Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

uit elkaar.....en dan?

• Daan

Wie kan mij vertellen als je uit elkaar gaat wat je dan vervolgens allemaal moet doen en regelen? Wij hebben ook kinderen.

En waar moet ik op letten? Moet ik hiervoor een advocaat oid in de arm nemen?

En mijn man vindt het belachelijk dat ik de bezoekregeling etc op papier wil hebben. Hij vindt dat je dat als 2 volwassenen met elkaar moet kunnen afspreken en dat het dan goed is. Ik zie dat absoluut niet zitten, juist omdat hij vaak niet als een volwassene kan overleggen en communiceren. Daarbij komt dat hij door zijn bedrijf bijna altijd weg is en er altijd onvoorziene dingen zijn waardoor hij weer later of niet thuis komt. Ik wil dat voor de kinderen dus niet. Dinsdag naar papa, is dinsdag naar papa. En niet de ene week dinsdag en dan weer donderdag en dan helemaal niet omdat het niet uitkomt.

Wie kan mij hier iets meer over vertellen?

alvast bedankt!

• Ad

Alles, maar dan ook alles vastleggen. anders heb je in de toekomst gegarandeerd weer ruzie over wat niet beschreven is

• Beton

Volkomen met Ad eens.

Heb de afgelopen maanden om de kleinste zaken ruzie gehad puur omdat we daar wel uit dachten te komen.

En wat de kinderen betreft ben je volgens mij zelfs verplicht dit officieel te regelen.

Doen jullie het niet dan verzint de rechter wel wat.

• s@nneke

Misschien heb je hier iets aan?

http://echtscheidingswinkel.nl/

• Daan

Maar welke stappen moet ik dan nu ondernemen?

Moet ik nu een advocaat regelen, of een notaris? Ik weet niet welke weg ik nu moet bewandelen.

Waar moet ik nu beginnen?

• Beton

Advocaat lijkt mij de beste optie.

Je kan er voor kiezen om beide de zelfde advocaat te nemen (als het in redelijke harmonie afgehandeld kan worden).

Als je grote problemen verwacht dan is het mischien raadzaam beide een aparte advocaat te nemen (is wel duurder).

• Geesje

Het is voor beide partijen beter dat alles op papier wordt vastgelegd.Dat is dan een richtlijn waaraan je moet houden.Zelfs als je zegt:we gaan in goede harmonie uitelkaar,dit kunnen we zelf wel regelen.Niet doen:Vastleggen.!!!!

• Tammy

Als je alles vastlegt in het convenant, dan zal de rechter bij het uitspreken van de echtscheiding dit convenant verbindend verklaren, wat inhoud dat beide zich moeten houden aan alles wat daar in staat.

In mijn geval is het convenant opgesteld door de advocaat nadat wij hadden aangegeven wat daar in moest komen te staan. Lees alles wel goed door, want de advocaat gebruikt nog al eens een standaard en in mijn geval stond het er eerst niet precies in zoals wij het wilden. Nu, na een half jaar, ben ik blij dat alles is vastgelegd want communicatie is er niet meer en de kinderen hebben hun vader begin juni voor het laatst gezien.

• Geesje

En dan is het belangrijk dat er een convenant is.Als er geen communicatie meer is dan mag je blij zijn dat alles is vastgelegd.Dat geeft ook een stukje rust.

• jeanette

Er kan vast gelegd worden waT JE WIL .

De wet spant zich niet echt voor je in als de ander zich er niet aan houdt ,zo simpel is dat.

en dan is het lijdzaam op je tanden biijten