Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

convernant

• Vriend

Hallo, mijn vriendin is verleden jaar gescheiden,nadat zij andehalf jaar door haar ex was bedrogen.

Samen hebben zij twee kinderen

Er is voor die tijd een echtscheidings convernant opgesteld en door beide ondertekend, en door de rechter goedgekeurd.

Nu houd haar ex zich niet aan het convernant met betrekking tot de kindere(o.a. afspraken over hoe laat 's zondags thuis te zijn worden niet nagekomen, en dat de kinderen tussendoor ook naar hem moeten komen, wat helemaal niet afgesproken is )

Hij zij laatst dat zij dat convernant maar kapot moest scheuren omdat hij zich daar toch niet aan hield,en hij naar een advocaat zou gaan om het convernant te laten ontbinden.

Moeten wij ons zorgen maken?????

• Eric

Schakel een advocaat in want hij heeft geen poot om op te staan.

Een convenant is een rechtsgeldige overeenkomst , en deze moet beide partijen respecteren.

Eenzijdig niet voldoen aan het convenant kan en mag niet.

Dus je hoeft je geen zorgen te meken.

• lotte

Hoi Vriend,

Het ligt eraan waar het precies om gaat en hoe het precies is afgesproken. Als jouw vriendin een co-ouderschap heeft dan moet haar ex zich wel houden aan de afspraken inzake de opvang van de kinderen.

Als er geen co-ouderschap is afgesproken maar als het hier om een bezoekregeling gaat dan gaat het om een bezoekrecht en mag de ex hier dus gebruik van maken. Als hij van zijn recht geen gebruik maakt kan niemand dat verplichten.

• lotte

Nog even een aanvulling. De ex kan niet meer omgang eisen als dat in het convenant is afgesproken tenzij jouw vriendin hiermee akkoord is

• luc

Hoi Lotte

Bedankt voor je reaktie.

Ik zal het in het kort nog even toelichten.

Er is geen co ouderschap maar een bezoek regeling, enwel een weekend om de twee weken, dit gaat redelijk goed, allen wanneer er afgesproken is om de kinderen tussen 7 en half acht thuis te brengen het altijd 8 uur is wanneer ze thuis zijn.

Zo was er met Pasen van hem de vraag of ze even naar hem mochten (hij woont om de hoek,ook dat nog!!!!!) om een paasei op te halen, dat mocht,maar even wat ophalen en direct terug naar huis was de afspraak, dan maakt hij er gelijk misbruik van door gelijk een uur de kinderen bij hem te houden en gelijk ook maar even naar zijn vader en moeder te gaan!!

Wanneer er dan over zulke dingen een opmerking word gemaakt dan word hij meteen woedend en dreigd hij om naar een advocaat te gaan om het convernant te laten ontbinden.

Mijn vraag is; kan dit zomaar?

n.b. de voorbeelden van hierboven zijn omschreven in het convernant alszijnde niet toegestaan!

gr,Vriend

• Eric

Ik kan het wel befgrijpen dat hij de kinderen zoveel mogelijk wil zien.

Ook ik vind elk moment dat m'n zoontje bij mij is heerlijk en mis hem vreselijk als hij dat niet is.

Dus dat hij maximaal (en soms blijkbaar meer) gebruik maakt van de tijd met zijn kinderen kan ik me we voorstellen.

Of dit goed of fout is is laat ik over aan jouw vriendin, maar een beetje soepelheid moet kunnen.

Het convenant ontbinden is de slechtste oplossing, dus gun elkaar een beetje ruimte.

• lotte

Luc,

Dit kan hij inderdaad niet zondermeer zomaar doen zonder overleg met jouw vriendin. Maar voor zoiets ga je nu eenmaal geen rechtzaak beginnen. Alleen ik snap het ook wel van hem. Misschien moeten jullie daar ook wat soepeler mee omgaan, wat is nou een uur?

Aan de andere kant als je daar zo veel problemen mee hebt zou ik er gewoon voor zorgen dat er buiten de omgangsregeling geen verder contact is totdat hij zichzelf aan zijn afspraken houdt. Wat betreft het uur later terugbrengen in de weekenden kun je er ook voor kiezen de kinderen bij hem op te halen.