Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vraagje

• henry

mijn vrouw wil van me scheiden en heeft een mediator ingeschakeld.

ik heb hier mee ingestemd (niet dat ik wil scheiden)maar wil wel de beste oplossing voor ons beide en de kinderen

en hier zijn we op 14 feb geweest en een gesprek gehad.

nu moesten we as woensdag 28 feb terug , maar heeft ze vandaag een advocaat gebeld en een gesprek gehad bij hem .

wat kan ik het beste nu doen , want nu wil ze dat de kinderen om het weekend bij mij zijn , terwijl we eerst hadden afgesproken 3 weekenden van vrijdagavond tot maandagmorgen bij mij en 1 weekend bij haar ,en dan mocht ik ze 1 dag in die week halen.

voel me nu dus flink beetgenomen want nu moet ik dus een advocaat zoeken .

wat vinden jullie wat ik het beste kan doen

mvg henry

• FAB Finance

Hallo Henry,

Het lijkt mij verstandig om beiden terug te gaan naar de mediator. Deze is mijns inzien capabel genoeg om het geschil om de kinderen samen met jullie op te lossen. Realiseer wel dat het kostenplaatje om afzonderlijk gebruik te maken van een eigen advocaat behoorlijk op zal lopen.

Groet,

• nicol

zelf heb ik alleen ervaring met advocaten.

maar mijn vriuend ligt al tijdje in scheiding en hun regelen alles samen met de mediator.

nou, in hun geval vind ik het echt helemaal niks.

tuurlijk is het kostenplaatje wel hoger als je eigen advocaat neemt, maar als ik zie hoe makkelijk die mediator overal mee omgaat en zijn ex dus echt alles voor elkaar krijgt bijna…………

mòcht ik ooit nog eens te maken krijgen met een scheiding, dan zal ik denk ik toch wel weer een advocaat voor mezelf nemen.

want een mediator zorgt alleen dat beide partijen zo goed mogelijk alles met elkaar bespreken.

maar ondertussen heeft mijn vriend gewoon het nakijken.

dus Henry, misschien is het niet zo'n gek idee om eerst eens samen nog eens naar die mediator te gaan, en als je idee hebt daar niet verder te komen, tòch een eigen advocaat in handen nemen.

men heeft het wel eens over dat de kosten dan hoger zijn, maar als ik op die manier meer kans zou maken op wat mij het beste ook l,ijkt voor mij en de evt kinderen, dan heb ik die extra kosten er graag voor over.

ik wens je heel veel succes in ieder geval.