Geacht forum,
Ik hoor van mijn kinderen dat hun moeder, mijn ex, binnenkort gaat samenwonen met haar nieuwe vriend. Dit houd denk ik in dat ik als dat eenmaal gebeurd is geen PA meer hoef te betalen en alleen nog KA voor mijn kids.
Nu is het zo dat mijn ex bij haar vriend gaat wonen en die woont op 150 km afstand van mij en de huidige woning van mijn ex.
In het convenant staat niets beschreven over het ‘halen & brengen’, maar in de regel ben ik degene die ze haalt en brengt.
Ik zit met de volgende vragen : a: De verstandhouding tussen mij en mijn ex is dusdanig slecht dat ik vermoed dat mijn ex mij officieel niet zal laten weten dat zij gaat samenwonen om zodoende zo lang mogelijk te kunnen genieten van de PA.
Ik heb weleens vernomen dat ik moet blijven betalen totdat door de rechter is bepaald dat ik geen PA meer hoef te voldoen. Klopt dit ? en wat is daar tegen te doen? En als het zo is dat het maanden duurt alvorens er een uitspraak is terwijl ik dus maanden ten onrechte PA betaal kan ik dat dan later terugvorderen op mijn ex ?
b: Als de PA wegvalt doordat mijn ex gaat samenwonen, dan wordt logischerwijs mijn draagkracht vergroot, als mijn ex dan een verzoek doet tot verhoging KA , wordt dat dan eventueel gehonoreerd ?
c: Als mijn ex gaat verhuizen, wie is dan financieel verantwoordelijk voor de kosten van de extra kilometers , in mijn geval 1200 extra kilometers per maand, voor het halen en brengen van mijn kids?
Tot slot ben ik op zoek naar een goede advocaat/advocate bij voorkeur in de regio Amsterdam die met dergelijke situaties bekend is en mij hierbij wil bijstaan, daar ik vermoed dat eea binnen 2 maanden zal gaan spelen?
Ik wacht in spanning af…
Met vriendelijke groet,
Johan.