Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vader wilt kind niet meer zien!

• Jolanda

Beste allemaal,

Ik ,Jolanda, heb nare problemen met mijn ex-man gekregen, omdat hij nu hij een nieuwe vriendin heeft er geen plek meer is voor onze zoon.

We hebben samen 2 zoontjes waarvan er 1 al 1.5 jaar niet meer naar zijn vader wilt vanwege erge en vele ruzie's tussen hem en zijn vader.Nooit heeft hij er wat voor gedaan om hem terug te winnen!!!De oudste(13) ging/gaat heel graag naar zijn vader en was ook elke 2 weken een zaterdag tot zondag bij hem.Sinds een half jaar heeft mijn ex een nieuwe liefde en onze zoon was super gelukkig met zijn nieuwe “stiefmoeder”, en ging nog heel graag heen!Zomaar uit het niets werd mij vermeld dat hij de oudste ook niet meer komt halen, met reden:We hebben geen plek meer voor hem…omdat zijn vriendin ook 2 kinderen heeft,ouder dan 17 jaar,is er geen plek meer voor zijn eigen kind.Terwijl hij zijn eigen huis ook nog heeft.Vader is ook niet meer te porren voor 1 dag in de 2 weken, want anders moet hij kiezen van zijn vriendin.Dat hij dat pikt begrijp ik al helemaal niet…maar erger ik zit met een heel getraumatiseerd kind hier die niet begrijpt dat zijn vader hem zomaar weggooit!!!!!

Mijn vraag, kan mijn ex dit juridisch gezien zomaar doen,terwijl we een bezoeksregeling in het convenant hebben staan?Wat kan ik doen zonder dat ik mijn zoon meer verdriet aan doe?Kan ik meer alimentatie vragen omdat hij helemaal niet meer voor de kinderen zorgt?Kan ik hem uit de ouderlijke macht laten zetten..enz.Ik ben ten eidne raad maar kan dit niet aanzien wat hij mijn zonen aandoet!

Ook ben ik benieuwd of er meer gevallen zijn zoals deze.Ik lees alleen maar over dwaze vaders…maar niet over dwaze kinderen!!

Alvast bedankt voor het lezen.Vriendelijke groet Jolanda

• Danielle

Ik heb meer van dit soort verhalen gelezen en heb begrepen dat je er weinig tegen kunt doen. Vind het sowieso belachelijk dat een kind niet meer welkom is vanwege een nieuwe partner. Walgelijk hoor. Ik ben hier de nieuwe partner, maar ben gek op de kinderen van m'n vriend.

Misschien is het het proberen waard om te gaan praten met je ex???

Heel veel sterkte in ieder geval. Groetjes Danielle

• Sleepy

Het is van die vader natuurlijk ontzettend slecht dat hij zo omgaat met zijn kinderen.. hou ej eraan vast dat de kinderen uiteindelijk zelf erachter zullen komen hoe het werkelijk zit en begeleid ze in de tussentijd zelf zo goed mogelijk…

Een mogelijkheid om je ex te dwingen de kinderen op te halen is er niet… vraag is ook of je dat je kinderen wel aan wil doen… dat ze een weekend bij een ouder zitten die ze eigenlijk niet wil.. is ook niet leuk voor ze…

Wat je wel kan proberen is om eventueel via organisaties als maatschappelijk werk of de kinderbescherming tot communicatie met je ex te komen…lukt dat niet dan kunnen zij je eventueel ook helpen met begeleiding van je kinderen om dit verdriet te verwerken…

• Jolanda

Hoi Danielle en Sleepy,

Bedankt voor jullie reactie!Ik heb zelf al heel veel gesprekken gevoerd met mijn ex die steeds op ruzie uitliepen..Ik KAN en WIL niet begrijpen dat een vader zijn kinderen niet meer wil zien omwille van een nieuwe vriendin!Als mijn ex alleen is, dan valt er nog wat te praten maar zodra zij er is , of als zij hem gesproken heeft na een “redelijk”gesprek met mij dan wordt alles weer overboord gegooid van wat wij besproken hadden.Hij moet kiezen tussen zijn kinderen en haar….en dat noemen ze liefde en “houden van ”.

Wij hebben de kinderbescherming al gebeld en die hebben ons wat tips gegeven om hier mee om te gaan, en hoe een kind op te vangen na zoiets vreselijks.Gelukkig heb ik een partner die zich als ECHTE vader gedraagt maar ook het verdriet draagt omtrend de hele situatie en ons gelukkig helpt en in alles steunt, als een echt hecht gezin.Ook hebben wij ons aangemeld bij Stichting MEE, een stichting waar je met alles aan kunt komen , de oudste is een heel rustig maar wat moeilijk lerend kind en daar willen wij wat begeleiding in hebben, vooral omdat hij nu ook de pubertijd ervaart.Maar ook worden wij geholpen met de opvang van ons kind,hoe wij er mee moeten gaan, en evt gesprekken tussen ex man en mij.Hij heeft al aangegeven dat hij dat niet wilt maar ik vind het proberen waard.

Bedankt alsnog voor jullie mooie en lieve woorden, en een fijne zondag gewenst door Jolanda.

• Ad

Ja ja ze bestan nog de vaders, dieeigenlijk geen kinderen willen hebben. Tis gewoon schande. Als mij dit overkomt en de vriendin wil niet dan gaat zij er uit

• Danielle

Jolanda schreef:

>

> Hoi Danielle en Sleepy,

>

> Bedankt voor jullie reactie!Ik heb zelf al heel veel

> gesprekken gevoerd met mijn ex die steeds op ruzie

> uitliepen..Ik KAN en WIL niet begrijpen dat een vader zijn

> kinderen niet meer wil zien omwille van een nieuwe

> vriendin!Als mijn ex alleen is, dan valt er nog wat te praten

> maar zodra zij er is , of als zij hem gesproken heeft na een

> “redelijk”gesprek met mij dan wordt alles weer overboord

> gegooid van wat wij besproken hadden.Hij moet kiezen tussen

> zijn kinderen en haar….en dat noemen ze liefde en "houden

> van ".

>

> Wij hebben de kinderbescherming al gebeld en die hebben ons

> wat tips gegeven om hier mee om te gaan, en hoe een kind op

> te vangen na zoiets vreselijks.Gelukkig heb ik een partner

> die zich als ECHTE vader gedraagt maar ook het verdriet

> draagt omtrend de hele situatie en ons gelukkig helpt en in

> alles steunt, als een echt hecht gezin.Ook hebben wij ons

> aangemeld bij Stichting MEE, een stichting waar je met alles

> aan kunt komen , de oudste is een heel rustig maar wat

> moeilijk lerend kind en daar willen wij wat begeleiding in

> hebben, vooral omdat hij nu ook de pubertijd ervaart.Maar ook

> worden wij geholpen met de opvang van ons kind,hoe wij er mee

> moeten gaan, en evt gesprekken tussen ex man en mij.Hij heeft

> al aangegeven dat hij dat niet wilt maar ik vind het proberen

> waard.

>

> Bedankt alsnog voor jullie mooie en lieve woorden, en een

> fijne zondag gewenst door Jolanda.

Graag gedaan Jolanda. Ik kan mij dus zo slecht voorstellen dat een nieuwe partner dit uitvreet hè. Die tut (om het maar vriendelijk te houden) weet toch dat ze met een vent is met kids. Brutaal hoor om jouw kids buiten de deur te houden. Gewoon weg schandalig!!!

Die st. MEE schijnt erg goed te zijn, dus veel succes en sterkte met de kids.

Groetjes Danielle

• Chantal

Dit is dus de omgekeerde wereld. Normaal was het altijd zo dat de vader na de echtscheiding ontvadert werd door de ex en daar was niets tegen te doen. Kinderbescherming en maatschappelijk werk staken geen poot uit naar de ontvaderde vader. Men vond zelfs dat het beter was voor de kinderen.

Nu is er dus blijkbaar een vader die er een punt achter heeft gezet.

Naar de reden is het maar raden nu we de visie van de vader hier niet zien.

Wel valt me op dat Jolanda meteen denkt aan “uit de ouderlijke macht zetten van de vader” en aan “verhoging van de alimentatie” en niet op de eerste plaats bemiddeling zoekt om eens met z'n allen om de tafel te gaan zitten om te zoeken waar het probleem zit. Dat geeft te denken. Jammer is dat.

• Jolanda

Beste Chantal,

Ik wilde je even zeggen dat die stappen die jij net noemde allemaal al gezet zijn!!Lees ook mijn andere antwoorden.Over stichting MEE enz.Mijn ex heeft meerdere keren heel duidelijk laten weten dat er niet meer te praten valt!Zelfs school heeft kontakt proberen te zoeken,de kinderbescherming heeft ons vele tips gegeven, en hebzelfs meneer in kwestie uitgenodigd om met een bak koffie de zaken te bespreken.Dus dat jij zegt dat ik dat in eerste plaats niet allemaal geprobeerd hebt klopt niet erg.Voor al deze stappen van uit de ouderlijke macht en verhoging alimentatie zijn er HEEL VEEL en lange gesprekken geweest via de telefoon..maar mijn ex weigert aan elk ander gesprek dan ook mee te werken.Zelf hebben we een consulent aangewezen gekregen om met en voor ons te bemiddelen in deze nare zaak.

Groetjes Jolanda, en te snelle conclusie's trekken over zo een zaak als deze is niet echt terecht…je kunt ook vragen wat er allemaal al aan voor af gegaan is.

• chantal

Ik stam nog uit de tijd dat vaders altijd de schuld kregen van een echtscheiding en dat die meedogenloos werden gepakt. Geen bezoekregeling in de praktijk en torenhoge alimentaties. De meest bizarre beschuldigingen door de moeders en haar medestanders van de kinderbescherming vlogen over de tafel. Kindermisbruik door de vader was en is daarbij erg populair want je was meteen van de bezoekregeling af. Hoe slechter die vaders zich voelden hoe beter het was. Niet voor niets dat er actiegroepen zijn van dwaze vaders.

Je gaat de zaken dan veel kritischer bekijken. Ik zei al dat ik af en toe met de aldus beschuldigde vaders wel eens contact zocht. Ze waren er vaak dramatisch aan toe en konden zich nauwelijks verweren tegen de meest bizarre beschuldigingen en verwijten.

Het valt me op dat de vrouwen die hier klagen allemaal weer heiligen zijn en de vaders proleten. Is dat nu toeval of wordt er gelogen.

Het lijkt me nuttig als hier ook eens mensen een bericht plaatsen over hoe de onderlinge relaties na de echtscheiding goed zijn gebleven en wat je daar voor moet doen.

• Jolanda

Ik vind dat je heel ver gaat met ondergronde beschuldigingen, en ik ben ook niet bereid om op jou mail nog uitgebreid in te gaan!Ik kom hier met alle eerlijkheid met een serieus onderwerp die het hele gezin naar de klote werkt!!!Ik heb 2 dwaze kinderen…misschien een optie om daar ook een stichting voor in het leven te blazen?Ik w8 nu eerlijke en bezonnen berichtjes af, die ons wel verder kunnen helpen met dit alles te verwerken!!!Je bent op de verkeerde site aan het schrijven…misschien de site van Dwaze Vaders een optie?Dat er heel veel leed bestaad onder de dwaze vaders is bekend, en ik wilde als laatste zo gemeen gaan spelen als vele moeders….zie het resultaat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gr Jolanda