Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kinderen

• anna

Wie kan me vertellen hoe het met zijn/haar kinderen gaat na een scheiding?

Hoe heb je het je kinderen verteld dat jullie gingen scheiden? Hoe oud waren ze?

Hoe is de omgangsregeling tot stand gekomen?

Hoe hoog is ongeveer de alimentatie voor de kinderen?

Anna

• Henk

http://www.parant.nl/veelgestelde_vragen_over_echtscheiding/start.html#Wat%20kost%20het

• Ad

Ik denk, dat je met de vraag op dit prikbord helaas eenzijdige verhalen krijgt: of vaders zijn vreemdgangers, die zich nergens iets van aantrekken of moeders met kinderen zijn financiele uitzuigers, die bezoekregelingen niet nakomen

• Henk

Dat denk ik ook ja..:D

• anna

Jammer, want daar ben ik dus niet naar op zoek!

Ik zoek dus echt informatie!!! Ik wil bij een eventuele scheiding mijn kids zo goed mogelijk kunnen helpen.

Dus wie kan mijn de antwoorden geven waar ik naar zoek???? Dus geen sensatie verhalen over uitzuigende moeders en geen afspraak nakomende vaders graag.

Anna

• E.R.

Hallo Anna,

Toen ik en m'n (ex) vrouw gingen scheiden is dat in het begin niet volgens het “boekje” gegaan.

Het was voor beide een hele emotionele tijd en ons zoontje (toen 7) pikte daar het nodige van mee.

Ondanks dat je uit alle macht probeert te voorkomen dat hij dit hoort of ziet.

Gelukkig zagen we beide in dat dit zeer negatief voor de kleine was en hebben de emoties aan de kant gezet en een goede afspraken gemaakt over de kleine.

Samen met school (altijd inlichten over de situatie) een manier gevonden om de situatie uit te leggen aan hem.

Hiebij altijd terug laten komen dat hij niet hoefde te kiezen tussen pappa en mamma omdat we altijd zijn ouders zouden zijn en blijven.

Wat ons wel opviel is dat hij in het begin ons probeerde te “pleasen” door te zeggen dat hij niet naar mamma wilde als hij bij mij was en andersom.

Maar dat gebeurt niet meer en gaat het nu behoorlijk goed.

We zijn wel van plan om een ouderschapsplan op te stellen zodat afspraken over vakanties, feestdagen, verjaardagen enz. enz. zwart op wit staan mocht het toch weer hommelles worden tussen m'n ex en mij.

Allimenatie gaat dacht ik volgens een vast tarief, ik betaal nu een kleine 240 euro aan m'n ex voor de kleine.

• tara

Wij hebben ons in het begin strikt gehouden aan de omgangsregeling en die ook aan de kinderen verteld

Geen bellen enz tussendoor

Merkten dat ze van slag raakte als er iets veranderde bv telefoontje van papa of een weekend ruilen enz

Na een jaar waren ze aan de situatie gewend en kregen ook inspraak, toen konden ze ook bellen en op bezoek gaan wanneer ze maar wilde

Het enige wat ik weet is duidenlijkheid en struktuur in hun leventjes is in deze tijd belangrijk

Eerlijk zijn tegen ze al is het niet altijd leuk'

Nooit de ex afkraken, het is hun andere ouder!!!!!

Geen ruzie waar de kinderen bij zijn.

En wat bij ons werkte, de kindeen af en toe 1 op 1 een dagje meenemen dan komen vaak de echte verhalen los.

Ze zijn heel flexibel maar willen weten waar ze aan toe zijn

En laat je niet tegen elkaar opzetten, laat ze merken dat je nog steeds op 1 lijn zit in opvoeding en dat je hun verhalen controleerd.

Een keer dubbel zakgeld of extraatje kan geen kwaad (zijn de kleine voordelen die ze best mogen hebben) maar van de 1 alles mogen omdat het van de ander ook mag, trap er niet in maar controleer het even, ze gebruiken de situatie als je het toestaat (geef ze eens ongelijk.

• petra

Met mijn kinderen gaat het inmiddels heel goed er zijn alleen 4 jaar over heen gegaan.

Ik heb het ze gewoon open en eerlijk vertelt dat het niet meer ging.

Ze waren 3 jaar oud en heel erg opstandig omdat er geen rust was in huis en dat is nu over.

De hoogte is afhankelijk van het inkomen van je ex want een aantal procent is voor de kids dat beslist de rechteranna schreef:

• Johan

Over het eerst deel van dit bericht kan ik niets zeggen omdat ik de situatie niet ken.

Maar over het laatste deel heb ik weinig tot niets goeds te zeggen.

Beste Petra,

Hoe kom je er bij dat de hoogte van de alimentatie van de kinderen afhankelijk is van het inkomen van de ex van Anna ?

In deze moderne tijd zijn er ook vrouwen die een ‘eigen’ inkomen hebben en derhalve niet teren of hoeven te teren, op het inkomen van hun ex

Misschien klinkt het jou vreemd in de oren, maar er zijn echt ‘werkende’ vrouwen.

Daarnaast is het ook nog eens zo dat er meerdere factoren zijn die van invloed zijn op de hoogte van de Kinderalimentatie.

De mate van welvaart, ten tijde van de situatie voor de scheiding is ook van belang.

Zeg maar het bedrag wat tijdens de relatie werd uitgegeven aan de kinderen of het kind. Dit is dus afhankelijk van het ‘totale’ inkomen van het gezin, en niet alleen van de man. ;)

Met vriendelijke groet,

Johan.

• petra

de hoogte heeft echt te maken wat de ex verdient ook al werk jezelf ik ben ook een werkende moeder dus weet er wel wat van af hoor

van het inkomen gaan de vaste lasten af en een gedeelte om van te leven en aan de hand daarvan wordt het bedrag samengesteld dus van zijn inkomen.