Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

lastige ex vriendin

• gekkenhuis

Mijn ex vriendin is zo vals, ze geeft alles af op mij.

Dan is ze vriendelijk en als ik de kids op kom halen dan flipt ze weer en maakt me voor alles en nog wat uit waar de kids bij zijn.

Jaloers kan ze niet zijn want ze heeft een relatie weer al een jaar en hij is de papa van MIJN kinderen en ik ben de oppas zegt ze.

Ik heb ook een nieuwe relatie en mij hoor je niet klagen want ik ben gelukkig.

Door haar ben ik in de sanering terecht gekomen omdat ze 560 euro per maand wilde hebben en ze gewoon nog niet gaat samen wonen met haar vriend omdat ze haar ex financieel wil uitkleden.

Nu zit ik in de WSNP en nu heb ik het gedaan!!

Hebben meer mannen of vrouwen hier last van?

• Chantal

Ja er zijn meer mensen die daar last van hebben. Ik meen dat tegenwoordig alimentatie niet meer eeuwigdurend is. Je kan ook eisen dat je ex werk gaat zoeken als de kinderen niet zo jong meer zijn. Je kan ook naar de rechter lopen en aanvoeren dat je ex en haar vriend wel degelijk een economische gemeenschap zijn en een gezamenlijk huishouden voeren. Ze beweert immers dat de vriend de feitelijke vader is. Het beste is om een goede advocaat op dit gebied te zoeken. Er is meer mogelijk dan je denkt.

• karel

chantal

kan je me uitleggen hoe je kan eisen dat je ex werk gaat zoeken?

karel

• Chantal

Het kan niet anders dan bij de rechter (rechtbank) die de allimentatie indertijd heeft vastgesteld. Je moet dan om verlaging vragen omdat je rederlijkerwijs van je ex mag verwachten dat zij actief en aantoonbaar werk gaat zoeken. De ex moet natuurlijk niet met heel kleine kinderen zitten maar ook dan kan je er op wijzen dat er kinderopvang is dus dat ze wel degelijk kan gaan werken. Dat zijn ook de normen als de ex bijstand zou ontvangen.