Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

mediation

• Sanne

Hallo,

kan iemand mij vertellen wat je kan verwachten van het eerste mediation gesprek? Wat wordt er zoal besproken en hoe lang duurt zo'n gesprek meestal?

Het gaat om de omgangsregeling.

gr Sanne

• Chantal

Volgens mij wordt mediation gebruikt om mensen meer zelfvertrouwen te geven in het eigen kunnen. Bij mensen die aan dementie lijden wordt het wel gedaan.

• sjeetje

Hallo Sanne,

Neem eens een kijkje op mediationweb.nl , ook op dat forum kun je hoop dingen nazoeken.

Ik heb zelf al eens mediation gehad, en was meer een paar gesprekken met tussenliggende periodes waarbij de mediator als soort scheidsrechter optreedt.

De mediator bepaalt dus niet of je wel of niet gelijk hebt of zo, hij neemt geen standpunt in wat dat betreft maar probeert beide partijen zoveel mogelijk te laten denken aan waar het om gaat: een goede omgangsregeling voor de kinderen , naar tevredenheid van beide ouders.

Hij zal waarschijnlijk het eerste gesprek een concept ouderschapsplan geven, daar kun je over nadenken en eventuele veranderingen in aanbrengen wat dan weer ter sprake komt in het volgende gesprek.

Ook zal hij proberen beide partijen te laten inzien dat verwijten over en weer hier niet op hun plaats zijn, maar dat het belangrijkste is voor allebei te denken aan de kinderen, dus geen Jantje en Truusje de exgeliefden maar Jantje en Truusje de ouders.

Succes ermee