In 1997 zijn mijn ouders officieel gescheiden en woon ik (14) met mijn zusje (12) bij mijn moeder en stiefvader.
De band met mijn bio-vader is eigenlijk nooit goed geweest en de weekenden dat ik naar hem toe moest, doe ik met tegenzin.
Ik wist dat ik tot mijn 12de verplicht ben om naar mijn vader te gaan.
Toen ik eenmaal 12 jaar was, vond ik het zielig voor mijn zusje om tegen mijn bio-vader te zeggen dat ik eigenlijk niet meer wilde komen.
Mijn ouders kregen problemen over de te betalen kinderalimentatie en er zijn diversen rechtzaken geweest, die mijn moeder altijd heeft gewonnen.
Mijn vader begon mij te belasten met verhalen over de kinderalimentatie en zei dat mijn moeder alleen maar om geld gaf en niet om mij en m'n zusje.
Dit geloofde ik niet en dat is ook niet waar.
2 jaar geleden heeft mijn bio-vader het bezoekrecht veranderd in eens per 4 weken ipv om de 2 weken, want hij kon het niet meer financieel opbrengen om mij en m'n zusje op te komen halen.
Ik vond het allang best en stemde in met deze verandering.
Als ik maar niet meer naar hem toe hoefde te gaan.
De weekenden als wij bij mijn vader zijn, vind ik niet leuk.
Hij toont geen liefde voor mij en m'n zusje en het liefst ben ik dan ook thuis.
Tussen de 4 weken dat we hem niet zien, horen we ook niets van hem.
Spontaan bellen of een e-mail sturen doet hij niet.
En als hij ons dan weer na 4 weken op komt halen, hangt hij de toffe peer uit.
Ik heb een paar weken geleden stage bij zijn vriendin in een verzorgingshuis gelopen en die week knapte er iets bij mij.
Hij noemde mij egoïstisch.
Toen bedacht ik me dat ik niet meer naar hem toe wil.
Ik heb diversen gesprekken hierover met mijn moeder gehad en zei zegt dat het mijn beslissing is.
Ook heb de kindertelefoon gebeld en zei hebben mij verteld dat ik de omgangsregeling kan wijzigen als ik dat wil.
Van de kinderrechtswinkel kreeg ik te horen dat ik verplicht ben om tot mijn 18de naar mijn bio-vader te gaan, maar dat wil ik niet.
Wie kan mij advies geven over het veranderen of stop zetten van de verplichte bezoeken aan mijn bio-vader?