Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

confenant

• Denny

Vraag…lees dit….eerst…

Door omstandigheden, en dus niet eens moet willig van mij kant, wil en gaat mijn ex nu juridische stappen ondernemen om mij aan het confenant te houden zodat ik waarschijnlijk gedwongen wordt de afspraken na te komen, maar wat kunnen de consequentie's zijn als ik me niet hou hieraan…iemand hier ervaring mee?

Nu een jaar na echtscheidinguitspraak wil ze de zaken afhandelen maar ik kan nog niet overal aan voldoen (emotioneel nog erg in de war en ik sta onder enorme druk en stress dppr dit alles) en dat geloof zij niet ze wil me gewoon het laatst beetje in mij kapot maken. mannen hebben helaas geen rechten of hulp in deze!

Ik moet nog mijn pensioen regelen (deelt ze ook nog in mee) Ik ben al me huis kwijd, kinderen (12, 11 jr) 4 dagen in de maand, 15 duizend euro aan advocaat kosten al kwijd, moet min 65 uur werken om financieel rond te kunnen komen met allimentatie, wie heeft advies wat zou kunnen gebeuren…gevangenis straf?, kinderen helemaal niet meer zien?, boete?, …

Ik moest destijds onder druk tekenen met de afspraken daarin opgemaakt omdat de advocaat kosten de pan uit rezen, (waren al tijden onderling met advocaten aan het onderhandelen maar kwamen er niet uit). Mijn ex heeft een rijke moeder achter zich die haar financieel steund ik niet ben alleen heb geen familie of ouders meer) daarom toen getekend anders moest ik nog langer procederen.

Ik weet nu dat ik toen uit geldnood onwetenheid tekende en nu is dat officieel….wat kan ik nog doen?.

Zie het leven niet meer zitten ik leef nog voor de kinderen maar ik werk dag en nacht ben vrachtwagenchauffeur en regelmatig bijna ongelukken en diversen blackouts gehad door vermoeitheid en slecht eten en drinken. Ik ben alles kwijd en het gaat nog maar steeds door….ik weet het niet meer….Sorry ik ben annoniem (naam) weet dat ze nog op deze site's rondzwerft dus email en naam veranderd sorry …hopende dat u mij begrijpt….Wie heeft advies voordat ik gekke dingen ga doen….probeer nu weer te slapen. Kinderen bij mij weekend hopende kan ik met ze geeinten. inmiddels hald 3 in de nacht ben op, moe, kapot, emotioneel….enz welterusten

• SH

Sorry, ik heb hier geen ervaring mee (wel met scheidingen). Toch wil ik je zeggen dat je vol moet houden! Ookal is het nog zo moeilijk, de zon zal weer gaan schijnen.

• Danielle

Aller eerst wil ik je heel veel sterkte wensen. Mijn vriend heeft ongeveer dezelfde problemen gehad als jij. Ook hij was vrachtwagen chauffeur (intenationaal). Helaas is het enige dat je kunt doen is toch weer om tafel met een goeie advocaat. Een confenant is iets dat in de loop der jaren altijd weer aangepast kan worden aan de huidige situatie, maar kan alleen dmv een advocaat. Bij de scheiding van mijn vriend werd ik op dat moment niet meegenomen (om dat we geen relatie hadden op dat moment), maar nu moet er dus inmiddels bijvoorbeeld met de alimentatie wel rekening meegehouden worden.

Verder zou ik je als advies willen geven probeer iemand te vinden die samen met je wil vechten. Mijn vriend is reuze blij dat hij een medestrijder in mij heeft gevonden. Ik doe het voorbereidende werk voor hem en hij doet de rest. Op internet kun je een hele hoop adviezen en richtlijnen vinden, maar dan moet je wel net iemand hebben die je daar bij kan helpen.

In de Kampioen van mei heeft een hele leuke column gestaan over een ex vrachtwagen chauffeur en da's een artikel die wij zeker gaan gebruiken met de lopende rechtszaken. De eerste hebben we al gewonnen tegen de verwachting van onze advocaat in, maar niet tegen de mijne hihihi. Nog maar 2 te gaan (althans…voor wat er nu staat).