Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hoe ga ik om met mijn situatie...

• Marloes@work

Het is een lang verhaal, maar ik zal 'm zo kort mogelijk schetsen.

Ik ben een moeder van een meid van 1,5 jaar. Ik ben nu 3 jaar getrouwd, was ruim 5 jaar bij mijn ex en ken hem inmiddels 10 jaar. Een half jaar terug ben ik bij hem weg gegaan, hij loog teveel en het vertrouwen was weg. Ik vond het een moeilijke stap, had vanaf het begin van de zwangerschap al aangemodderd en gehoopt dat het beter werd, maar helaas. Ik werd verliefd op een ander, heb het voor mezelf nog een half jaar ontkent, maar ik moest toch de stap maken (ook als het niets zou worden zou de stap goed zijn voor mij en mijn dochter).

We zijn bezig met de echtscheiding en ik woon noodgedwongen al bij mijn nieuwe vriend. Mijn ex woont in ons huis (samen gekocht, staat in de verkoop).

Mijn ex heeft inmiddels ook een nieuwe vriendin, hij is 26 en zij is 16.

Nu is het niet anders dat ons meisje 3 vaste slaapplekken heeft (bij mij, bij haar vader en bij de oppas), maar nu neemt hij haar ook nog mee naar zijn nieuwe vriendin, die nota bene nog bij haar moeder woont. Ik vind het al erg genoeg dat ze al zoveel slaapplekken heeft, meer vind ik echt niet gezond voor haar, ze heeft stabiliteit nodig…. Wat zijn mijn rechten, want mijn ex denkt hier anders over dan ik.

Ik wil in ieder geval het best voor ons meisje, verder maakt het me niet uit wat hij met zo'n jong meisje doet, ook al vind ik dat ook niet echt een gezonde situatie, maar dat terzijde. Ik wil ons meisje haar vader niet ontnemen en ik wil mijn ex zijn dochter niet ontnemen, ik wil alleen dat het duidelijk is dat haar welzijn voor alles gaat…..

Wie kan mij tips en advies geven. Wat zijn mijn rechten?

bedankt, Marloes

• Ad

ik weet niet wat jullie verschil van meing is dus ik kan je geen advies geven.

• Marloes@work

Mijn ex vindt het onzin dat ze teveel slaapplekken heeft, hij vind dat het wel kan en wil haar gewoon laten slapen, daar waar het op dat moment uitkomt…

gr. Marloes

• nicole

ik denk persoonlijk dat het voor een kind heel belangrijk is dat het regelmaat en structuur krijgt.

en helemaal nu in deze moeilijke onrustige periode is het nòg belangrijker.

ook al is ze nog klein, ze krijgt meer mee dan je misschien zou denken.

ik persoonlijk denk dan ook dat je het aantal slaapadressen tot een minimum moet beperken, om zo haar meer rust te kunnen geven.

want kinderen moeten zich steeds weer omschakelen, en dat ervaren echt niet altijd als prettig.

er zijn ook overal weer andere gewoonten en regels.

ik wens jullie verder heel veel sterkte

• Marloes@work

Bedankt…

Ik merk het ook wel, mijn kleine meisje huilt af en toe in haar slaap de eerste nacht nadat ze ergens anders heeft geslapen…

gr. Marloes