Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

toeslag

• rosalie

ga opstappen na een huwelijk van bijna 25 jaar, heb er 4 jaar over nagedacht en nu is de kogel door de kerk, veel aan het regelen.

was eigenlijk altijd alleen, hij kwam alleen thuis om te eten en te slapen en de rest druk bezig met werk werk werk en voor anderen klaarstaan. dus nu is mijn geduld op, ben 46 jaar en wil de laatste 25 jaar een leuk leven gaan leiden.

maar mijn vraag=

ik moet huurtoeslag aan gaan vragen en op het formulier staat: hebt u een geregistreerd partner? ja. de scheiding loopt nog en zal binnen 2 maanden totaal geregeld zijn. kan ik dan pas toeslag aanvragen als ik definitief gescheiden ben?????

• Nicole

Nee hoor, zodra je a.s. ex de deur uit is en je alleen komt te staan voor de woonlasten kan je de huurtoeslag al aanvragen. Let wel, het duurt minimaal 6 weken voordat je de eerste uitbetaling krijgt (met terugwerkende kracht uiteraard. p.s. roelie?

• rosalie

hoi nicole, ja ik ben het, dit is mijn eerste naam.

ik kom niet meer bij het vrouwenprikbord door, heb al -tig keer een nieuw wachtwoord aangevraagd via mail….krijg ik maar niet door. nou, dan houdt het op, heb geen idee wat ik eraan kan doen. steeds krijg ik een bericht dat mijn emailadres al in gebruik is…klopt, maar het wachtwoord dat ik al jaren gebruik nemen ze niet meer op…..

• Nicole

Dacht ik wel hahaha. Wat gek joh. Zelf heb ik dat een jaartje terug ook gehad en ik heb toen een hele nieuwe naam en nieuw wachtwoord aangemaakt. Was ik even “iemand anders” maar heb toen wel gelijk gezegd dat ik het was anders was het zo verwarrend voor de prikkers :D Misschien dat je dat zo lukt om er weer op te kunnen komen.

Gaat het allemaal een beetje met je? Valt niet mee hè als je er eenmaal aan begonnen bent, er komt nog een hoop op je pad waar je allemaal aan moet denken en rekening mee moet houden. Sterkte ermee, je komt in ieder geval sterk over en je bent positief :)

• rosalie

ja nicole, alles gaat heel snel nu, hij gaat zaterdag al verhuizen, precies 2 weken nadat ik de bom heb laten vallen.

het voelt goed, we gaan als vrienden uit elkaar, hebben allebei het gevoel dat we zo beter met elkaar kunnen omgaan. we hebben een rustige scheiding, geen ruzies en netjes alles verdeeld. emotioneel gaat het ook goed, soms wel een flinke huilbui, maar dat hoort erbij, ik ben door diepere dalen gegaan het laatste jaar. ik voel een grote kracht in me en ik weet dat alles goed komt.

ik probeer via mijn andere naam door te komen, maar het emailadres wordt niet geaccepteerd denk ik, is namelijk al in gebruik zeggen ze. hoor verder ook niks van de moderator…krijg geen nieuw wachtwoord, tja dan houdt het op.

als je me niet meer ziet op het prikbord, laat de dames dan maar weten dat het goed gaat met me. bedankt.

• rosalie

kom er niet doorheen…..krijg steeds antwoorden als; email adres wordt al door andere gebruiker gebruikt, naam idem…….lukt dus niet meer.