Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

omgang/gezag vraagje

• Ano

Hallo,

ik heb een vraag ben bezig te scheiden en dan houd je dus tegenwoordig beide het gezag. Ook al heeft hun vader zich nooit met enige belangrijke beslissing bemoeit (zelfs niet met de verzorging) hij blijkt daar dus recht op te hebben. Hoe kun je het eenouder gezag aanvragen?

En er is bij de voorlopige voorzieningen een omgangsregeling afgesproken van 3 uur op zondagmiddag. Nu wil ik as zondag met hem naar de intocht van sinterklaas dat begint voor de afgesproken tijd van omgang en ik heb gezegd dat ze dan dus pas later komen tot de afgesproken eind tijd. Dit mag toch hij heeft niet aangegeven zelf er naar toe te willen en ik hoef mijn zoon dit toch niet te onthouden? Zou toch belachelijk zijn als ik dan dus nooit meer iets van dat soort dingen kan doen omdat er beslist is tot omgang op zondag zo is het ook bijna onmogelijk eens een dagje dierentuin ofzo te plannen aangezien ik ook werk.

Wie kan mij wat tips geven

• Beton

Als de vader vind dat zijn kind op zondagmiddag bij hem moet zijn dan is het jammer voor jouw (en je kind).

Afspraak is nu eenmaal afspraak.

Maar ik denk dat met een beetje redelijheid jullie er toch wel uit komen.

En als je niet tevreden bent met de het feit dat je kind elke zondagmiddag bij zijn vader is omdat jij met hem naar de dierentuin wilt dan had je daar eigenlijk van te voren aan moeten denken en moeten proberen samen iets af te spreken wat voor beide werkt.

• Ano

Hoi,

ik had dus geen andere keuze dan hier mee in te stemmen!!! De rechter besliste zo en als ik hier niet mee accoord ging dan moest hij de hele dag mee terwijl er dan een zeer gevaarlijke situatie gaat ontstaan omdat hij geestelijk niet in orde is en zeer zeer agressief.

Tuurlijk snap ik de afspraak maar als hij op zondag moet werken blijft hij ook gewoon thuis en is het dus ook niet van afspraak is afspraak omdat hij dan niet kan. Nu wil hij niet naar sinterklaas dus moet ik mijn kind daar maar van onthouden???????????

Lijkt me niet ten gunste gaan van mijn kind of wel soms?

• Beton

Ho ho niet boos op mij worden.

De rechter heeft in deze beslist en hoe vervelend dat ook is daar zal je je voorlopig bij neer moeten leggen.

Je kan wbt het sint gebeuren natuurlijk proberen te overleggen maar als hij daar niet aan mee wil werken houd het helaas op.

Sterker nog je geeft hem een reden om jouw mee te pakken als je jullie kind te laat brengt (of hij hem niet kan ophalen).

Overleg voor de zekerheid met je advocaat voor je jezelf in je vingers snijd.

• Ano

Ben niet boos, maar loop tegen meer van dit soort dingen op en heb het gevoel me overal te moeten verdedigen omdat men er maar meteen vanuit gaat dat je je kind bij zijn vader weg wilt houden.

Het vervelentste is gewoon dat er geen afspraken te maken zijn op zondag zegt hij is goed kom maar later, paar uur later is het ineens niet meer goed, tja wat moet je dan……………………………………………………

• Beton

Zorg dat je getuigen hebt, of stel de vraag via de mail.

Geloof me hij kan het je anders verdomd lastig maken.

• Ano

Hoi,

ja gelukkig was er iemand bij. En blijf ik dus bij mijn standpunt afspraak is afspraak had ie maar moeten zeggen dat ie zelf heen wilde gaan.

• Sleepy

Je zal het kind toch moeten laten gaan als de vader werkelijk wil dat het komt.. inderdaad anders snij je jezelf meer in de vingers dan handig is… de rechter zou het wel eens een s kunnen zijn met je ex dat jij het kind bij hem weghoudt en de omgang verruimen….

Een ouder gezag kun je aanvragen via de rechter maar is een heel lastige procedure… je moet heel duidelijk kunnen aantonen dat de andere ouder niet geschikt is.. dat houdt in… meerdere aangiftes en veroordelingen.. of een rapprt van de raad van de kinderbescherming dat hij niet geschikt is dat soort dingen… daar gaan ze niet zomaar toe over en dat is ook maar weer goed ook… er mag niet lichtvoetig worden gedaan over dit soort dingen…

Vraag is.. is de situatie werkelijk zo erg en kan jij dat aantonen… dat je jezelf en je kinderen door deze procedure heen wil laten gaan… makkelijk zal het niet worden met onderzoeken en veel rechtzaken waarschijnlijk.. en dan heb je ook nog de kans dat de rechter nog steeds uitspreekt dat het kind wel naar de vader moet (een omgangsregeling kan ook zonder ouderlijk gezag) of dat het kind het je later kwalijk zal nemen al shet niet mag…

• Ano

Er is nu een voorstel voor mediation naar hem toe gegaan omdat er zo toch niet valt te praten. Het punt is ook dat hij de kinderen niet zozeer wilt zien maar zijn moeder terwijl zij de kinderen niet eens kent.

De situatie is wel degelijk zo als ik aangeef en mocht hij niet instemmen met mediation dan vraag ik een onderzoek via de raad van kinderbescherming aan omdat ik niet wil dat mijn kinderen hetzelfde overkomt als wat er zo constant in het nieuws gebeurt. Voorkomen is beter dan genezen in mijn ogen…………………………

Uiteraard mag hij ze gerust blijven zien………………………………………….maar hij ziet de ernst van wat hij gedaan heeft niet in dus is de kans dat het weer gebeurt heel erg groot en ik wil niet dat dat gebeurt.

Ze zijn uiteindelijk ‘s ochtends heen gegaan zodat de tijd van omgang langer kon zijn als ’s middags.

• chantal

Je had natuurlijk samen met je ex als volwassen mensen die uitsluitend het belang van het kind voor ogen hebben soepele afspraken moeten maken die bij jullie passen. Dan had je je de bemoeienis van de rechter kunnen besparen. Nu zijn jullie opgescheept met een starre regeling die alleen maar jullie scheefgegroeide verhouding verscherpt en tot een machtstrijd leidt waar maar één slachtoffer is en dat is het kind. En als het dan met dat kind mis gaat, kunnen jullie fijn elkaar weer de schuld geven.

Er zijn schijnheiliger mensen dan gescheiden mensen met kinderen die hun wraakgevoelens op elkaar botvieren ten koste van het kind.

Dus vooral zo doorgaan met dit soort geklier.