Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bijstand en kinderalimentatie

• anna

Wie kan me vertellen of de kinderalimentatie ook van je bijstanduitkering wordt afgetrokken?

Anna

• petra

ja de alimentatie wordt van je uitkering afgetroken netals een deel van de kinderkorting die je van de belasting krijgt

• Henk

Lees de antwoorden van TopCat

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1765&i=12379&t=12364#reply_12379

• anna

Mag ik dan ook de KA weigeren? Ik wil mijn ex namelijk niet het vel over de oren trekken, helemaal als mijn zoon er uiteindelijk niets mee opschiet!

• anne

nee je mag de ka niet weigeren , daar zal de uitkerings instantiei geen genoegen mee nemen, maar als je gaat werken dan mag je de ka houden misschien een idee

• lotte

Jij hebt dus liever dat de totale gemeenschap opdraait voor jullie zoon in plaats van jij en je ex-man?

• anna

Nee hoor, ik werk gewoon, twee dagen per week. Ik zit nu dus onder bijstandniveau.

Ik heb begrepen dat de rechter vindt dat het leven van je kind gewoon door moet gaan, ook financieel dus. Maar als ik met mijn zoon dus op bijstandniveau kom dan heeft hij het dus financieel minder dan hij nu heeft. Vandaar mijn vraag.

Als ik dus een dag per week meer ga werken, en dus boven bijstandniveau uitkom, dan wordt de KA nergens meer ingehouden? Of zie ik het nu verkeerd?

Overigens fijn Lotte dat je het gelijk zo positief ziet als ik om verduidelijking van een antwoord vraag. Duidelijk hoe jij over de mensheid denkt hoor!

Anna

• lotte

Hoi Anna,

Om eerst even op je laatste alinea terug te komen. Ik stelde in mijn vorige topic een vraag aan je. Dit is geen mening. Op een vraag kun je immers het antwoord ja of nee geven. En je geeft me ook als antwoord dat je niet vind dat de gemeenschap voor je zoon moet opdraaien.

Jij daarentegen hebt wel gelijk je mening klaar over mij. Blijkbaar kun jij aan een vraag die ik je stel opmaken hoe ik over de mensheid denk en dat ik gelijk dingen negatief zie. Volgens mij valt dat uit een simpele vraag niet op te maken.Dus in deze vind ik jouw opmerking aan mijn adres behoorlijk negatief en niet gepast.

Om dan nu antwoord op je vraag te geven. Als je met je inkomen boven bijstandsnivo uit zou komen en je dus niet meer afhankelijk bent van de bijstand dan is de kinderalimentatie er extra bovenop.

• Danielle

KA weigeren mag wel, maar 99% van de uitkeringsinstantie is hier niet over te spreken en zal dan ook direct overgaan tot het aanspreken van je ex. Die vult een hele waslijst aan formulieren in en aan de hand daarvan wordt een berekening gemaakt òf er moet al een beschikking zijn van de rechtbank hierover. Vaak schikken de instanties zich hier naar, maar lang niet altijd.