Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Convenant

• Beton

Ik heb een redelijk simpele vraag volgens mij.

Hoe lang doet een gemiddelde advocaat over het opstellen van een normaal scheidingsconvenant?

Is 3 weken normaal?

• Ad

ligt weraan wat er in moet staan en of jullie e.e.a. hebben voorbereid en op papier gezet hebben.

Bij ons duurde het een week of 5 voor het convenant, omdat de advocaat vragen had en toen nog een week of 3 4 voordat de rechtbank uitsprak deed

• Beton

Ok dan ben ik een beetje te ongeduldig.

Bedankt Ad.

• Johan

In mijn geval, werd er eerst een versie gemaakt met de grote lijnen.

Deze werd telkens door ons beide aangevuld en/of verbeterd.

Het duurde enige maanden alvorens er een definitieve versie was waar we beiden mee konden leven en onze handtekening onder wilden zetten.

Advies : Doe het rustig aan… Lees veel op internet en neem die eventueel op in jullie convenant…Haastige spoed is in deze NOOIT goed.

Met vriendelijke groet,

Johan.

• Geesje

Ben volledig met Johan eens.

• Beton

Maar het is zo frustrerend dat we ze zelfs over de autopapierenmoeilijk doet.

Ik “mocht” zondag de auto meenemen maar kreeg niet het kentekenbewijs e.d. mee.

Ze was bang dat ik de auto zou verkopen…………………zucht.

Het zijn natuurlijk kleinigheidjes vegeleken bij de hele scheiding maar je word gek van die kleine speldenprikken die ze uitdeeld.

Daarom hoop ik dat het zo snel en zo goed mogelijk word afgehandeld.

Maar ik begrijp dat ik geduld moet hebben.

• bob

Als het hele proces opgang komt zal er hoogstwaarschijnlijk wel gekeken naar de voorliggende maanden. In mijn geval heb ik mijn motor op naam van anderen gezet maar dat bleek ‘uit’ te komen en de waarde werd alsnog meegenomen.

Paranoia lijkt onlosmakend verbonden met uit elkaar gaan. Gewoon negeren en met een zakelijke zekerheid afgaan op je doel.

success Beton.