Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

uitkering?

• Pauline

Hallo.

Ik lig in scheiding, zoals dat heet. We zijn uit elkaar, maar het is nog niet officieel uitgesproken door de rechter.

Ik ben nu in afwachting van een huurwoning.

Mijn a.s. ex en ik hadden een koopwoning. Hij blijft er wonen als hij de financieën rond kan krijgen. Ik krijg de helft van het huis in euries.

Nu is mijn vraag het volgende.

Er is nog niets bekend over wat voor bedrag ik krijg van het huis. Mijn spaarcentjes zijn bijna op en mijn salaris is niet dusdanig veel dat ik er het levensonderhoud van mij en de kinderen én de huur van zou kunnen betalen. Ik ben nu bij familie ingetrokken en betaal er wel een klein bedrag aan kostgeld, maar de huur van een huis is natuurlijk veel meer. Ik zou dus recht hebben op een uitekering.

Maarrrr..

Als ik het geld krijg van de koopwoning zal ik boven het bedrag zitten van het max vermogen en moet de uitkering weer stop gezet worden. Althans dat neem ik aan.

Kan ik dan voor deze korte tijd een uitkering aanvragen?

Kijk, het liefste blijf ik natuurlijk uit de bijstand, maar ik zie even geen andere oplossing. Het is me allemaal zo onduidelijk….

En dan nog…als ik het geld van de koopwoning krijg moet ik daar ook mijn huisje van inrichten….ik zit even met mijn handen in het haar….

Heeft iemand enig idee wat ik nu moet ondernemen? Waar ik moet zijn?

• Pauline

Ik ben vanmiddag bij het CWI geweest en het is me helemaal duidelijk.

Ik kan gelukkig uit de bijstand blijven….pak van mijn hart…zorgen om niks.

Ik ga het niet breed krijgen, maar het gaat goed komen.

Mods, verwijder dit bericht maar, hoor!

• jeanette

Nee niks van t forum af halen.

Anderen kunnen toch ook wat wijzer worden van een antwoord.

pauline wat zei dat cwi dan==='''????????

• Pauline

Het CWI vertelde mij dat als ik een totaal inkomen (incl. PA en KA en salaris) boven de €1080,= heb, dat ik dan geen bijstand kan krijgen.

En, ja, daar kom ik net aan. Ik zal het niet breed krijgen, maar ach…wie breed heeft laat het breed hangen. Wie het niet breed heeft niet….

• Dennis

en partneralimentatie? heb je daaraan gedacht?

• Pauline

Ja, heb ik ook aan gedacht.

Krijg ik ook wel, maar daar betaal ik best een stukje belasting over.

Maar ik ben allang blij dat ik uit de bijstand kan blijven.

Bedankt voor het meedenken.