Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vrijwillige bijdrage

  • Sander

    Na mijn scheiding heb ik maandelijks naast de alimentatie voor mijn twee kinderen een vrijwillige bijdrage gedaan voor de kinderen. Het ging om de helft van de muziekles, zwemgeld, enz. Ik was alleenstaand, verdiende goed en kon dit dus opbrengen. Inmiddels ben ik van baan veranderd, verdien ik minder en heb een nieuw gezin. Het is voor mij niet op te brengen om deze vrijwillige bijdrage nog langer te betalen. Nu word ik gedagvaard omdat mijn ex vindt dat ze recht heeft op deze bijdrage en ze zegt dat het een mondelinge afspraak is.

    Heeft iemand hier ervaring mee?

  • Ad

    Wie eist die bewijst. als in een echtschiedingsconvenant alimentatei is geregeld zal de rechter zich in eerste nstantie zich hieraan houden. Ook zal hij rekneing houden met uw financiele situatie.

    Als u e.e.a. kunt aantonen dan wordt er rekening mee gehouden. de rechter beslist echter hoe de uitslag zal zijn.

  • nicole

    maar het gaat hier niet om de alimentatie, Ad.

    Sander heeft het over de vrijwillige bijdrage die hij al die tijd heeft geleverd.

  • Ad

    en omdat het om vrijwillige bijdrage gaat, mag deze ook verminderd worden. Een vrijwillige bijdrage aan een goed doel betekent toch ook niet dat je dan altijd moet betalen ?

  • nicole

    nee Ad, lijkt mij ook niet.

    ik heb net vrijwillig eens effe opgezocht in het woordenboek, maar daar staat; niet gedwongen.

    nou, dan lijkt het mij toch dat je het evt kunt stoppen wanneer je wilt.

    en ik weet zeker dat als je financiele en gezins-situatie veranderd is, daar zeker rekening mee gehouden word.

    maar nogmaals, vrijwillig is = niet verplicht.

    maar Sander, waarom laat je niet eens goed informeren?

    bij ons kun je gratis info krijgen bij buro sociaal raadslieden.

  • Ad

    Dat bedoelde ik ook.

  • Sander

    Ik had me dacht ik goed geinformeerd en mijn advocaat is er mee bezig. Maar mijn advocaat maakte duidelijk dat er een mogelijkheid is dat ik de zaak verlies. En dat kost natuurlijk ook veel geld, buiten het feit dat het uurloon van een advocaat er ook niet om liegt. Advies was dus om het bedrag toch maar te betalen want dan ben ik het goedkoopst uit. Hier schrok ik van. Omdat het mij heel logisch lijkt dat ik dit niet meer hoef te betalen en ook niet kan betalen. De alimentatie volstaat in mijn beleving.

  • nicole

    zelfs een mondelinge afspraak kan volgens mij herzien worden.

    ik vind het vreemd dat een vrijwillige bijdrage ineens een verplichting word overigens.

    ik wens je in ieder geval heel veel succes, en laat (als je wilt) effe weten hier hoe het allemaal afloopt.

    groetjes