Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hopeloos

  • weet het even niet meer

    Bijna 1 jaar geleden heb ikzelf besloten dat ik wilde stoppen met ons huwelijk…

    Het ging echt niet meer, dus heb ik een andere woning gezocht.

    De omgangsregeling met onze zoon is super, dat is geen probleem.

    Voorheen had ik wel een eigenbedrijf, maar omdat ons kind helaas niet kan overblijven op school, en op de andere scholen hier een lange wachttijd zit, moest ik stoppen met mijn zaak.

    Ben druk bezig een baan te zoeken, maar ja 7 jaar zelfstandig, en een kind wat tussen de middag thuis is..

    Oppas moeder, ik zoek me suf nu..

    De scheiding is nog helemaal niet rond ! Huis staat wel te koop.

    Mijn (ex-Man) wil alles pas rond hebben als het huis is verkocht.

    Hij werkt dus wel, maar financieel heb ik dus helemaal niks nu.

    Ik zit dus diep in de schulden, mijn eigen spaarpotje is dus op !

    Nu wordt het dus tijd dat ik zelf actie ga ondernemen.

    De scheiding moet gewoon afgemaakt worden.

    Ben nu al 1 jaar bezig zo..

    Heel af en toe vraag ik wel wat geld aan hem, maar puur om de kleine voor kleding.

    Morgen wordt de TV en telefoon afgesloten.

    Ik heb een mega achterstand mbt de huur.

    Heb gedacht komt altijd wel goed, heb zo een baan ect.

    Maar ik wordt met de dag meer radeloos !

    ik weet niet meer waar ik moet beginnen, en terug gaan kan en wil ik niet daar is te veel voor gebeurd…

    sorry moest even mijn verhaal kwijt….

  • Ad

    kon je je zaak niet parttime voortzetten ? Heb je bijstand aangevraagd ? Krijg je alimentatie ? De scheding kan wel al uitgesproken worden als je huis nog niet verkocht is. het kan dan nog 5 jaar onverdeelde boedel zijn, met optie op verlenging van 5 jaar. Dan kan je alvast de alimentatie regelen

  • Ad

    Ik zou proberen je eigen bedrijf weer voor een gedeelte op te starten en zo inkomsten proberen te genereren.

  • weet het even niet meer

    hoi ad,

    bedankt voor je reactie, maar mijn bedrijf kon en kan alleen maar fulltime, en was altijd 24 uur per dag beschikbaar, dat kon ik helaas niet meer combineren ook niet met de kleine.

    Ik heb altijd gezegd ik wil geen bijstandsmoeder worden, en wil mijn eigen zaakjes goed geregeld hebben..

    Maar loop momenteel tegen een muur aan..

  • Ad

    Wat voor bedrijf had je dan ? Een buitenstaander kan een andere kijk hebben en misschien advies geven

  • Nanda

    Hoi,

    Ik zou toch echt bijstand aanvragen hoor, je moet wel goed voor jezelf en kind zorgen en zo komt er misschien ook een snel einde aan deze lange weg (de bijstand verhaalt een gedeelte vast en zeker op je ex en dan moet hij wel ;) )

    Ik wens je veel kracht en wijsheid toe, maar kies altijd voor jou en je kind !!!