De 21 jarige dochter van mijn vriend heeft totaal onverwacht een brief via een advocaat gestuurd, dat haar vader haar de afgelopen 3 jaar te weinig zou hebben betaald. Hij betaalde ? 140 pmnd.

Hij heeft voor dat hij dit ging betalen eerst met haar rond de tafel gezeten en samen hebben ze toen berekend dat zij met die ? 140 en de ? 70 basisbeurs haar mbo opleiding makkelijk kon betalen. Nou niet dus zij heeft een schuld opgebouwd van ? 3500 en die mag pa ophoesten als het aan haar ligt.

Hij heeft wel gelijk na de eerst brief gebeld zo van “wat maak je me nou” ze heeft toen sorry gezegd en belooft dat ze zou bellen en dan zouden ze er samen wel uitkomen nou weer niet dus. De tweede en derde brief van de advocaat zijn inmiddels ook al gepasseerd. En het komt er op neer dat zij ? 70 pmnd had om van te leven nadat de studie was betaald en dat was volgens haar niet genoeg.

Ook heeft hij nog haar rijlessen betaald maar op een of andere manier was het toch niet genoeg.

Wel vreemd is dat zij echt 3 jaar lang nooit geklaagd heeft van pa ik kom niet uit met mijn geld en nu ze dus 21 is geworden met terug werkende kracht nog wel een leuk bedrag wil krijgen.

Mijn vriend krijgt ook geen contact meer met haar niet via de tel., mail, msn en de huistelefoon. Hij zegt dat hij het maar op een dagvaardiging laat komen maar ik weet niet of dat wel zo verstandig is. Al hoewel de verstandhouding nu gedaald is tot het vriespunt.

Wat is nu wijsheid heeft iemand goede tips.