Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

niet terugbrengen kinderen

• sjeetje

Het onderwerp zegt het al; mijn ex besluit eenzijdig de kinderen niet terug te brengen op het afgesproken tijdstip. Stuurt eenvoudig een berichtje, je kunt ze dan en dan ophalen. Uiteraard ga ik niet akkoord, staat immers in de beschikking en nog eens via advocaten afgesproken dat ze die bepaalde datum terug naar huis moeten. Ex doet zoals altijd gewoon waar hij zin in heeft en ik heb dus maar te komen wanneer hij wil! Ik heb er genoeg van en bericht hem dat ik dus die datum die hij voorstelt niet kan en dat de kinderen toch heus terug moeten want ze moeten naar school. Waarop berichtje krijg dat ik ze dan een week later kan komen halen. Kinderen worden dus zomaar een week van school gehouden en ik kan niets doen. Politie zegt u kunt geen aangifte hierover doen. School kan alleen de leerplichtambternaar melden van het gebeuren.

Kinderraad (die reeds onderzoek had gedaan half jaar ervoor) zegt helaas kunnen niets voor u doen.

Advocaat zegt tja dat mag natuurlijk niet dat is zeer schadelijk voor de kinderen (ze zijn 8 en 10 jr) maar wat kunnen we doen? Volgens haar dus niets.

Waarom dan via een rechter een beschikking krijgen en ex kan het gewoon naast hem neerleggen zonder enige sancties? En als ik hetzelfde doe en besluit gewoon maar de kinderen niet te laten gaan omdat ik er geen zin in heb op die datum, mag ik dat dan ook gewoon doen zonder sancties?

Mijn vraag: iemand enige suggestie hoe ik dit in het vervolg kan voorkomen?

Omgangsregeling stilleggen is geen optie..ten eerste niet in belang van mijn kinderen en ten tweede gaat die regeling op een gegeven moment toch weer lopen ..

Hoor graag jullie suggesties want bij advocaat,kinderraad,politie..loop tegen muur aan. Roepen allemaal , dat is zeer ernstig, dat kan niet! Maar het gebeurd wel en niemand kan er schijnbaar iets aan doen.

Groetjes,

Sjeetje

• Danielle

Weet niet of ik hier naar andere site's mag doorverwijzen, maar ik zou je willen aanraden om eens te neuzen op rechten.nl en dan ook op het forum. Heb daar zelf voor onze situatie ook behoorlijk wat vandaan gehaalt.

Wil je heel veel wijsheid en sterkte toewensen.

Groetjes Danielle

• Danielle

Oepssss, ik bedoelde rechtennieuws.nl Sorry!!

• sjeetje

Dank je Danielle,

zal daar zeker gaan kijken.

Groetjes, Sjeetje