Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kosten scheiding

  • Pien(o)

    Hallo,

    Mijn man heeft gisteren besloten dat hij wil scheiden. Het liep al een tijdje niet echt super, maar had het toch niet zien aankomen. Mijn vraag is of iemand weet wat een scheiding ongeveer kost. We hebben al besloten dat we niet moeilijk willen gaan doen en elkaar respecteren, aangezien er ook een kleine van 4 in beeld is.

    Groetjes en alvast bedankt

  • Marc

    Beste Pien,

    Er zijn verschillende manieren om een scheiding te regelen. Je kunt ieder een advocaat nemen. Je kunt ook als je nog redelijk met elkaar kunt praten samen één advocaat nemen. Advocaten berekenen meestal wel een hoog uurtarief (vanaf € 175 tot € 300 per uur) en er komen meestal ook nog "kantoorkosten' bij. Ieder telefoontje e.d. wordt daarbij in rekening gebracht. Afhankelijk van de scheidingssituatie kan je veel uren kwijt zijn aan 1 of 2 advocaten. Daarnaast komen er nog kosten bij voor taxatie, notaris, financieel adviseur e.d. Een scheiding kan dan zo maar tussen de € 5.000 en € 10.000 kosten. Er zijn ook alternatieven zoals echtscheidingsbemiddelaars. Deze dienstverleners verlenen vaak dezelfde dienst maat tegen een (veel) lager tarief, terwijl de scheiding ook goed geregeld wordt. Het kan wel tot enkele duizenden euro's schelen soms. Reken in ieder geval dan toch wel op zo'n € 1800 tot € 2800 als je samen een echtscheidingsbemiddelaar inschakelt. Veel sterkte en succes.

    Marc

  • Danielle

    En ter aanvulling….

    Probeer vóór dit alles de omgang voor jullie kind op papier te zetten en beiden te ondertekenen.

    Nu gaat het allemaal nog redelijk goed, in ieder geval qua praten met elkaar.

    Zorg dat je juist in die periode alles voor jullie kind geregelt te hebben. Dat scheelt namelijk

    voor het kind een hoop ellende mocht het fout gaan en jullie (net als zovelen) niet meer door

    één deur met elkaar kunnen.

  • Vijf

    Mij kostte het 8000 euro, maar het was het geld wel waard.

  • bjornuk

    (tu)

    Beste vriend,

    De kosten van een echtscheiding is afhankelijk van veel juridische kosten.

    Het moet juridische kosten te verlagen om minder te betalen.

    gratisadvocaat.blogspot.com

  • popeyes

    De kosten van een echtscheiding ‘zijn’ en met alle respect, van je laatste zin kan ik helemaal geen chocolade maken.

    Ik begrijp wel waarom jij een ‘gratis’ advocaat bent. ;)

  • Gezamenlijk-scheiden

    Jullie zijn het eens over het feit dat jullie huwelijk ontbonden moet worden, dat jullie willen scheiden. En misschien is er al overeenstemming hoe gezamenlijk bezit en vermogen verdeeld worden.

    Wanneer dit het geval is, kun je overwegen om te scheiden via Gezamenlijk-Scheiden.nl. Bij gezamenlijk-scheiden.nl betaal je vanaf 764,- p.p. Voor meer informatie over hoe het werkt bezoek de website op:

    http://gezamenlijk-scheiden.nl