Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat vinden jullie hiervan???

• S mv M en D

Hallo allemaal! Ik ben nieuw op deze prikpagina en heel erg gelukkig getrouwd en 2 schatten van kids. Ik ben op deze pagina terecht gekomen omdat mijn broer gescheiden is en wij als famillie vinden dat hij enorm genaaid wordt (sorry voor dat woord…) Schulden worden volledig aan hem overgelaten en er is geen ruimte om zijn kind iets vaker te zien. Alles wordt afgewogen en van haar kant ook dingen verzwegen zoals het bezit van een auto terwijl ze er wel 1 heeft enz. Het laatste wat er is gebeurd is het volgende;

Mijn moeder is 8 jaar geleden overleden en kort na haar overlijden zijn mijn broer en ex-schoonzus getrouwd waarna ze ook snel zwanger werd. Nog voor het kind 2 jaar werd zijn ze al gescheiden en was ze ook eigenlijk gelijktijdig zwanger van haar nieuwe vent. Nu de scheiding een feit is wil ze aanspraak doen op de erfenis van mijn moeder en denkt daar ook recht op te hebben. Ze heeft bij de bank gewerkt waar mijn vader bankiert en heeft daar het saldo gezien (ze noemt het ook in haar “verzoek”), en schendt dus daarmee haar beroepsgeheim. Nu heeft ze daar geen recht op omdat mijn ouders een testament hebben gemaakt met daarin een uitsluitingsbeding voor aangetrouwden, god zij dank!! Nu is mijn vraag, wie heeft dit soort geterroriseer ook meegemaakt en hoe ben je daarmee om gegaan?

• Henk

Wat vinden jullie hiervan? Triest! Mannen in scheiding / gescheiden zijn “rechteloos”.

Ik ben zelf ook aan het scheiden op dit moment en lees zodoende regelmatig hier en op de advocatenprik e.e.a. mee. Het valt mij op dat de meeste mannen genaaid, getild en geplukt worden. Ik heb er geen andere woorden voor. Mannen zijn zo goed als rechteloos en worden vaak kapot gemaakt door hun ex-en die vol met afgunst en jalouzie zitten. Problemen worden er al gemaakt (en gedreigd met acties) als het kind een uurjte te laat wordt teruggebracht etc.etc.

Advocaten lachen zich rot:D. Hoe meer ze de vrouw en man helpen om er tegenin te gaan des te meer ze hun eigen zakken kunnen vullen maar dat is bijzaak. De vele valse vrouwen in Nederland zijn meer regel dan uitzondering. Ook op het forum hier en op de advocatenprik zijn het de VROUWEN die elkaar het leven zuur maken en elkaar voor leugenaars etc.etc. uitmaken. De heren zijn het uiteraard ook wel eens niet eens met elkaar maar dat gaat meestal op een wat meer gecivieliseerde manier. Vooral op de advocatenprik zijn d edames op hun best!

Veel leesplezier!

Voor diegenen hier die het andere forum nog niet kennen?

http://advocaten.prikpagina.nl/list.php?f=844

• Mirjam

Andersom is ook het geval. Zo is mijn ex (gelukkig) terug gegaan naar zijn land van herkomst, heeft nimmer 1 euro bijgedragen aan ons kind, noch er naar omgekeken. Hij zij dat er bij hem niks viel te halen en men geloofde hem. Toch had meneer wel een eigen bedrijf en een auto. Niet meer omkijken naar je eigen kind, vind ik niet te geloven!!! En wat het fin. gedeelte daarvan betr.: ik kijk niet naar het bedrag, al was het een kwartje in de week geweest. Het gaat om het principe, het gevoel, de omgang met….. Ik heb nooit een financiele bijdrage voor mezelf gewild. Ik ben de bijstand ingegaan om bij mijn kind te kunnen zijn, haar in alle rust een goede basis en start verder te kunnen geven. In die tijd kwam de creche trouwens pas een beetje in opkomst. Ik werk fulltime en heb een mooie, lieve dochter. Ik begrijp na 24 jaar nog steeds niet hoe je je eigen kind kunt verloochenen.

Sterkte met alles,

groetjes,

Mirjam

• lotte

Henk,

Ik geef je in deze wel gelijk hoor. Ik ben ook gescheiden en heb een vriend die ook gescheiden is. Wij hebben allebei kinderen van onze exen.

Mijn ex betaald niets voor zijn kinderen. En alhoewel ik van mening ben dat gewoon iedere ouder voor zijn kinderen zou moeten betalen kan ik me er zelf verder niet druk over maken omdat ik de instelling heb zelf graag voor mijn kinderen te betalen en wat dat betreft maling heb aan mijn ex. De meeste ex-vrouwen doen er alles aan om het geld waarop ze “recht” hebben toch te krijgen door allerlei rechtzaken te beginnen. Voor mij geldt dat mijn houding naar mijn ex tot gevolg heeft dat ik een goede verstandhouding heb met de vader van mijn kinderen. Ik heb echt nooit ruzie met hem!!!

De ex-vrouw van mijn vriend is een heel ander verhaal. Die meent dat iedere euro die mijn vriend meer gaat verdienen, er 50 eurocent voor haar bij zit. Iedere 2 jaar begint ze dus wel een rechtzaak om herziening van de alimentatie aan te vragen.

Ik ben het er inderdaad mee eens dat de kerels in ons land flink genaaid worden door ex-vrouwen die geilen op het geld en als de ex-man dat niet aan hun betaald, de vader van hun kinderen te schande maakt door te zeggen dat ze niks voor de kinderen overhebben.

Er zijn voor de kinderen heeft niet met financien te maken. Mijn ex betaalt niets voor zijn kinderen maar is er altijd voor de kinderen als ze hem nodig hebben en daarom vind ik het gewoon een top vader!!!

• Henk

Laten we de allochtone mannen even buiten deze discussie houden…Niet te vergelijken met de gemiddelde Nederlandse man.

• lotte

Je schreef:

Ik ben de bijstand ingegaan om bij mijn kind te kunnen zijn, haar in alle rust een goede basis en start verder te kunnen geven.

Vind je het erg dat ik als werkende moeder me op deze manier wel wat aangevallen voel door je. Ik heb het idee dat je moeders die werken niet capabel vind om voor hun kinderen te zorgen omdat een goede basis en start hun door de moeder ontnomen zou worden!

• Space

“” Ik begrijp na 24 jaar nog steeds niet hoe je je eigen kind kunt verloochenen“”

-

Dat komt waarschijnlijk omdat je de cultuur van het land waar je ex vandaan komt ook nooit (en nu nog niet) begrepen hebt. Troost je, je bent er één van vele duizenden Hollandse vrouwen die met een man van een andere cultuur getrouwd zijn / waren en wat gedoemd was te mislukken….

• Belachelijk!

Wat een idiote vooroordelen. Weten jullie hoeveel Nederlandse mannen hun kinderen na de scheiding willens en wetens verwaarlozen en hoeveel huwelijken tussen Nederlanders mislukken.

Het commentaar van Henk en Space is zeer kortzichtig!

T lijken wel Bokito's die zich op de borst kloppen.

• Belachelijk!

En ik vind van niet. Lekker makkelijk om nooit ruzie te hebben als je m er zo makkelijk vanaf laat komen (wat niet wil zeggen dat je een ex kaal moet plukken, maar voor hun kinderen zijn ze net zo verantwoordelijk als de opvoeder. Die kan ook niet zeggen dat ie geen geld heeft om brood te kopen).