Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hoeveel allimentatie

• Bob

Ik heb drie kinderen en en een vrouw die slechts partime werkt(10 uur).

Voor de kinderen zal wel een vast bedrag staan wat die krijgen aan allimentatie, maar moet ik mijn a.s. ex in verhouding meer betalen omdat ze te weinig verdient of krijgt zij aangevuld uit bijstand.Als ze daarnaast ook nog een bedrag krijgt uit de verkoop van de woning,moet ze dat dan ook nog eerst opmaken en komt ze dan sowieso wel in aanmerking voor een huurwoning (met huursubsidie)?Mijn vrouw verdient netto ongeveer 1/4 van wat ik heb.

Ik weet het allemaal nog niet.

En hoe lang duurt het voordat een scheiding helemaal rond is en officieel bent gescheiden?

Laat het maar weten.

• Sleepy

Hetgeen jij aan alimentatie kan betalen wordt berekend in een draagkrachtberekening… hierin worden volgens een bepaalde verdeelsleutel je inkomen en je lasten opgenomen en gekeken hoeveel je overhebt waarvan een deel over is voor alimentatie… Hoe dat bedrag dan vervolgens onderverdeeld wordt is helemaal aan jullie… meestal wordt eerst de behoefte van de kinderen bepaald.. die wordt betaald.. is er nog geld beschikbaar over dan zou daar partneralimentatie van betaald kunnen worden.. hoeveel is dan ook afhankelijk van hoeveel je ex nog nodig heeft gezien haar baan enzo…

Of zijn bijstand ontvangt hangt helemaal af van haar inkomsten en de alimentatie die jij gaat betalen… komt ze daarmee boven de bijstandsgrens uit dan heeft ze geen recht op uitkering.. (let op ook kinderalimentatie telt mee als inkomen)

Krijgt zij overwaarde uit jullie woning en vraagt ze bijstand aan dan zullen die inderdaad als ze boven de grens komt bepalen hoe lang ze daarmee kan doen en dan moet ze dat eerst “opeten” voordat ze bijstand krijgt… (normen zijn gewoon op te vragen bij de sociale dienst of zoek op internet)

Hoe lang een scheiding duurt hangt helemaal van jullie af… in sommige gevallen is het jaren en in andere slechts een paar maanden… kunnen jullie samen goede afspraken maken dan kan het vrij snel rond zijn..

• Bob

Bedankt alvast,hier kan ik al wat meer mee.Als andere nog meer info hebben, dan hoor ik het graag.