkeerd en ik ben degene die zich niet wil aanpassen. ik zie ook maar heel weinig van die kant van de fam. en daar ben ik niet rouwig om als ik eerlijk ben, heb me er nooit thuis gevoeld als je er was en je deed precies wat ze van je verwachte dan was het goed en anders was je het pispaal en dan was ik de laatste jaren en nu nog steeds, mijn kids worden elke 14 dagen uitgehoord van hoe hethier binnen de 4 muren gaat bij mij en alles wat niet goed gaat wordt genoteerd en kan tegen mij gebruikt worden als het hun uitkomt. ik heb nu zoiets van als jullie zozielig willen doen moeten jullie zelf weten, hun weten ook wel wat voor verslaving hun zoon heeft en dat daar niet mee te leven valt zolang hij er geen hulp bij zoekt.

    hun hebben ook een grote bek en een heel klein hartje als er op aan komt, alleen met harde taal en dreigen proberen ze de boel naar zich toe te trekken.

    je moet er boven proberen te staan hoe moeilijk dat ook is mijn kids hebben nu zo iets van ik zie opa en oma alleen als ik bij papa ben en net zoals de ooms en tantes van die kant. ik maak me er niet meer druk om die fam. en de kids merken ook aan jou als moeder dat er wat speelt tussen jou en die fam en daar kunnen ze het ook moeilijk mee krijgen de kids dan. om jezelf het leven dragelijker te maken probeer het van je af te zetten en geniet van je kids nu ze nog zo zijn.

    succes

  • Ad

    Laat je kinderen zelf eens bellen naar oma. Misschien wordt het contact dan weer zo geod, dat oma ze uitnodigt om een nachtje te logeren en worden ze door oma en opa opgehaald

  • Ad

    Mijn ouders hebben ook ruzie gekregen meet mn ex. Allebei hebben ze een ander verhaal, maar omdat de ruzie buiten mij om is gegaan kies ik niet. In principe wel voor mijn ouders, maar ik weet niet wat waar is.