Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bezoeksregeling

• Lavendel

Ik heb een concept echtscheidingsconvenant gekregen en daarin staat dat ik binnen een straal van 50 km bij mijn ex in de buurt moet blijven wonen.

Is dit standaard? Er staat niets in over of hij diezelfde regel moet hanteren.

Kan ik dit weigeren? Of heb ik dit maar te accepteren?

• Ad

Ht is een concept, dus je kunt dit nog laten veranderen als je hiermee niet eens bent.

• Sleepy

Nee hoor dit hoef je zeker niet te accepteren en ik zou het eerlijk gezegd zelf ook niet accepteren.. voor hetzelfde geld kom je iemand tegen die aan de andere kant van het land woont en is er geen andere mogelijkheid dan daarheen verhuizen…

Of.. je ex gaat verhuizen naar de andere kant van het land.. zou jij dan ook mee moeten verhuizen??? Lijkt me een wat vreemde regeling dus…

Beter neem je op dat dat soort situaties in goed onderling overleg zullen worden geregeld of neem je bv een bepaling op dat een dergelijke grote verandering in het leven van de kinderen bepsroken wordt met hulp van een mediator ofzo… Zo houden jullie beiden wel de vrijheid om een nieuw leven op te bouwen zonder dat je de kinderen daar de dupe van laat worden…

• Lavendel

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb morgen een afspraak met mijn advocaat en zal laten weten dat ik het er niet mee eens ben.

Net wat je zegt, sleepy, wat nou al hij naar de andere kant van het land gaat verhuizen? Moet ik dan mee?

En als ik een nieuwe liefde ontmoet (waar ik nog even niet aan moet denken!! Eerst het leven van mijn kiddies en mezelf weer op de rails..), dan ben ik dus aan mijn huidige woonplaats gebonden….

Nee, ik overleg even met mijn advocaat wat een geschikte variant is op dit voorstel.

• Lavendel

Ik ben vandaag bij mijn advocaat geweest en hij had er ook nog nooit van gehoord.

Het is ook niet iets wat in de wet staat.

Het zou betekenen dat mijn vrijheid wordt beperkt en dat ik dus niet mag gaan en staan waar ik wil. Dit kan alleen geëist worden als ik de wet veelvuldig overtreed of als ik een strafblad heb. En die heb ik gelukkig niet!

Hij vond het wel logisch dat er een regeling getroffen zou kunnen worden als ik daadwerkelijk buiten die km zou komen te wonen. Dus dan zou ik ze ook een een stuk moeten brengen of halen.

Maar dat vind ik geen punt.

• Sleepy

Nou dat is mooi Lavendel, wat je advocaat zegt is inderdaad waar.. er wordt wel vaker in een convenant opgenomen dat als een van beiden verhuist diegene dan verantwoordelijk wordt voor (een deel van) het halen en brengen… Let er wel op dat je er dus een bepaling in opneemt die beide kanten op eerlijk is.. dat niet je ex verhuist en jij dan mag gaan rijden… redelijk lijkt mij een afstand af te spreken waarboven gedeeld gaat worden ofzo..

Succes er verder mee…

• Chantal

Het valt me op dat ik niets lees over het waarom van de regeling. Echtscheiding brengt vaak het slechtste bij mensen naar boven. Of het nu de man of de vrouw is. Maar het belang van het kind moet voorgaan. Het is dus logisch dat het beide ouders regelmatig onder normale omstandigheden kan zien. Ouders zouden zo beschaafd moeten zijn dat ze daar zelf zonder interventie van anderen afspraken over kunnen maken. Blijkbaar is het in deze situatie onmogelijk gebleken. In dat geval vind ik een grens van 50 kilometer een behoorlijke ruime grens. Mensen verhuizen nooit zo ver van hun en die van hun kinderen vertrouwde omgeving. Als je dan toch verder wilt verhuizen ben je met iets anders bezig.

Je zal het er dus wel naar gemaakt hebben dat die grens zo gesteld is.

• nicol

Chantal,

ik vind je laatste zin wel een beetje kort door de bocht.

je kunt niet oordelen als je niet de situatie helemaal kent.

mijn partner ligt ook in scheiding, en zijn toekomstige ex gaat evt ook meer dan 100 km verderop wonen, aangezien ze iemand heeft die daar woont, en ze evt samen willen gaan wonen.

dus als mijn vriend zijn dochter dan de weekenden heeft, rijden ze elkaar tegemoet.

gelukkig kunnen ze goed met elkaar overweg, wat afspraken maken ook makkelijker maakt.

• Lavendel

Zeg uh…chantal. Wil je

a: goed lezen en

b: niet zo snel je conclusies trekken?

Ik heb geschreven dat ik op dit moment niet eens WIL verhuizen buiten de stad, juist VANWEGE mijn kinderen. Maar niemand weet wat de toekomst brengt.

Mijn ex is bang dat ik iemand tegen kom die ver weg woont. En dat ik daar dan halsoverkop bij ga wonen. Dat bewijst dat hij na zoveel jaar getrouwd te zijn nog steeds niet weet hoe ik erover denk.

Dussuh…als ik iets goed geregeld wil hebben is het dat de kinderen veel bij papa kunnen zijn. Het liefst ga ik zelfs voor co ouderschap (omdat ze het erg naar hun zin hebben bij papa en dus NIET omdat ik dan mijn handen vrij heb…voordat we daar weer commentaar op krijgen!), maar helaas….dat is vanuit de kant van papa niet mogelijk.

• Lavendel

Dat bedoel ik, Nicol.

Zo zou ik het dus ook graag willen.