Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Omgang dochtertje van 1 jaar

  • ilonka79

    Ik wil graag meningen van andere mensen horen. Ik heb een dochtertje van 1 jaar. Ben nu bijna een jaar weg bij haar vader. Naar een jaar nog steeds bezig voor een goede omgangsregeling. Ze is nu om het weekend bij haar vader. En tot paar weken geleden elke dinsdag van 1700 uur tot 1900. Ik heb de dinsdag stopgezet, omdat zij uit haar ritme werd gehaald (volgens hem stoelt dat nergens naar) Ze gaat altijd om 1830 uur naar bed. En als ik ze dan nog moest halen werd het voor haar te laat. En vervolgens 's avonds pas heel laat slapen. Nu heb ik al een aantal voorstellen gedaan. Of een papadag of een middag bij haar vader. Papadag kon volgens hem niet meer geregeld worden, omdat het te laat voor was om aan te vragen. Een middag gaat ook niet, omdat het voor hem financieel niet mogelijk is om 1 middag om de 2 weken vrij te nemen. Hij wilt het liefst elk weekend omgang. Maar ik wil ook graag een weekend met mijn dochtertje doorbrengen. Ben ik hier onredelijk in? Ik wil hem niet onthouden zijn dochter te zien. Maar wil wel een omgang wat goed voor onze dochter is. Ze is nog heel klein. En hij ziet haar nu alleen om het weekend. Lijkt mij ook niet goed voor haar. Heb nog steeds geen reactie, omdat hij het nu allemaal via zijn advocaat en de rechter wilt doen.

  • popeyes

    Ik begrijp uit uw verhaal dat u de verzorgende ouder bent. En omdat volgens u uw dochter van 1 jaar ‘uit haar ritme’ gehaald wordt, u de omgang, ondanks eerdere afspraken, heeft stopgezet tussen de niet-verzorgende vader en uw dochter. U heeft het gevoel dat u hem een goed alternatief biedt door hem aan te bieden omgang te hebben met zijn dochter op een middag. Een middag of middagen waarop uw ex-man doorgaans werkt.

    En dat uw ex-man u heeft laten weten dat s'middags geen optie is omdat zijn werkgever hem niet de gelegenheid biedt om 1 of meerdere middagen vrij te nemen.

    Ervan uitgaande dat u zowel partneralimentatie als kinderalimentatie ontvangt van uw ex-man, heb ik de volgende vragen:

    1: Als uw ex-man minder zou gaan werken, zodat hij gehoor kan geven aan uw wens om s'middags vrij te nemen voor omgang met zijn dochter, dan ontvangt uw man een lager salaris. Is het voor u acceptabel dat u als gevolg hiervan een lager bedrag aan alimentatie ontvangt?

    2: Hoe zou u het vinden als uw ex-man besluit om zijn dochter niet om het weekend bij zich te hebben, maar dat hij u informeert dat u uw dochter pas woensdag kunt ophalen, omdat hij vindt dat 2 dagen te kort is om een goede relatie met zijn dochter op te bouwen?

    Ik heb zo het gevoel dat ik uw antwoord op beide vragen al weet, maar ik laat me graag verrassen.

  • ilonka79

    Ik heb al een voorstel gedaan voor meer omgang. Maar dat is financieel allemaal niet mogelijk. Kinderalimentatie krijg ik niet. Al komt daar nu wel verandering in. Ik weet niet waarom hij moeilijk doet. Als ik vraag waarom hij niet belde toen ons dochtertje opgenomen moest worden in het zh, kreeg ik als antwoord dat hij nog andere verplichtingen had. Deze reactie gaf mij de doorslag dat het niet om onze dochter gaat, maar om mij dwars te zitten. Het ergste vind ik dat er nu een zitting aan zit te komen voor gezamenlijkgezag. Ik onthou hem niet onze dochter te zien. Maar niks is goed in zijn ogen.