Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

PA stopzetten ivm samenwonen ex.

• Johan

Geacht forum,

Ik hoor van mijn kinderen dat hun moeder, mijn ex, binnenkort gaat samenwonen met haar nieuwe vriend. Dit houd denk ik in dat ik als dat eenmaal gebeurd is geen PA meer hoef te betalen en alleen nog KA voor mijn kids.

Nu is het zo dat mijn ex bij haar vriend gaat wonen en die woont op 150 km afstand van mij en de huidige woning van mijn ex.

In het convenant staat niets beschreven over het ‘halen & brengen’, maar in de regel ben ik degene die ze haalt en brengt.

Ik zit met de volgende vragen : a: De verstandhouding tussen mij en mijn ex is dusdanig slecht dat ik vermoed dat mijn ex mij officieel niet zal laten weten dat zij gaat samenwonen om zodoende zo lang mogelijk te kunnen genieten van de PA.

Ik heb weleens vernomen dat ik moet blijven betalen totdat door de rechter is bepaald dat ik geen PA meer hoef te voldoen. Klopt dit ? en wat is daar tegen te doen? En als het zo is dat het maanden duurt alvorens er een uitspraak is terwijl ik dus maanden ten onrechte PA betaal kan ik dat dan later terugvorderen op mijn ex ?

b: Als de PA wegvalt doordat mijn ex gaat samenwonen, dan wordt logischerwijs mijn draagkracht vergroot, als mijn ex dan een verzoek doet tot verhoging KA , wordt dat dan eventueel gehonoreerd ?

c: Als mijn ex gaat verhuizen, wie is dan financieel verantwoordelijk voor de kosten van de extra kilometers , in mijn geval 1200 extra kilometers per maand, voor het halen en brengen van mijn kids?

Tot slot ben ik op zoek naar een goede advocaat/advocate bij voorkeur in de regio Amsterdam die met dergelijke situaties bekend is en mij hierbij wil bijstaan, daar ik vermoed dat eea binnen 2 maanden zal gaan spelen?

Ik wacht in spanning af…

Met vriendelijke groet,

Johan.

• Ad

a: door advocaat laten uitzxoeken omdat hij via de rechter het adres mag opvragen.

b. herziening ka moet door de rechter beoordeeld worden

c. weet ik niet kan mogelij door de rechter bepaald worden als je hiervoor ee regeling verzoekt.

• Johan

Ad schreef:

>

> a: door advocaat laten uitzxoeken omdat hij via de rechter

> het adres mag opvragen.

> b. herziening ka moet door de rechter beoordeeld worden

> c. weet ik niet kan mogelij door de rechter bepaald worden

> als je hiervoor ee regeling verzoekt.

Tsja…

Deze antwoorden had ikzelf ook kunnen verzinnen.

Is er iemand die iets dieper op de materie in kan gaan en me ‘iets’ beter op weg kan en wil helpen dan Ad.??

Mijn kinderen zijn momenteel bij mij op vakantie, en kregen vanmiddag van mijn ex via de telefoon te horen dat ze niet meer naar hun oude school terug gaan.

Mijn kinderen zijn ontroostbaar en zijn bang het contact met hun vader en hun vriendjes te verliezen.. Mijn ex verteld mij echter niets…. Wat kan ik ondernemen ??

Met vriendelijke groet,

Johan.

• tietsia

wij mijn man en ik hebben ook zeker 4 jaar alimentatie betaalt aan zijn ex die inmiddels allang weer samenwoonde maar dit glashard ontkende. de nieuwe woonde erin bij in maar niet officieel . als mw maar een uitkering had gehad kon je er werk van maken. maar omdat dit niet het geval was moesten we braaf blijven betalen. er is geen instantie voor particulieren. en een detective waagt zich er niet meer aan. wij hadden bewijzen genoeg het hele dorp wist het maar dat was blijkbaar nog niet genoeg!

het is pas gestopt toen ze in ondertrouw ging!

voor die tijd was hij er bij in onder het mom van hij verhuurt zijn eigen woning was dus een kostganger en ze hadden niets samen! dat mag hier allemaal in nederland moet je doen als je een uitkering krijgt dan weten ze je wel te vinden. maar als particulier heb je geen poot om op te staan!

ik hoop dat het voor jou beter afloopt!