Goedendag iedereen,
Mijn eerste post op dit forum met direct een vraag, ik hoop dat iemand er een antwoord op weet.
Eerst een beetje voorgeschiedenis.
In 2000 zijn mijn vriendin en ik uit elkaar gegaan en onze 2 kids zijn bij haar gaan wonen.
Zowel mijn ex als ik hebben beide een nieuwe relatie en kunnen we allemaal redelijk goed met elkaar overweg.
Mijn vrouw is stapel op de kids en dit is wederzijds, ze behandelt ze als haar eigen.
Nu komt het probleem, opvoedkundig lopen de verschillen in de huishoudingen enorm uiteen. Dit heeft voor spanningen gezorgd en ben ik maar opgehouden goedbedoelde adviezen te geven.
Overal gaan wij achteraan zoals sporten, clubs, dingen regelen voor school. Ook breng ik ze overal heen want mijn ex heeft daar geen zin in.
De kinderen worden bij mijn ex een beetje aan hun lot overgelaten en opvoeding krijgen ze al helemaal niet.
Jaren geleden heb ik mijn ex gewaarschuwd! en gezegd dat ze het anders moet doen omdat ik voorzag dat de kinderen dan naar mij willen.
Nu zijn ze beide 8 en 11 jaar oud en de oudste (meisje) geeft al een half jaar stellig aan dat ze hier wil wonen, ik heb het eerst laten bezinken maar ze volhardt in haar keuze. En ik ben bang dat de jongste uiteindelijk hetzelfde gaat doen.
Ze zijn beide 2 á 3 doordeweekse dagen hier, en vrijwel alle weekenden, nu ze ouder worden grijpen ze alles aan om maar hier te zijn.
We hebben beide gezag over de kinderen, maar helaas zijn ze nog te jong.
-Maar kan mijn dochter bij mij wonen als ik de toestemming van mijn ex heb?
-Hoe wordt de alimentatie berekend in zo'n situatie?
-Ziektekosten?
Kortom hoe steekt alles in elkaar?
Excuses voor mijn lange verhaal.
Groet Dion,