Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

eigen huis en alimentatie

• nicol

ik zit met een vraag en hoop dat een van jullie me kan helpen.

mijn vriend ligt in scheiding, en ze hebben een eigen huis.

gezien dat hij in het huis wil blijven en de vaste lasten hoog zijn, zit het er niet in dat ie alimentatie kan betalen.

nu heb ik me door iemand laten vertellen dat ie dan misschien hun huis moet verkopen, zodat ie meer overhoudt in de maand en dus wel alimentatie kan betalen.

maar aangezien er nog niet zo lang geleden veel aan verbouwd is, komt ie dan dus met een torenhoge schuld te zitten.

is het dan werkelijk mogelijk dat hij moet verkopen??

ik weet dat een advocaat misschien meer info kan geven als ze er samen heen zijn geweest, maar ik vroeg me af of jullie een en ander weten.

bvd, groetjes nicol

• Peter

Die vriendin van jou moet gewoon werken om geld te verdienen ipv iemand anders zn leven te verpesten. Jullie vrouwen willen toch gelijk behandeld worden? Werk dan ook gewoon voor je geld.nicol schreef:

>

> ik zit met een vraag en hoop dat een van jullie me kan helpen.

>

> mijn vriend ligt in scheiding, en ze hebben een eigen huis.

> gezien dat hij in het huis wil blijven en de vaste lasten

> hoog zijn, zit het er niet in dat ie alimentatie kan betalen.

> nu heb ik me door iemand laten vertellen dat ie dan misschien

> hun huis moet verkopen, zodat ie meer overhoudt in de maand

> en dus wel alimentatie kan betalen.

> maar aangezien er nog niet zo lang geleden veel aan verbouwd

> is, komt ie dan dus met een torenhoge schuld te zitten.

>

> is het dan werkelijk mogelijk dat hij moet verkopen??

>

> ik weet dat een advocaat misschien meer info kan geven als ze

> er samen heen zijn geweest, maar ik vroeg me af of jullie een

> en ander weten.

>

> bvd, groetjes nicol

• Danielle

@Peter “Die vriendin van jou moet gewoon werken om geld te verdienen ipv iemand anders zn leven te verpesten. Jullie vrouwen willen toch gelijk behandeld worden? Werk dan ook gewoon voor je geld.”

Beetje een vreemde reaktie op de vraag, niet waar?

@ Nicol…

Bij bepaling van de allimentatie kijken ze naar het inkomen wat verdient werd ten tijde van het huwelijk. Voor zover ik weet (ik ben een leek op dit gebied) zullen ze je niet zomaar dwingen om je huis te verkopen, maar het kan natuurlijk wel. Voordeel van met een torenhoge schuld komen te zitten is dat je dan misschien geen allimentatie hoeft te betalen, maar ja, dat hangt er ook allemaal weer vanaf hè.

Meest verstandig lijkt me wel dat je vriend een andere advocaat neemt als z'n ex. Hier mee voorkom je de grootste problemen.

Groetjes Danielle