Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

help, relatieproblemen

• Mar

Hoi allemaal,

Ik ben nu 6,5 jaar getrouwd en ken mijn man volgende maand 10 jaar. Samen hebben we 3 kids, in de leeftijd van: 7, 4 en de jongste 9 mnd.

Mijn man en ik hebben nooit echt ruzie omdat hij alles opkropt, als mij iets dwars zit flap ik het er juist wel uit, maar krijg vaak geen reactie terug omdat hij geen ruzie wil. Daardoor stapelen een boel dingen bij hem op tot de bom barst en dan krijg ik meteen alles te horen wat hem al langere tijd dwars zit.

Gisteren ochtend is dat dus gebeurd, en doordat hij alles heeft opgekropt, kan ik er nu niets meer aan doen. Als hij meteen zijn mond opentrekt als ik te ver ga of als hij het niet eens is met mij dan hebben we mischien wel even flink ruzie, maar dat kan je dan weer goedmaken en dan is het klaar. In dit geval werkt dat dus niet, ik heb hem overal gelijk in gegeven, mijn excuus aangeboden en heel veel gepraat tegen hem, maar omdat die bom nu is gebarsten is de relatie ook meteen klaar. Of in ieder geval is zijn gevoel voor mij weg zegt hij. Hij wil wel voor het huwelijk vechten, maar wil eerst een paar dagen bedenken of hij wel met me verder wil.

Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik echt ontzettend veel van hem hou, en mijn gevoel voor hem zeker niet weg is.

Wat hem dwarszit, is dat ik de laatste maanden een aantal x tegen hem ben uitgevallen over de telefoon, en daar schijn ik hem heel erg mee gekwetst te hebben. Hij doet veel voor ons, werkt zijn eigen uit de naad en is een harstikke lieve papa. De keren dat ik tegen hem uitviel was omdat ons oudste nogal wat problemen opleverd, grote mond, niet luisteren, en eigenlijk gaat hij veel verder dan dat, hij wordt ook getest op een aantal dingen nu. Het gevolg is dat het continu heibel is in huis met hem, en zijn broertje van 4 gaat er lekker in mee als hij zo doet. Daardoor kan die kleine weer niet slapen en gaat als gevolg daarvan huilen. En mijn man belt dan vaak net op het verkeerde moment en val ik tegen hem uit.

Dat ik daar fout mee ben weet ik, en vindt het ook heel erg. Heb ook vaak sorry gezegt daarvoor. Maar dat ik hem daar zo diep mee gekwetst heb heb ik nooit beseft. Hij heeft nooit eerder zijn mond open getrokken, en nu is het dus te laat blijkbaar. Ik heb echt mijn best gedaan het goed te maken gister, gisteravond leek hij wat bij te draaien. En ik kreeg weer even hoop, dus toen we in bed lagen ging ik tegen hem aan liggen en zowaar kwam van het 1 het ander, en hebben we het gedaan.

Vanmorgen echter om 5.30 zaten we beneden op de bank (hij moest werken)koffie te drinken, en ik zeg eigenlijk voor de grap, “Hoe was het nou gisteravond schat, die liefdeloze sex” en hij zegt dat het goed was. Dus ik vroeg hem nogmaals was het echt helemaal zonder liefde dan? en daar was zijn antoord ja op.

Nou weet ik het ook echt even niet meer hoor.

• Ad

Wat je man voelt en hoe hijreageert herken ik goed. Ik had ook zo'n partner, die heel open was. daar is op zich niets mis mee, ik vond het in het begin haar charme. Ze kon ook goed regelen op[ het gebied van het gezin. Maar als ik eens een opmerking over geld maakte of het iet met haar eens was, dan kreeg ik geen gelijk. Misschien speelt dat ook bij je man. Een voorbeeld: toen we nog bij elkaar waren woonden we in een buurt waar bijna iederen wel een mooie auto had, een of 2 keer per jaar op vakantie kon en een mooi koophuis hadden. Ik wekte toen ver van mijn woonplaats en had dus redelijke woon-werkverkeerkosten. We konden niet sparen en we konden rondkomen. toen ik opmerkte dat we niet voor een vakantie konden sparen barstte bij haar de bom en moest ik maar de boodschappen doen. Ofwel zij was niet zuinig genoeg. Dat vond ik van niet want ze lette altijd op de prijzen. IHet was ook geen kritiek op haar gewoon een opmerking van mij. Gewoon een beetje onvrede over onze financiele positie.

Mkisschien ben je el te open voor hem en heeft hij het gevoel dat je altijd gelijk hebt of wil hebben. Ik hoop dat je er uit komt

• Joop

Mar, ik herken alles wat je hier zegt, ik heb een ega met dezelfde handleiding als jou man. En in mijn handleiding was ook de regelmatige ‘ontploffing’ aanwezig maar die heb ik inmiddels kunnen schrappen.

Een paar tips als man tot vrouw:

1. Probeer niet alles uit te melken dat komt over als het bloed onder de nagels vandaan willen halen.

2. GA NIET DOOR HET STOF, niemand is dat waard. Wees jezelf maar hou rekening met hem.

Niet alles wat hij doet of zegt is waar. Het is zijn mening, respecteer dat ook als jij een andere mening hebt.

3. Hoewel de man nu eenmaal een ruzie met zijn p#k probeert goed te maken is jou overgave aan hem voor hem wel goed (voor het moment). Daarbij moet je zelf een goed gevoel overhouden en het dan ook daarbij laten. Een nekslag is als je op dit gebied het fijne wilt weten als je relatie onder druk staat.

Sex is goed, het kweekt rustpunten in jullie beiden laat het daarbij.

4. Praat niet (altijd) over problemen die zich voordoen maar probeer er een aantal zelf op te lossen (als dat in je eigen ÍK' zit) zodat je minder aan hem hoeft ‘door te sluizen’

Immers na een dag lang werken zit hij niet (direct) te wachten op nog meer problemen. Wacht een paar uurtjes en probeer een gezellige sfeer te scheppen als de kids naar bed zijn en vraag hem dan eens hoe zijn dag verlopen is waarna je over kan stappen op wat je werkelijk van hem wil. (zet TV uit)(ik ben bewust dat JIJ ook een drukke dag achter de rug hebt).

5. Laat hem merken dat JIJ ook een drukke baan hebt en dat jullie beiden rustpunten nodig hebben. Zorg dat hij niet meer ‘ontploft’. Ruzie maken over geldzaken is niet goed en onnodig (failiet=failiet).

6. Het is moeilijk met kleine kinderen maar in het belang van hen zou ik proberen om met hem samen eens regelmatig uit eten te gaan of even een Cafe bezoekje te doen. Probeer dan hoofdzakelijk te praten over wat goed gaat. Plaats geen verwijten.(gewoon lekker met z'n tweeen zijn is belangrijk).

7. Laat je door niemand opnaaien, ook niet door je kinderen (tel tot tien…)

8. Als er iets in huis escaleert probeer dan direct de kettingreactie ervan te zien en focuseer maximaal op het probleem en handel het volledig af.

Belangrijkste is dat je rust bewaard zowel in jezelf als in je omgeving.

Success