Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

help!!

• agnes

Wie kan mij helpen?

In 1999 is mijn echtscheiding uitgesproken maar niet ingeschreven in het bevollkingsregister dus ben ik nog steeds gehuwd.De beslissing heeft niet in de Staatscourant gestaan dus het is een lopend vonnis.Nu heeft mijn “ex”de echtscheiding aangevraagd en de rechtbank van A"dam heeft het vonnis van 1999 naast zich neergelegd en hem alles toegezegd wat hij vroeg,zoals omgangs regeling met mijn zoon waar hij jaren niet naar om heeft gekeken en kinderallimentatie hoeft hij ook niet te betalen.Nu is mijn vraag :a kan de rechtbank een vonnis van een andere rechtbank zo naast zich neerleggen en wat kan ik hier aan doen ,ik heb al een advocaat.Die komt er ook niet uit.Dus als iemand iets weet graag bericht.

Alvast bedankt Agnes

• Johan

Agnes,

Als ik jou was zou ik deze vraag eens stellen op het advocatenprikbord…

Hier is de link : http://www.prikpagina.nl/list.php?f=844

Met vriendelijke groet,

Johan

• Sleepy

Lijkt mij dat jouw toenmalige advocaat een fout heeft gemaakt… het vonnis van de rechtbank moet aan de gemeente worden toegezonden waar jullie getrouwd zijn zodat daar jullie scheiding bijgeschreven kon worden… Dat zal dus alsnog moeten gebeuren.. vraag eens bij de gemeente na hoe dat alsnog kan gebeuren…

Je tweede vraag gaat over een omgangsregeling en de alimentatie… deze beide zaken hebben verder niets met de inschrijving te maken… je ex mag altijd om verlaging van de alimentatie vragen indien en gegronde redenen zijn voor herziening zoals een niet verwijtebare verlaging van zijn inkomen… ook mag hij om een omgangsregeling verzoeken.. indien er geen zwaarwegende redenen zoals geweld te noemen zijn zal een rechter dit naar alle waarschijnlijkheid toekennen…