Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Alimentatiebedrag omhoog?

• LM SF

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Mijn vriend is gescheiden en betaald nu partneralimentatie en alimentatie voor zijn kinderen. Nu hebben mijn vriend en ik plannen om te gaan samenwonen.

Als wij dat doen. Kan zijn ex dan meer partner- en kinderalimentatie vragen/eisen?

Wordt mijn inkomen dan ineens meegeteld?

Wie weet dit of waar ik meer informatie hierover kan vinden?

Alvast bedankt!

Groetjes,

LM SF

• chantal

Dat klopt. Het inkomen van de nieuwe partner van de man wordt opgeteld bij het gezinsinkomen van de man en dan kan de alimentatie voor de eerste vrouw omhoog. De nieuwe partner van mijn broer heeft jaren op die manier moeten meebetalen.

• Beton

Dat word dus LATten.

• piet

Beton schreef:

>

> Dat word dus LATten.

zoals zovelen 100% gelijk,ze pikken al genoeg in den haag,en als de vrouwen heel de dag achter de pc, kan zitten, en betalen komen ze niks te kort.

groetjes piet.

• johan

chantal schreef:

>

> Dat klopt. Het inkomen van de nieuwe partner van de man wordt

> opgeteld bij het gezinsinkomen van de man en dan kan de

> alimentatie voor de eerste vrouw omhoog. De nieuwe partner

> van mijn broer heeft jaren op die manier moeten meebetalen.

Volgens mij klopt dit slechts gedeeltelijk..

Eea hangt volgens mij af van de hoogte van het inkomen van de nieuwe partner met wie de alimentatieplichtige gaat samenwonen.

Volgens mij ligt de drempel qua inkomen ergens rond de 850 € per maand.

Immers, als de alimentatieplichtige met iemand gaat samenwonen die volledig in zijn/haar eigen behoefte kan voorzien, dan kunnen de kosten voor het verwonen, (denk aan vaste lasten ; Gas&licht, verzekeringen, huur danwel hypotheek, etc etc) door beide gedragen worden, en heeft de alimentatieplichtige meer draagkracht om in de ‘behoefte’ van zijn/haar ex-partner en kinderen bij te dragen.

Je kunt je overigens afvragen in hoeverre dit terecht is….. ;)

Met vriendelijke groet,

Johan.

• chantal

Dat zou dan maar een klein bedrag zijn. Was dat maar waar. In het voorbeeld van mijn broer ontving zijn ex en hun 2 kinderen netto meer dan mijn broer en zijn nieuwe partner samen verdienden.

Mijn broer en zijn nieuwe partner hadden beiden een fulltime baan.

Deze onrechtvaardige situatie hield pas op bij het voortijdig overlijden van mijn broer.

• A&R rechercheburau

Hallo allemaal

Je kan beter een onderzoek laten instellen of degene aan wie je PA betaald niet een inmiddels een nieuwe partner heeft.

Als dit is aangetoond hoef je geen PA meer te betalen