Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De Scheidingsplanner

  • Goldenroel

    Ervaringen met De Scheidingsplanner

    Het is inmiddels ruim twee jaar geleden dat mijn ex-vrouw en ik officieel gescheiden zijn. Om onze echtscheiding in gezamenlijk overleg goed te regelen en in goede banen te laten leiden zijn we destijds (ruim vier jaar geleden) op zoek gegaan naar een scheidingsbemiddelaar. We hebben onze zaak toen in handen gegeven van De Scheidingsplanner in Roermond.

    Het is dus al een behoorlijke tijd geleden dat we met De Scheidingsplanner in zee zijn gegaan. Eigenlijk houd ik er helemaal niet van om mijn gal te spuwen op internet en normaalgesproken zou ik dat dan ook echt niet doen. Maar de problemen waar mijn ex-vrouw en ik nu mee opgezadeld zijn, zijn dermate groot dat ik het alsnog als een soort “plicht” voel om andere mensen te waarschuwen.

    Mijn ex-vrouw en ik dachten alles in harmonie op te kunnen lossen, maar uiteindelijk zijn we in een afschuwelijke vechtscheiding verzeild geraakt. Ruim twee jaar geleden heb ik, op basis van informatie die De Scheidingsplanner ons had gegeven, het convenant onder druk ondertekend, terwijl sommige zaken nog niet, of niet goed, geregeld waren. (Volgens die informatie zou het uitstellen van de ondertekening van het convenant vervelende fiscale en financiële consequenties hebben. Ik had (ten onrechte, naar later bleek) het vertrouwen dat we de nog niet geregelde zaken in een later stadium alsnog op een goede manier konden regelen.) Achteraf bleek de door De Scheidingsplanner verstrekte informatie achterhaald te zijn. We hadden dus gewoon nog de tijd kunnen nemen om alles wel goed te regelen alvorens het convenant te ondertekenen. Het heeft ons veel geld gekost en vervolgens kon De Scheidingsplanner ons, met de zaken die alsnog geregeld moesten worden, niet verder helpen. Daarna hebben we allebei een eigen advocaat in de arm genomen. Ik heb het convenant aan verscheidene advocaten voorgelegd en ze zijn het er allemaal over eens dat het een draak van een convenant is: het zijn 21 pagina’s (terwijl 7 pagina’s al veel schijnt te zijn), er staat van alles in wat er helemaal niet in hoeft te staan en alleen maar verwarrend kan zijn, en sommige essentiële punten die er wel in hadden moeten staan ontbreken juist in het convenant. Het convenant is bepaald niet “dichtgetimmerd”, waardoor er op diverse punten alle ruimte blijft voor discussie.

    Met betrekking tot ons huis, waar mijn ex-vrouw nog in woont, is niets geregeld in het convenant. Dat huis kost mij maandelijks veel geld en daar staat niets tegenover. Ook met bepaalde fiscale consequenties heeft De Scheidingsplanner geen rekening gehouden. De zaak zit muurvast en ik vraag me af of we er ooit nog uit gaan komen. Wat ik wel weet is dat er nu alleen maar verliezers zijn. Onze kinderen zijn zwaar de dupe en dat vind ik nog het ergste van alles.

    Er zullen vast wel mensen zijn die positieve ervaringen hebben met De Scheidingsplanner. In situaties die niet al te gecompliceerd zijn kunnen ze misschien wel goede hulp bieden; daar kan ik niet over oordelen. En iedereen is er uiteraard vrij in om te kiezen door wie hij zijn zaken wil laten behartigen. Op basis van mijn ervaringen geef ik echter nadrukkelijk het advies: haal je geen ellende op de hals en ga op zoek naar een andere scheidingsbemiddelaar.

    RR

  • Marieke

    Hier exact dezelfde ervaringen met de scheidingsregelaar uit Boxtel!

    Ik wist niet dat het vaker voor kwam!

    Uiteindelijk heeft de rechter uitsluitsel over zaken moeten geven en heeft mijn partner gelukkig het concept convenant nooit ondertekend, wat zowel de scheidingsregelaar als la ex wel wilden.

    Wat een vervelende situatie!

  • Goldenroel

    Dank je wel voor je reactie Marieke.

    Het is fijn om te vernemen dat andere mensen soortgelijke ervaringen hebben gehad; dan voel ik me daar niet zo alleen in staan. Gelukkig is jouw partner zo slim geweest om geen handtekening te zetten.

    Ik heb me laten ompraten op basis van onjuiste informatie. En ik ben veel te goed van vertrouwen (noem het maar gerust naïef) geweest om het convenant alvast te ondertekenen terwijl er nog belangrijke zaken geregeld moesten worden. Nu zit ik met de gebakken peren. Ik wil verder met mijn leven, maar dat wordt me momenteel vrijwel onmogelijk gemaakt. Ik voel me verschrikkelijk in de maling genomen.

    Nogmaals bedankt voor je reactie. Dat is voor mij in ieder geval een beetje een oppepper.

  • Ria5

    soms sta je er op dat moment niet bij stil en verwacht je dat een advokaat het goed doet,maar jaaaren later kom je tot de ontdekking dat het dus goed fout was.Wij hadden in het convenant bv dat de verkoop van het huis een bep. bedrag was minus hyp. dus dat was de overwaarde.Hrlaas niet 50/50 erin gezet,maar op dat moment de 1/2 in een vast bedrag voor mijn ex.Dit was nog in de goede oude tijd van de huizen markt.Dus je voelt het al aankomen,de markt stortte in en mijn ex kreeg een vast bedrag.

    Hij heeft uiteindelijk het 2/3 gedeelte gekregen v en daarbuiten stond er niets in over de onderhoudskosten,makelaarskosten ,dus ook op mijn rekening,enz enz.Uiteindelijk bij de eindafrekening kreeg ik 1/3 van de overwaarde ,terwijl ik alle shit over me heen kreeg en hij alleen vanuit zijn luie stoel geld op zijn rekening gestort zag.Blijf goed opletten,het is soms echt niet zo klaar als een klontje bij de advokaten en jaren later kom je pas tot die verschrikkelijke ontdekking

  • Goldenroel

    Goh Ria, dan ben jij ook zwaar de pineut geweest. En jouw ex-man deed niets om enige compensatie te bieden?

    Dat jij er zelf niet bij stilgestaan hebt kan ik wel begrijpen. Maar van een advocaat verwacht je dat toch niet? Je betaalt er een hoop geld voor en dan regelt hij of zij je zaken niet goed. En de overwaarde van het huis 50/50 verdelen is in feite iets heel simpels; onbegrijpelijk! Zo zie je maar weer dat je echt niet blindelings alles aan zo iemand kunt overlaten.

    Ik hoop dat je inmiddels de schok te boven bent. Veel sterkte met alles.

  • Ria5

    Ja nog een schok,de advokaat heeft de pensioenen niet goed in het convenant gezet.Ook een punt om goed op te letten.Ik krijg nu brieven van pensioenfondsen binnen om dat ze die ineens willen uitbetalen.Dus de kleine pensioentjes.

    Over het algemeen is dit 15 jaar x het bruto bedrag MAAR sommige dus niet.Dan moet je een convenant overleggen waarin specifiek staat dat de ex partner GEEN aanspraak wil maken op de nabestaanden pensioen.Helaas heb ik er alleen pensioen instaan,dus dan krijg je maar 10 jaar uitbetaald.Staat er specifiek in van nabestaandepensioen dan wordt het wel 15 x het bruto jaarbedrag.Dus ook weer een punt om op te letten,scheelt me nu dus totaal 3000 euro bruto.Jammer,kan het best gebruiken,maar helaas aan mijn neus voorbij .

    Zo zie je maar,dan denk je dat een advokaat ALLES weet,maar helaas ziet die wel dingen over het hoofd,waar je pas jaaaaren later achterkomt ,als het te laat is.

  • Goldenroel

    Zo is je dus op diverse manieren veel geld door de neus geboord Ria, door fouten en onoplettendheid van je advocaat. Op hem of haar valt natuurlijk niets te verhalen, je draait zelf voor de schade op. Je advocaat strijkt een hoop geld op en heeft zelf nergens last van. Eigenlijk zou hij of zij (in ieder geval voor een deel) aansprakelijk gesteld moeten kunnen worden.

  • Ria5

    idd,als ik fouten maak op mijn werk,ben ik er ook verantwoordelijk voor en heb ik nog geen eens een giga salaris zoals die advokaten.Maar helaas,laat het een les zijn voor anderen