Hallo allemaal
Even een vraag die ik hier niet zo gauw kon terug vinden en ook niet op het internet. Ik woon nu alweer een jaar samen (nog niet getrouwd oid) met mijn vriend die gescheiden is. Wij zijn in de gelukkige situatie dat alles naar wens verloopt mbt de kinderen en contact met ex.
Ikzelf werk momenteel niet, maar zou dat wel graag willen. Het enige wat mij tegen houdt is het verhaal dat mijn inkomen dan wordt opgeteld voor de allimentatie, waar ik voor pas. Gelukkig betaald mijn vriend geen partner allimentatie (gelukkig om dat zij hem de deur gewezen heeft om dat zij er genoeg van had en therapie niet nodig vond, terwijl dat wel zo is). Nu is het niet zo dat ik het zijn kids niet gun hoor. Tenslotte kunnen we het heel goed met elkaar vinden (God zij dank!), maar ik weet dat ex al dat geld voor zichzelf gebruikt. Zij heeft een behoorlijk gat in d'r hand (m'n vriend zit dankzij haar met een schuld van ong. 50.000,- euro omdat zij een bijstandsuitkering heeft) en ik gun haar niet dat ze mijn geld ook kan uitgeven. Ik zie liever dat als ik ook een inkomen krijg, de kinderen extraatjes kunnen krijgen die ze nu moeten missen om dat we zéér zuinig moeten leven.
Ik weet wat het is om een kind van gescheiden ouders te zijn en toen der tijd had de vriendin van m'n pa het er ook al over dat haar inkomen bij die van hem opgeteld werd voor de allimentatie. Is dat nu dus nog zo?
Met vriendelijke groet,
Een tevreden “stief”mama