Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

eigen woning

• lena

we zitten in een echtscheiding en er moet een hoop geregeld worden, we willen het in goed overleg allemaal regelen.

Nu het volgende: als je huis nog niet verkocht is en de scheiding is er al door hoe zit het dan met betaalverplichtingen zoals de alimentatie voor mij en mijn 3 kinderen. Kan hij de alimentatie aan mij weigeren omdat hij ook de hyphotheek nog moet voldoen, hoe zit dat.

Ook wil ik weten wat ik maximaal voor mijzelf aan alimentatie kan vragen met een inkomen van hem rond de 2600 euro.

Wie kan mij helpen.

• Ad

Als julllie in gemeenschap van goederen getrouwd zijn, zijn jullie beiden verplicht om een deel van de hypotheek te betalen (in principe). als je ex de volledige hypotheek betaalt heeft hij een vordering op jou voor het hypotheekbedrag. Wat wil je ? hij de volledige hypotheek betalen en ook nog alimentatie ? Waar oet hij van leven dan ?

• lena

OK, snap ik, nu nog een vraagje stel dat ik een woonruimte krijg toegewezen en het is nog niet verkocht dan zit ik met dubbele lasten, terwijl hij op het moment kosteloos ergens inwoont, plus dat ik heb geen inkomen heb, kan je dan speciale bijstand aanvragen of is dat een rare vraag, ik heb van het hele gebeuren geen kaas gegeten, zeg maar.

• Ad

Wie betalt de hypotheek ?

• lena

Nu allebei nog, gaat nog van onze gezamelijke rekening af

• Ad

Dan mag ieder de helft van de rente aftrekken. Via advocaat laten berekenen wie hoeveel ali kan betalen.