Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

mag mijn zoon niet zien

• Eric

Ik ben eind augustus j.l. gescheiden en we hadden ook de omgangsregeling in het convenant geregeld. Het ging goed tot een paar weken geleden toen ik een sms kreeg dat ik mijn zoontje niet meer mag zien omdat ik hem zou mishandelen.

Dit op advies van school, ik ben op school geweest en die weten van niets, sterker nog die zien de omgangsregeling het liefst doorgaan. Nu hebben we de scheiding bij 1 advocaat geregeld en nu ik advies vraag krijg ik te horen dat ze mijn ex haar avocaat is en ik meelifte om de kosten te drukken. Is die advocaat er dan ook niet voor ons beide in deze situatie, contact met mijn ex is niet mogelijk, sms wordt niet beantwoord en als ik bel wordt de verbinding direct verbroken.

De situatie is begonnen toen ik een nieuwe vriendin kreeg (met dochter) en dat we, mijn zoontje en ik, het erg leuk hebben met hun, iedereen kan leuk met elkaar omgaan. Moet ik een eigen advocaat nemen of moet degene waar we voor de scheiding zijn geweest ook mijn belangen behartigen? En toch raar dat mijn ex maar wat kan roepen en zich niet aan het convenant hoeft te houden en nu moet ik mij gaan verdedigen waar ik part noch deel aan heb.

• Danielle

Hoi Eric

Advies is om inderdaad hard hollend een andere advocaat te zoeken en die snel aan het werk te zetten. Je wil niet weten wat exen soms allemaal uitvreten en daar nog mee wegkomen ook. Nee, wat dat betreft (trouwens met andere dingen ook) is ons landje zo discriminerend als de pest. Bij scheiding gaat men er haast altijd van uit dat het de schuld van de man is en men zal dat op de meest misselijke manier dan ook altijd laten blijken. Zelfs als blijkt dat de vrouw de man zonder enige aanleiding de deur uit heeft gezet (zoals hier het geval) dan proberen ze nog de man de er de schuld van te geven.

Tip, als de school achter het contact staat, probeer dan in ieder geval contact met de school te houden. Dit komt je ten goede indien het hele verhaal bij de rechter beland. Die kan dan namelijk zien dat je op alle mogelijke manieren je probeert betrokken te blijven bij je kind. Vraag hen je ook te melden wanneer er dingen zijn die vragen opwerpen tav het kind en als zij denken dat er veranderingen bij het kind te melden zijn.

Heel veel succes en sterkte gewenst. Groetjes Danielle