Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Verdeling spullen vraagje....

• flower

Hallo ik heb een vraagje.

Wij hebben besloten te gaan scheiden. We gaan nog naar een advocaat. Maar ik zou graag willen weten hoe het zit met spullen verdelen.

Kijk ik begrijp dat degene die het huis uitgaat ( in dit geval mijn man omdat ik de zorg voor de kinderen heb) spullen meemoet, wasmachine koelkast, droger, magnetron etc etc.

Maar ook ik kan deze spullen niet missen natuurlijk, dus hoe los je dat dan op. Geld om 2e hands te kopen is er nagenoeg niet. In ieder geval bij lange na niet genoeg.

En wat is eerlijk, hij wil/kan bepaalde dingen ook niet meenemen, eethoek, schuurtje, kastjes, en meer dingen die hij niet hebben wil die hij overigens waarschijnlijk ook niet kwijt kan omdat w nog niet weten wat voor huis hij komt, misschien komt hij voorlopig in een kleine kamer terecht..

Want dan neemt hij natuurlijk bij lange na de helft niet mee!

Dus daar zit ik een beetje mee.. hoe hebben jullie dat opgelost?

Lenen vind ik geen optie.

• Nicole

Dat wordt dan samen om de tafel zitten en heel goed bespreken wie wat houdt/meeneemt. Kijk ook eens op Marktplaats bij “gratis” als het om huisraad gaat zoals witgoed en meubels, er staat zoveel af te halen voor nop dat je er je hele huis mee kan inrichten.

• flower

goeie tip!

Ik ga eens kijken

bedankt!

• Nicole

Geen dank, graag gedaan en succes :) ook met je scheiding.

• E.R.

Tsja Flower als jij dit soort spullen niet kan missen dan zal je je ex financieel moeten vergoeden.

Wil jij de wasmachine houden dan betaal je hem daar een X bedrag voor.

En jij kan toch niet bepalen wat hij wel of niet kwijt kan in zijn nieuwe (voorlopige?) woonruimte

Misschien slaat hij de spullen ergens op om ze later te gebruiken.

Het handigste is om z.s.m. naar een advocaat te gaan en een boedelverdeling te maken.

Doe dit samen in alle redelijkheid , want je hebt er niets aan nog meer ruzie te maken over een theekopje of i.d.

Let op emotionele binding met spullen (erfstukken e.d.), financiele waarde en nut/noodzaak bij de verdeling.

Om aan “nieuwe”spullen te komen is Marktplaats i.d. handig maar vergeet ook je plaatselijke kringloopwinkel niet of het bord met de kaartjes in de supermarkt.

En last but not least houd je oren open bij vrienden en familie, niet iedereen doet z'n wasmachine weg als hij defect is maar vaak ook omdat ze simpelweg een andere willen.

Heel vaak verdwijnt dan de oude bij het grof vuil of word door de leverancier meegenomen.

• Lola

Kijk ook eens op http://www.gratisoptehalen.nl daar kun je ook zelf een advertentie zetten.

Als jij de kinderen de meeste tijd hebt, is het wel verstandig de wasmachine te houden! Bij gratisoptehalen staan nog wel eens oude wasmaschines maar zelden geschikt om hele gezinswassen in te doen.