Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wat opmerkingen

  • Ad

    Ik heb op deze prikpagina een aantal topics doorgelezen en wat me opvalt is, dat de alimentatie laag is: ik betaal in totaal 1125 euro permaand kinderalimentatie en partneralimentatie. En dan wil muijn ex wel werken, maar dan heeft ze weer als smoes dat ze het werk niet aankan wegens duizeligheid en pijn in haar benen. Heeft ze weer een baan, dan stopt ze na een paar dagen. Ze heeft wel een auto maar die is versleten. Nu werkt ze bij de Efteling en kan met de bus er naar toe , maar dat verdomd ze gewoon.

    Verder heb ik een aantal keer een omgangsregeling voorgesteld, maar dat vindt ze teveel kosten, terwijl ik alles betaal. Of het kost te veel tijd of de kinderen zijn nog te jong om met de trein te reizen (ze zijn 13 en 15).

    Verder kom ik altijd negatieve dingen over vaders tegen, nooit eens eenpositief woord. Ik snap dat niet, waar twee scheiden hebben twee schuld.

  • Nicole

    Je hebt een hele vervelende ex die ondanks dat ze van je gescheiden is op jouw kosten wil blijven leven, ze profiteert er zo te lezen van.

    Alimentatie is iets wat ik absoluut niet wilde hebben toen ik ging scheiden, ik zorg voor mijn eigen onderhoud en daar heb ik een ex waar ik niets meer mee hebt niet voor nodig. Hij betaald wel voor onze zoon (en een heleboel ook) wat meer dan logisch is.

    Aan het bedrag te zien wat je schreef betaal je een behoorlijk bedrag aan je ex en je kinderen. Sommige vrouwen zijn nooit tevreden.

  • Ad

    bedankt voor je antwoord. Ik wilde even laten weten dat er gtwee kanten aan een verhaal zitten. de waarheid ligt niet altijd maar wel vaak in het midden

  • Charmed

    Hallo Ad,

    Ook in mijn verhaal heeft mijn vader een heel groot aandeel.

    Je hebt gelijk waar twee zijn hebben twee schuld.

    Verplaats je eens in mij:

    Mijn vader heeft zelf de omgangsregeling verandert van een per 2 weken naar eens per 4 weken.

    Tussen die 4 weken belt hij mij of mijn zusje nooit.

    Nee, dat moeten wij doen volgens hem!

    Als we er zijn zal hij nooit eens aardig tegen ons doen.

    Hij snauwt altijd.

    Toen we met hem op vakantie waren naar Tunesie, liet hij ons op de hotelkamer en ging zelf uit.

    Ben je dan een goede vader?

    Mijn moeder zal nooit iets naars over mijn vader zeggen of hem afvallen.

    Ze konden niet samen leven, maar dat betekent niet dat ze kwaad over hem spreekt.

    Dat doet mijn vader wel over mijn moeder.

    Dat je dus over mijn vader ook alleen maar iets negatiefs leest, dat is dan jammer.

    Je moet het niet als persoonlijke aanval zien.

    Het gaat over mijn vader en mijn situatie.

    Die ik liever ook heel anders had gezien.

  • Ad

    Ja jullie zitten inderdaad in een vervelende situatie. Ik kan zo'n vader ook niet begrijpen, ik zou mijn ogen uit mijn hoofd schamen.

    Veel sterkte in iedere geval

  • Nanda

    Mij zal je ook niet horen over een slechte vader en ik wil al helemaaaaaal geen partnerallimentatie, en voor Quinty ontvang ik 170 euro per maand en dat vind ik genoeg om haar van te “onderhouden”

  • Ad

    Op deze prikpagina en op advocaten.pagina.l zie ik ongeveer vor 95 % verhalen van moeders, waarbij flink geklaagd wordt over de vaders. Het zal wel terecht zijn, maar ik hoor nooit eens de kant van de vader. dat irriteert me b est wel

  • nicole

    ik weet ook niet of het wel zo'n goed idee zou zijn als de ex-partners hun verhaal zouden doen.

    er is zoveel onenigheid tussen ex-partners, het zou een gescheld en gevloek worden hier, dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

    ik ben blij te zien zoals het nu gaat hier, en wil een ieder zijn/haar verhaal/ervaring/vraag laten doen.

    wat betreft dat je hier maar een kant van het verhaal leest van iedereen, tja…..

    mijn ex zou alles ontkennen wat ik hier heb neergezet over hem, en mij de schuld van alles geven.

    maar goed, ik weet zelf dat ik de waarheid spreek, en dat ik alles heb gedaan voor mijn kinderen, om het kontakt (wat HIJ verbroken heeft) tussen mijn kinderen en hem hersteld te krijgen, en dat is voor mij voldoende.

    hij zit mij overal zwart te maken, en verhalen te vertellen die totaal een verkeerd beeld geven van hoe ik ben.

    jeugdzorg en dergelijke weten ook hoe hij in elkaar steekt, hebben ook “gesprekken” met hem gehad, dus ik weet voor mezelf dat ik mezelf niet kwalijk hoef te nemen dat hij het kontakt heeft verbroken met zijn 2 dochters.

  • Sanne

    Ik denk ook inderdaad dat als mijn ex hier zijn kant verteld..dat het een heel ander verhaal zou zijn…hij heeft zijn mening over alles, en ik heb mijn mening…en aangezien mijn ex en ik nu echt niet meer door één deur kunnen…geef ik mijzelf gelijk en hij geeft zichzelf ook gelijk..het is niet voor niets dat we niet meer door één deur kunnen.

    Iedereen ( of tenminste ik neem aan ) wil het beste voor zijn/haar kinderen…ik wil dat ook..en hij wil dat ook..op zijn manier.

    Maar aangezien ik verantwoordelijk ben voor de kinderen..ik moet ze verzorgen..ik heb er dag en nacht mee te maken…denk ik dat ik het beste weet wat wel en niet goed is voor ze ( mijn kinderen zijn 4 en 1 jaar..dus nog vrij jong )

    Ik wil dus goed overleg kunnen plegen, omdat ze dus heel jong zijn..ik wil ze niet maarzo even afzetten bij hun vader…ze hebben bij wijze van nog een gebruiksaanwijzing nodig..en aangezien hun vader en ik uitelkaar zijn gegaan toen de jongste nog geen 3 maand was..en haar bovendien nooit mee wou nemen als hij de oudste wel kwam halen…doet het behoorlijk zeer in mijn hart..

    En zo zijn er wat omgang betreft nog wel meer kleine dingen..maar dan ben ik nog lang niet klaar met typen ;-)

    Over de alimentatie…hij heeft een bedrag bedacht wat zijn vrienden en collega's ook moesten betalen voor hun kinderen…

    Zelf wou ik het laten berekenen..maar hij wou daar niet aan meewerken..

    Toen we net uitelkaar waren heeft hij dat bedrag dus bepaald..en ik ging toen accoord..omdat ik die week nadat we uitelkaar gingen wel andere dingen aan mijn hoofd had…zoals van alles regelen bij instanties ( ik werk wel, maar ik verdien niet genoeg om alles te kunnen betalen ) ik moest mijn twee kinderen opeens in mijn eentje verzorgen waarvan dus een baby van nog geen 3 maand…ik zat nog in mijn zwangerschapsverlof, en moest die week daarop ook weer aan het werk.

    Allemaal kleine dingen die ik er ook even bij had…en had dus toen even geen zin in een discussie over hoeveel alimentatie.

    Een maand of 10 nadat we uitelkaar waren kreeg ik een brief van zijn advocaat..voor een officiele omgangsregeling ( die hadden we dus ook in de eerste instantie mondeling besproken )

    Dus ik moest ook een advocaat..en daar had mijn advocaat het over de alimentatie..en ze zei me dus dat het een te laag bedrag was…en toen heb ik dus via mijn advocaat de zaak alimentatie laten behandelen..daar is overigens volgende maand een uitspraak over…

    Dit gaat gelukkig alleen over de kinderalimentatie..partneralimentatie hebben wij niks mee van te doen gelukkig.

    En nu is het ook echt niet zo dat ik het onderste uit de kan wil hebben, maar ik vind wel dat mijn ex zijn kinderen mag onderhouden..zijn deel dan..ik heb natuurlijk ook mijn deel.

    En nu is het dus zo dat hij heel veel schulden heeft gemaakt..of dat nu ook al was toen we nog samen waren is mij een raadsel..ik weet alleen dat ik er van schrok.

    En wat ik dan het irritantste er van vind is..hij heeft zich flink in de nesten gewerkt…en kan dus blijkbaar zijn eigen kinderen niet onderhouden…en wat ik zei het gaat me dus niet om dat verdomde geld..maar om die verdomde schuld..en gelukkig is dat niet mijn probleem…maar het is niet iets om trots over te zijn tegenover de kinderen..nu snappen ze dat niet, maar later?

    En wat ik dus ook al eerder zei…het zijn zoveel kleine dingen..wat echt één heel groot probleem wordt…en vooral boosheid en irritatie..

    Maar goed..dit is dus mijn kant in het kort..terwijl ik er alweer een lap tekst heb neergezet ;-)

  • linda...

    jeetje als ik dit lees ben ik blij met de manier hoe het bij mij gaat…ik woon momenteel nog bij mijn ex…niet echt een lekkere situatie, maar we overleggen nu en in de toekomst gewoon nog over wat er met de kinderen moet gebeuren…het lijkt zelfs wel dat we nu beter met elkaar overweg kunnen dan toen we nog getrouwd waren.

    we hebben ook een co ouderschap,zodra ik een eigen huis heb dus om de week bij hem en om de week bij mij.

    groetjes linda