Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

juridische vragen

  • Dolf

    Hallo!

    Ter inleiding een paar feiten: we waren getrouwd op huwelijkse voorwaarden (16 jaar); eigen huis, 2 kinderen, een Godsvermogen aan kinderalimentatie te betalen (gun ik ze echt alhoewel zij het merendeel opmaakt); geen partneralimentatie. Zij maakt mij bij de kinderen (17 en 10) op alle mogelijke manieren zwart en ze laat 1x week een dag toe dat de jongste bij mij is. De oudste kan en mag zelf beslissen en daar laat ik het kind vrij in. Beiden zijn gek op mij.

    Op 15-12-05 is de echtscheiding uitgesproken door de rechter. (N.B. let wel: alleen de echtscheiding want:

    a. De boedel moet nog verdeeld worden, alhoewel alles van mij is en ook tijdens het huwelijk alles door mij is gekocht en prive betaald;

    b.de omgangsregeling met de kinderen ben ik nu aan het afdwingen bij de rechter, c. het huis moet nog verkocht worden (staat te koop) en er moet dus nog gevochten worden over de verdeling van de overwaarde. Huis staat op beider naam 50/50 maar ik heb er veel privegeld in geinvesteerd

    Ik heb na het vonnis van de rechter op 15-12-05 direct een akkoordverklaring via mijn advocaat getekend; zij heeft dat tot op heden niet gedaan. Zij heeft geen gebruik gemaakt van de 3 maanden om in beroep te gaan.

    1. wordt het vonnis van de Rechtbank automatisch ingeschreven in de burgerlijke stand op 15-03-06 of moet zij ook nog een akkoordverklaring tekenen en wordt het vonnis DAN pas ingeschreven?

    2. Vanaf welke datum gaan de 6 maanden tellen dat zij met de kinderen nog in de (eigen) woning mag blijven wonen: vanaf 15-12-05; of vanaf 15-03-06?

    3. Kan ik eisen dat zij per de wettelijk vastgelegde datum de woning daadwerkelijk verlaten heeft zodat ik er weer in kan en niet op dubbele woonlasten kom te zitten?

  • ella1

    http://www.prikpagina.nl/list.php?f=844

    stel je vragen hier eens!

  • Dolf

    bedankt Ella!