Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wie betaald wat?

• Beton

Even een korte situatieomschrijving:

Eind juni besloot m'n echtgenote dat ze van me wilde scheiden.

Ze had heel snel woonruimte, maar geen inkomen.

De soc.dienst heeft haar een voorschot gegeven op haar aangvraagde uitkering en van mij ontvangt ze 300 euro.

Ook word ze enigsinds ondersteund door haar ouders.

Ik neem alle kosten aangaande “ons” huis en huishouding voor m'n rekening ook de ziektekostenverzekering betaal ik tot er meer duidelijkheid is.

Het convenant is nog niet klaar dus al die tijd is het een constant discussie wie wat moet betalen.

Vraag:

Mag ik van haar verwachten dat ze een deel van de taxatiekosten (voor convenant) van “ons” huis op zich neemt.(een deel niet eens de helft)

Dat ze zelf de brandstof betaald voor onze auto waar ze in rijd (ik betaal verzekering en belasting).

Dat ze de zorgtoeslag niet claimt (ik betaal de zorgverzekeing immers).

Kortom mag ik van haar verwachten dat ze me financieel gezien niet de nek omdraait.

• Ad

M.b.t. taxatiekosten: die kunnen gefinancierd worden uit een eventuele overwaarde van het huis; zo niet dan oet ze een deel meebetalen als jullie in gemeenschap van geoderen zijn getrouwd (in principe de helft)

Benzienkosten: dat mag je vragen

Zorgtoeslag: omdatr jullie langer dan een half jaar getrouwd zijn wordt jouw inkomen (en eventulle haar bijstandsuikering) als grondslag voor de b erekening gehanteerd, omdat jullie nogf (verplicht) fiscaal partner zijn.

Verder de financien goed regelen; je mag eisen dat ze jou net de nek omdraait, omdat ze dan zeker niks meer krijgt als je failliet gaat.

• beton

Ad bedankt voor je antwoorden.

De zaak word echter alweer wat gecompliceerder.

Omdat het convenant nog steeds niet klaar is kan ik de en/of rekening van ons niet

stopzetten.

Hierdoor kan ze blijven opnemen van de rekening en wat in haar ogen haar goed recht is.

Dit heeft ze dus gedaan waardoor de hypotheek deze keer niet afgeschreven kon worden.

Met veel pijn en moeite heb ik geld bij elkaar geschraapt om de rekening aan te vullen.

Ik heb al diverse malen getracht de advocaat te spreken maar die schijnt het te druk te hebben met andere zaken.

Als ik dwars ga liggen (financieel) dreigt ze met het opzegge va de afspraken mbt ons zoontje, maar als ik niets doe dan heb ik binnen no time de deurwaarder op de stoep.

Wat kan ik nog meer proberen want ik word er nu een beetje wanhopig van.

• Beton

Mevrouw heeft nu een gloednieuwe laptop aangeschaft, kosten 999 Euro.

Dat kon volgens haar omdat ze hem pas in 2007 hoeft te betalen.

Eerder had ze al een DVD recorder aangeschaft (500 euro), reden:

Kon ze niet laten staan was een showmodel en een koopje.

Ik vind het allemaal heel knap met een bijstandsuitkering.

Maar ondertussen moeilijk doen over het aftanken van de (nu nog) gezamelijke auto.

GGRRRRRR gek word je ervan.