Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wisseling ouderschap

• Gerard

Uitleg v/d situatie: door de rechter is jaren geleden de verzorging van onze dochter toegewezen aan de moeder op basis van gezamenlijk gezag en co-ouderschap. Door privéproblemen ziet zij het niet meer zitten om haar dochter op te voeden en heeft ze mij (en m'n nieuwe gezin) gevraagd om de zorg over te nemen.

Wat moet hiervoor geregeld worden? Moet je hiervoor naar een advocaat of is een zelf opgesteld akkoord voldoende?

Welke andere zaken zijn dan nog te regelen? Ik denk zelf al aan kinderbijslag, zorgverzekering, wijziging school……

• beton

Als je dochter door jou word verzorgd (fulltime) en ze meer bij jou woont dan bij de andere ouder dan heb je recht op zaken zoals kinderbijslag e.d.

Dit moet denk ik wel geregeld worden bij via een advocaat.

Er is immers geen sprake meer van co-ouderschap.

Ik zou ,als ik jou was, er eens een telefoontje aan wagen naar een advocaat.

• Sleepy

Verblijfplaatswijziging bij de gemeente (op die basis krijg je ook de kinderbijslag) Denk verder aan de kinderalimentatie officieel stop te laten zetten en eventueel de alimentatie die moeder aan jullie moet betalen officieel te regelen… Een advocaat kan je daar prima mee helpen en dit eventueel officieel door de rechter laten bekrachtigen.. Je wil natuurlijk niet in een situatie terecht komen dat kind bij jou woont en je de alimentatie nog moet betalen… Verder school.. verhuizing spullen eventueel.. verzekeringen ed.. en de kinderbijslag…