Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ex is vertrokken uit gezamenlijke woning ( die nog niet is verkocht)

• Simone

Ruim een jaar geleden zijn wij gescheiden. Ik ben destijds naar een huurwoning vertrokken. Mijn ex is blijven wonen in de woning en nog steeds in ons beider bezit is. Hij heeft al die tijd alles voor die woning betaald. Hij is inmiddels naar een huurwoning vertrokken maar de woning is nog steeds niet verkocht en staat leeg. Hij zegt nu: als jij weg kunt gaan dan kan ik dat toch ook. Het interesseert hem verder ook niet wat er met de woning gebeurd. Kan ik mij nu beroepen op gewoonterecht. Ik bedoel daarmee dat hij al die tijd gewoon in de woning is blijven wonen en er ook voor heeft betaald dat hij daar nu mee door moet gaan? Hij betaald ook geen alimentatie voor de kinderen, wat hij wel verplicht is, maar zegt nu: jij betaalt niet voor de woning dus betaal ik geen ali. Zo staan we kiet. Wie kan mij helpen??????

• Sleepy

Nou het lijkt me dat je wel iets moet doen… bv de woning verkopen… dat is namelijk altijd slimmer dan wat jullie nu doen… Nee er is geen gewoonterecht ofzo en je kan dus ook niet zeggen hij heeft betaald dus moet dat maar blijven doen.. jullie zijn beiden hoofdelijk aansprakelijk voor deze woningen en dienen er beiden voor te betalen…

Zoals ik het begrijp betalen jullie nu geen van beiden.. jullie zijn beiden hoofdelijk aansprakelijk voor de hypotheek en de bank zal waarschijnlijk als er niet betaald wordt binnenkort aan komen kloppen bij jullie beiden.. Indien jullie beiden dan nog niet (kunnen) betalen zal de woning op een veiling verkocht worden en zal de opbrengst een stuk lager zijn dan als je gewoon verkoopt… en dat houdt in dat ofwel de overwaarde die uit de woning komt minder is… ofwel dat er een schuld overblijft waarvoor jullie ook weer beiden aansprakelijk zijn… dus dan gaat het je altijd geld kosten…

Hem dwingen in de woning te blijven kan je niet… ik snap ook niet waarom dit nog niet geregeld is als jullie al zo lang zijn gescheiden… dat is zeker voor jou ook helemaal niet verstandig… dus je zal toch met hem in overleg moeten over de woning te koop zetten en de afwikkeling daarvan… bv betalen jullie de laatste maanden uit de overwaarde of hoe anders en wie gaat hoeveel daarvan krijgen.. Wil hij daar eventueel niet aan meewerken dan kan ej de rechter verzoeken om toestemming om de woning te verkopen… doe je niets… zal de bank verkopen en is je opbrengst minder…

• Simone

Woning staat al anderhalf jaar te koop. We doen er alles aan, makelaar ook. Maar er is te veel keus in de zelfde prijsklasse. We zijn ook al 2 keer gezakt met prijs.Hij betaald(e) hypotheek en ik ontvang geen ali voor kids. K zou zeggen dat we dan evenveel betalen of NIET betalen. Het is een prima woning hoor. Uitgebouwd huis met daarin keuken dit alles van 2001. Ik word gek van die onzekerheid. En wat betreft executoriale verkoop, dat snap ik. Maar goed, ik werk niet zoveel en heb 2 kinderen die ik moet onderhouden. Doordat hij is vertrokken uit de woning benadeeld hij niet alleen zichzelf maar ook zijn kinderen. Maar goed, daar heeft hij blijkbaar geen boodschap aan. Het is zo'n domme zet geweestvan hem om weg te gaan uit die woning. Nu is het NOG moeilijker om het te verkopen. Plus, of dubbele lasten, of misschien wel een fixe schuld in het verschiet. Trouwens bedankt voor je reactie.

• pietje

Hoi simone,

neem anders contact op via e-mail.

gr,pietSimone schreef:

>

> Woning staat al anderhalf jaar te koop. We doen er alles aan,

> makelaar ook. Maar er is te veel keus in de zelfde

> prijsklasse. We zijn ook al 2 keer gezakt met prijs.Hij

> betaald(e) hypotheek en ik ontvang geen ali voor kids. K zou

> zeggen dat we dan evenveel betalen of NIET betalen. Het is

> een prima woning hoor. Uitgebouwd huis met daarin keuken dit

> alles van 2001. Ik word gek van die onzekerheid. En wat

> betreft executoriale verkoop, dat snap ik. Maar goed, ik werk

> niet zoveel en heb 2 kinderen die ik moet onderhouden.

> Doordat hij is vertrokken uit de woning benadeeld hij niet

> alleen zichzelf maar ook zijn kinderen. Maar goed, daar heeft

> hij blijkbaar geen boodschap aan. Het is zo'n domme zet

> geweestvan hem om weg te gaan uit die woning. Nu is het NOG

> moeilijker om het te verkopen. Plus, of dubbele lasten, of

> misschien wel een fixe schuld in het verschiet. Trouwens

> bedankt voor je reactie.