Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zwanger maar nog niet gescheiden

• quirrin

ik heb een probleem en weet niet echt wat ik moet doen.!!!!

mijn vriendin waar ik nu 3 maanden mee samenwoon is zwanger van mij, maar ze ligt nog in scheiding. we gaan nu vaart achter de scheiding van haar zetten maar ik hoorde dat als ze bevalt binnen negen maanden na de scheiding het geboren kind alsnog op de naam van haar ex dan komt. is dit waar????????????

en kan je het huwelijk omzetten in geregistreerd partnerschap en dat ik dan het kind erken. ????????

alvast bedankt voor jullie antwoorden of reacties

• petra

dat kun je bij de gemeente regelen maar je moet wel je poot stijf houden dat jij de vader van het kind bent en niet haar ex en dat het jou naam krijgt dan kun je dat gewoon regelen

• E.R.

Eerst naar de gemeente voor “erkenning ongeboren vrucht”.

Ik weet dit klinkt erg raar maar is de eerste stap die je moet zetten.

Dan een bewijs van goed gedrag, en met die papieren kan je bij de rechtbank het kind op jouw naam laten zetten.

• Sjaak

3 maanden, misschien is het wel van haar ex?

• quirrin

nee het is niet van der ex!!!!

we gaan het zo doen als dat mogelijk is hebben jullie hier ervaring mee???

ze gaat met haar aanstaande ex naar gemeentehuis om het huwelijk in geregistreerd partnerschap om te laten zetten. kost 211 eutjes

dan met dat partner formuliertje naar de notaris om alles vast te laten leggen over hoe en wat met de woning ze blijven beide eigenaar totdat ik na een paar maanden zijn deel uitkoop + - half jaar als dat op papier staat en ondertekend.

dan naar gemeentehuis om partnerschap te ontbinden…

kan dit???? dit is me namelijk verteld door de gemeente maar is dit echt zo makkelijk?????

• petra

als haar ex er aan mee wil werken wel ja en als de gemeentedat zegt zal het wel zo zijn

• eric

triest heeeeeeeeeel triest.

• marita

Zeker als je het verhaal van Dennis en Mary hebt gevolgd, ziet het er somber uit…………..

• quirrin

hoezo wat is er dan zo triest dan en wat was er dan met hun aan de hand?????

• Danielle

kijk maar naar't lange verhaal op de bladzijde hierna ;-)