vraagje

ik ben momenteel bezig met een echtscheiding. De vader van mijn kind (1 jaar oud) heeft in de voorafgaande maanden huishoudelijk geweld gepleegd. Mijn kind is hiervan 4x keer getuige geweest, waarbij hij het laatste keer zelf slachtoffer is geworden op 14 juli jl.

Vader heeft niet een keer via juridische weg geprobeerd om aan te geven de verzorging op zich te nemen en heeft dus het recht in eigen genomen. Vader heb ik tot 14 juli jl. niet belemmerd in de omgang met mijn kind.

Nu heeft de rechter als beslissing op voorlopige voorziening, die ik heb aangevraagd, een uitspraak gedaan dat mijn kind om de week bij zijn vader mag verblijven.

Via de politie is er een melding gedaan bij project kindspoor. Er is nooit een keer door een instantie contact met mij opgenomen. Na de uitspraak van de rechter (op 19 september) waar ik het dus niet mee eens ben heb ik zelf contact opgenomen met allerlei instanties waardoor een en ander in actie is gezet. Als antwoord hierop heb ik een afspraak op 30 oktober gekregen bij Jeugdhulpzorg, zodat ze kunnen onderzoeken hoe ik met mijn kind omga. Met de vader is er geen contact geweest.

Zoals u wellicht zal begrijpen ben ik er nog niet aan toe om mijn kind op deze manier om de week bij zijn vader te laten verblijven. Ik begrijp dat de beslissing voorlopig is, maar ik ben bang dat mijn kind hier weer slachtoffer van gaat worden.

Ik mag van de vader in de week dat hij ons zoontje gaat verzorgen geen contact met mijn kind hebben.

Ik zou graag willen weten wat ik eraan kan doen om zeker te weten of mijn kind de week dat hij bij zijn vader zal verblijven ook veilig zal zijn. (Ik zou al blij zijn als een instantie de verblijfplaats van mijn kind gaat onderzoeken aangezien hij er nog niet eens een bedje heeft staan).