Beste allemaal,
Ik ,Jolanda, heb nare problemen met mijn ex-man gekregen, omdat hij nu hij een nieuwe vriendin heeft er geen plek meer is voor onze zoon.
We hebben samen 2 zoontjes waarvan er 1 al 1.5 jaar niet meer naar zijn vader wilt vanwege erge en vele ruzie's tussen hem en zijn vader.Nooit heeft hij er wat voor gedaan om hem terug te winnen!!!De oudste(13) ging/gaat heel graag naar zijn vader en was ook elke 2 weken een zaterdag tot zondag bij hem.Sinds een half jaar heeft mijn ex een nieuwe liefde en onze zoon was super gelukkig met zijn nieuwe “stiefmoeder”, en ging nog heel graag heen!Zomaar uit het niets werd mij vermeld dat hij de oudste ook niet meer komt halen, met reden:We hebben geen plek meer voor hem…omdat zijn vriendin ook 2 kinderen heeft,ouder dan 17 jaar,is er geen plek meer voor zijn eigen kind.Terwijl hij zijn eigen huis ook nog heeft.Vader is ook niet meer te porren voor 1 dag in de 2 weken, want anders moet hij kiezen van zijn vriendin.Dat hij dat pikt begrijp ik al helemaal niet…maar erger ik zit met een heel getraumatiseerd kind hier die niet begrijpt dat zijn vader hem zomaar weggooit!!!!!
Mijn vraag, kan mijn ex dit juridisch gezien zomaar doen,terwijl we een bezoeksregeling in het convenant hebben staan?Wat kan ik doen zonder dat ik mijn zoon meer verdriet aan doe?Kan ik meer alimentatie vragen omdat hij helemaal niet meer voor de kinderen zorgt?Kan ik hem uit de ouderlijke macht laten zetten..enz.Ik ben ten eidne raad maar kan dit niet aanzien wat hij mijn zonen aandoet!
Ook ben ik benieuwd of er meer gevallen zijn zoals deze.Ik lees alleen maar over dwaze vaders…maar niet over dwaze kinderen!!
Alvast bedankt voor het lezen.Vriendelijke groet Jolanda