Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

omgang/gezag vraagje

• Danielle

Is dit gesnauw nou echt nodig? We proberen hier toch op een nette manier vragen te stellen en antwoorden te geven. Deze vreemde reakties zijn toch niet echt gewenst als je niet naar de gehele situatie van een ander vraagt.

chantal schreef:

>

> Je had natuurlijk samen met je ex als volwassen mensen die

> uitsluitend het belang van het kind voor ogen hebben soepele

> afspraken moeten maken die bij jullie passen. Dan had je je

> de bemoeienis van de rechter kunnen besparen. Nu zijn jullie

> opgescheept met een starre regeling die alleen maar jullie

> scheefgegroeide verhouding verscherpt en tot een machtstrijd

> leidt waar maar één slachtoffer is en dat is het kind. En als

> het dan met dat kind mis gaat, kunnen jullie fijn elkaar weer

> de schuld geven.

> Er zijn schijnheiliger mensen dan gescheiden mensen met

> kinderen die hun wraakgevoelens op elkaar botvieren ten koste

> van het kind.

> Dus vooral zo doorgaan met dit soort geklier.

• Ano

Als je niet weet hoe de situatie in mekaar zit is het makelijk om zo'n antwoord neer te zetten.

Er vallen geen afspraken te maken vandaag beweert ie dit morgen is het weer precies andersom. Op papier zetten heeft tot op heden ook geen succes want dat wil hij niet tekenen.

Dus kortom dan ben je snel uitgepraat hoe goed je het ook wilt regelen……………

• Danielle

Ano schreef:

>

> Als je niet weet hoe de situatie in mekaar zit is het

> makelijk om zo'n antwoord neer te zetten.

>

> Er vallen geen afspraken te maken vandaag beweert ie dit

> morgen is het weer precies andersom. Op papier zetten heeft

> tot op heden ook geen succes want dat wil hij niet tekenen.

>

> Dus kortom dan ben je snel uitgepraat hoe goed je het ook

> wilt regelen……………

Hoi Ano,

Vreselijk lijkt me dat. Ik ben hier de nieuwe partner (heb mijn vriend na de scheiding ontmoet), maar ik vind het vreselijk zoals volwassenen hun kinderen de oorzaak laten worden van hun eigen ongrieven. Waarom denken grote mensen nou nooit eens wat het voor die kleine mensjes betekend al dat gevecht over en weer.

Nu niet denken dat dit op jou gericht is Ano, maar dit is meer tegen alle mensen die alles maar proberen tegen te werken (de mensen die dit dus eigenlijk nooit zullen lezen).

• Chantal

Ik ben het met je eens Danielle.

Een omgangsregeling van 3 uur op zondagmiddag, zoals bij Ano, en daar nog aan proberen te tornen komt wel erg onaangenaam over. Vandaag moet het kind naar sinterklaas, morgen naar oma en overmorgen naar een feestje. Er is altijd wel een smoes te vinden om de vader verder te ontvaderen en verdacht te maken.

Als je verstandige ouders bent dan maak je soepele afspraken met elkaar waar veel in kan en waar je ook de vader tot zijn recht laat komen.Dat is het beste voor het kind.

Een omgangsregeling van 3 uur op zondagmiddag is beschamend. De vader krijgt geen enkele ruimte om zijn rol waar te maken als vader. In die 3 uurtjes moet alles gezellig zijn en legt een te grote druk op het kind en de vader.

Dat de kinderbescherming nog steeds dit o zo bekende model hanteert om de ex echtlieden tegen elkaar op te zetten en de vader als vader uit te schakelen, is bijzonder kwalijk. Ik dacht dat dat verleden tijd was. Nee dus.

• Sleepy

Chantal het is mij al wel duidelijk dat jij een zeer lastige scheiding achter de rug hebt en duidelijk last heb van bepaalde wrokgevoelens… toch zou het je goed doen als je die niet over de rug van een ander (zijn onderwerp) zou uiten… Zoals uit het stukje al duidelijk bleek had Ano een relatie met misbruik achter de rug en zijn er zeker wel redenen waarom de regeling zo is als die is… Daarbij is deze regeling nog een voorlopige regeling en is dan deze vorm van elke zondag een aantal uren in het geval van jonge kinderen in deze omstandigheden helemaal geen uitzondering… Je moet niet vergeten dat niet iedere vader (net als niet iedere moeder) een goede vader is en dat bepaalde regelingen niet in elke situatie de beste zijn…

Heb je een probleem met je eigen dingen dan zou ik je willen adviseren daar zelf een onderwerp over te openen en niet dat van anderen te verpesten met je frustraties…

• Ano

Dank je Sleepy,

inderdaad begrijp ik ook best dat het op sommige mensen raar overkomt een omgangsregeling van 3 uurtjes. Het lijkt heel kort maar blijkt op dit moment voor de kids al lang genoeg.

Tuurlijk heeft hij recht op omgang……………………………je zult mij ook niet horen zeggen van niet, maar je moet wel kijken naar de voorgeschiedenis en zoals het nu met de kids gaat. Ik ben gewoon vreselijk voorzichtig…………………………en wil voorkomen dat er iets gebeurt met ze.

Ik hoop ook dat er in de toekomst een betere regeling komt die mij ook de ruimte geeft om eens van dag te veranderen of van tijdstip, het probleem is nu gewoon dat vandaag is het goed een uur later ineens niet meer…………..en dan is het knap lastig om een goede omgangsregeling te krijgen.

• Danielle

Goh Chantal, volgens mij kun je niet helemaal goed lezen. Ik had er bij neergezet

Quote: “Nu niet denken dat dit op jou gericht is Ano, maar dit is meer tegen alle mensen die alles maar proberen tegen te werken (de mensen die dit dus eigenlijk nooit zullen lezen).”

Ik vind onderling overleg in alles zeer belangrijk, maar dat schijnt bij een volwassenen niet te kunnen. Zoals ik het van Ano begrijp is dat ook wat zij belangrijk vind, maar dat haar ex hier op geen reaktie geeft en dat vind ik dan weer heel teleurstellend. Wij hebben het zelfde gehad met Sint maarten. Vragen of we een weekend konden omruilen voor de kids zelf. Hier wordt niets aan Sint maarten gedaan en dat vonden we triest, dus vandaar ons verzoek. Wat kregen we als antwoord? Nee, want dan kon madam niet naar een feest waar ze een duur kaartje voor had gekregen. Wie is er nou belangrijker? Zij of haar kinderen? En denk nou niet dat wij haar weekendje stappen niet gunnen, want ze feest zo goed als ieder weekend en daar hoor je ons ook niet over. Wij hadden alleen zoiets vanuit het belang van de kids graag ruilen.

Nu komt het sinterklaas weekend er aan en zullen wij ze hoogst waarschijnlijk voor een 2de keer niet mee krijgen daar madam haar zin niet krijgt. 3 weken terug ook al niet. Dus nu zijn we het aan de kids verplicht om er werk van te maken, maar weten ook dat dit weer K*** gevolgen voor de kids zal hebben en dat doet bijvoorbaat al hardstikke pijn.

• Chantal

Ik heb het door mijn werk en in de familie meegemaakt dat ex-echtlieden de meest beschaafde niet wraakzuchtige mensen zijn. Eigenlijk zijn het allemaal heiligen.

Het probleem is dat je hier nooit een weerwoord van de beschuldigde expartner hoort. Dan krijg je een beter beeld wat er echt aan de hand is. In mijn werk belde ik de expartner wel eens op en vroeg of hij zijn kinderen echt misbruikt had en zo niet of hij dat kon aantonen. Ik heb wel meegemaakt dat de exvrouw samen met een maatschappelijk werkster de partner niet alleen van misbruik beschuldigde maar ook dat hij n.b. een Belg was. Het bleek allemaal valse opzet. Maar het resultaat was wel dat de kinderen bij de vader werden weggehouden en dat de rechter later deze situatie bevestigde. Ik heb dus weinig achting voor echtlieden die via de meeste uiteenlopende streken elkaar over de ruggen van hun kinderen het leven zo zuur mogelijk proberen te maken. In de meeste gevallen kan het echt anders als er op tijd in zo'n verslechterende situatie wordt ingegrepen.

• Ano

Het is inderdaad waar in de meeste gevallen gaan ze zogenaamd als vrienden uit mekaar maar ondertussen proberen ze mekaar op alle fronten zwart te maken.

Ik loop echter tegen een heel ander probleem op en probeer me na alle boosheid nu ervoor open te stellen om te proberen toch het een en ander op korte termijn zelf anders te regelen maar hij wil niet meewerken geeft zelfs geen antwoord op de vragen die je stelt………………………………………………………..vertel mij maar hoe ik het dan op een nette manier kan doen. Het maakt voor sommige blijkbaar niet uit hoe je het op wilt lossen……………………………………..

En hier iedereen heeft zijn mening klaar maar een antwoord op je vragen blijft in de meeste gevallen uit ………………………………………..

• Danielle

Niet iedereen is op die manier bezig Chantal. Soms is het echt waar wat er geschreven wordt. Tot voor kort was er hier niets aan de hand en zonder enige aanleiding is ex verandert. We hebben een vermoeden dat ze geestelijk niet in orde is, maar hoe kun je daar over beginnen als de persoon zelf niet bereid is te luisteren. We willen alleen maar dat alles goed gaat en rustig verloopt zoals het steeds gedaan heeft, maar daar moet zij ook aan meewerken, want dat kan niet alleen van ons afkomen. Wij willen het liefst gewoon dat de kids bij hun moeder blijven, maar willen het niet op ons geweten hebben dat het straks mis gaat en zij ons gaan verwijten dat wij nooit iets hebben gedaan om hen te helpen.